Musical.ly is een hype onder tieners: playbacken is weer helemaal hot

Playbacken is hot en Musical.ly geeft je alle mogelijkheden om je eigen playbackfilmpje te maken en fans te verzamelen. Vooral jonge tieners proberen door te breken met Musical.ly.

Het lastig om op te boksen tegen Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat, maar toch ontstaan er nog regelmatig nieuwe sociale media-platformen. De makers van Musical.ly lijken de juiste insteek te hebben gevonden, want de app is momentaal behoorlijk populair onder jonge tieners. Sinds de app een nieuw design invoerde is het aantal gebruikers explosief gestegen en heeft nu al meer dan 100 miljoen gebruikers.


Gebruiker van Musical.ly

Muscial.ly: hype onder tieners

Met Muscial.ly is het de bedoeling dat je jezelf opneemt terwijl je een liedje aan het playbacken bent. Deze trend zag je eerder al in apps als Dubsmash, maar ook Snapchat en Vine worden wel gebruikt om te laten zien hoe goed je kunt meezingen met de muziek.

Musical.ly richt zich alleen op het playbacken van liedjes. Het heeft al nieuwe sterren opgeleverd, zoals Baby Ariel met 12 miljoen volgers en de Duitse tweeling Lisa en Lena (@lisaandlena), die met ruim 7 miljoen fans en een eigen kledinglijn met recht succesvol zijn. Vooral jonge meisjes met de juiste uitstraling en leuke danspasjes kunnen dankzij de app doorbreken, al moet je wel geluk hebben want de concurrentie is moordend. Volgens Mashable heeft de app zo’n 10 miljoen gebruikers per dag.

https://www.youtube.com/watch?v=wZ-NEh83pBY

Maak je niet druk als jij nog nooit van de app hebt gehoord, want de meeste gebruikers zijn voornamelijk jonge meisjes en tieners, maar als je onze lijst met populairste apps regelmatig bekijkt zul je hebben gezien dat Musical.ly inmiddels op heel wat iPhones staat. Bedrijven, marketingbureau’s en bekende artiesten zien er daarom ook wel wat in. Wie een beetje op de hoogte is van de huidige Vine-, YouTube- en Snapchat-sterren zal direct zien dat ze allemaal aanwezig zijn op Musical.ly.

Livestreamen met Live.ly

Musical.ly lijkt goed te begrijpen wat tieners willen, met als resultaat dat ze ook Live.ly hebben uitgebracht, een app waarmee je kunt livestreamen. Met 2 miljoen downloads in 14 dagen presteert de app boven verwachting en dat komt wellicht door het eerdere succes van Musical.ly. Via Live.ly kun je eenvoudig een livestream starten en via een push-notificatie aan je volgers laten weten dat je aan het streamen bent. Ook je volgers op Musical.ly krijgen deze notificatie te zien en kunnen zelfs vanuit Musical.ly naar de livestream kijken.

Screenshot van Musical.ly Taylor Swift op Musical.ly

Exclusieve content op Musical.ly
Omdat artiesten zien dat een groot gedeelte van hun fans Muscial.ly gebruiken, kunnen ze daar goed op inspelen. Zo heeft Selena Gomez haar nieuwe single ‘KillEmWithKindness’ gepromoot door haar fans het nieuwe liedje te laten playbacken en haar favoriete filmpjes te belonen met een like of een reactie. Rapper Flo Rida neemt de app nog iets serieuzer: hij liet zijn nieuwe single ‘Zillionaire’ als eerste horen aan zijn fans op Musical.ly.

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.