Op het Mobile World Congress in Barcelona was Apple de afgelopen dagen niet aanwezig. De iPhone was er wel – maar alleen in handen van de bezoekers, niet in de standruimtes. Een panel van experts tijdens het congresonderdeel ‘It’s the User Experience, Stupid’ was het unaniem eens dat de iPhone de grootste innovatie was. Maar ze waren het minder eens over de vervolgstappen die moeten worden genomen. Een aanpak is om gebruikers te manipuleren (!) door hun ‘behoeftestatus’ te ontdekken en onbewust te vervullen.
Adobe koos voor een meer technische aanpak door de gebruikerservaring te verbeteren met een goed interface-ontwerp. Power2B stelde de meest zweverige oplossing voor door informatie uit het neurale netwerk van de gebruiker te halen en de navigatie met touch en pre-touch-input te laten verlopen. De huidige gebruikersinterface van mobiele apparaten, vergeleken met de iPhone, schiet te kort.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
kortom ze zitten met hun handen in het haar. Ze weten nu dat usabillety geen verzinsel is en echt doorslag heeft. Apple bewijs de afgelopen jaren dat de prijs niet uit maakt technische beperkingen( minder features hebben dan de rest) ook niet uit maakt. Het gaat allemaal om gebruiksvriendelijkheid. Dat wat het doet moet het goed doen. En liefst intuitief.
Ze kunnen dus allemaal terug naar de tekentafel. Ik denk dat apple zich goed beseft wat ze aan het doen zijn. Met de presentatie zijden ze al dat ze met het besturingssysteem 5 jaar voorsprong hebben op de concurrentie. OSX laat nu goedzien hoe veelzeidig en gebruiksvriendelijk en stabiel het is. Ook op een mobielapparaat als een ipod en iphone.
wat je de komende jaren zult zien is een hoop namaak van wat apple begonnen is bij gebrek aan eigen creativiteit. Daarmee eg ik noet dat apple de weg is. Maar ontwerpers zijn lui.