De My Vodafone-app heeft een aangepast uiterlijk gekregen. In versie 5.0 van de My Vodafone-app (link) kun je niet meer de bekende (en beruchte) bolletjes naar het midden slepen om te navigeren, want alleen het tikken is nu nog een optie. Het speelse uiterlijk uit de vorige versie is aangepast, zodat het navigeren een stuk makkelijker moet gaan.
Nieuw uiterlijk voor My Vodafone voor snellere navigatie
Ruim twee jaar geleden werd de My Vodafone-app vernieuwd, maar veel mensen waren niet tevreden met het speelse karakter van de app. Je navigeerde door de zwevende bolletjes over het scherm te slepen, waardoor de app meer weg had van een spelletje dan een serieuze app om je tegoed mee te bekijken. Na de hevige kritiek werd de app snel aangepast, waardoor je ook op de bolletjes kon tikken om te navigeren. Vandaag heeft Vodafone de app wederom vernieuwd, maar deze keer is de verandering niet zo drastisch als twee jaar geleden.
Zodra je de app geüpdatet hebt, moet je je helaas wel opnieuw aanmelden met je Vodafone-account. Je moet nog steeds een profiel aanmaken en voorzien van een profielnaam en een foto, al is laatstgenoemde optioneel. Jouw foto staat nu echter niet meer centraal. Het startscherm van de app bestaat echter nog wel uit ronde knoppen, maar dit zijn geen zwevende bolletjes meer. Een enkele tik op een ronde knop is nu genoeg om naar het juiste scherm te gaan, bijvoorbeeld voor de tegoed-pagina.
Het voordeel van het vernieuwde uiterlijk is dat je nu ook verticaal kunt scrollen. Voorheen was het nodig om telkens door te blijven tikken op de ronde bolletjes om meer informatie te krijgen, maar nu kun je bijvoorbeeld meer rekeningen bekijken door naar onderen te scrollen. Ook bij de andere pagina’s is nu meer overzicht te vinden, zoals de Buitenland-pagina waar je gewoon eenvoudig de tarieven van een land op kunt zoeken zonder dat je overspoeld wordt met bolletjes van allerlei vlaggen.
De My Vodafone-app heeft er verder geen nieuwe functies bij gekregen, maar is volgens Vodafone wel een stuk stabieler geworden. Door de komst van nieuwe systemen, leed de app aan instabiliteit. Doordat de architectuur opnieuw ontworpen is, zou de app nu beter moeten werken. In de toekomst wordt de app nog uitgebreid met een chatbot, zodat klanten daar gerichte vragen aan kunnen stellen. Tot slot zou de informatie in beeld beter afgestemd moeten worden op jouw behoeftes, doordat er een profiel van jou aangemaakt wordt. Hier moet je wel eerst zelf toestemming voor geven.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Facebook Messenger werkt nu eindelijk met Siri en krijgt voicemailfunctie (21-11)
- Shazam heeft nu 100 miljard keer muzieknummers herkend: hoeveel Shazams heb jij? (20-11)
- Huidige eigenaar wil van Flitsmeister-app af (15-11)
- Google nu met Gemini-app voor iPhone: download hem hier (14-11)
- Final Cut Pro voor Mac krijgt reeks nieuwe AI-functies met nieuwste update (14-11)
Reacties: 8 reacties