Reacties voor: Na T-Mobile gaat ook KPN weer aansluitkosten berekenen

KPN is van plan om binnen drie maanden weer aansluitkosten te gaan berekenen. Concurrent Vodafone ziet het graag gebeuren maar gelooft er niets van.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 23 reacties

  1. Ze moeten toch ergens hun centjes mee verdienen. Ik heb mijn aansluitkosten niet betaald bij T-Mobile. Gewoon zeggen dat je dat achterlijk vind en dat je anders geen klant van ze wordt. Wat denken ze wel niet?!

  2. Cool hoor Jip, afdingen in een winkel..

    Het zijn gewoon kosten voor een provider, jouw werkgever vind het toch ook niet vreemd dat je een reisvergoeding krijgt?

  3. Nee maar toch, aansluitkosten zijn kosten die in rekening worden gebracht omdat een werknemer van je provider dit voor elkaar moet maken. Dus vind ik!! dat je provider die best kan betalen, want ze krijgen jou als klant erbij en bellen en smsen enz. is al duur genoeg1

  4. De eerste die mij die kosten voorschuift kan mooi de klte krijgen. Als ze mij graag als klant willen dan nemen ze die kosten maar voor lief.

  5. Zit nog 2 jaar aan me abbo vast dus ik maak me nergens zorgen over 😛 toch vind ik het wel beetje onzin…

  6. “T-Mobile was de beroerdste niet” – Wat mij betreft was die 50% korting op aansluitkosten van T-mobile ook al een sigaar uit eigen doos. Aansluitkosten zijn gewoon 26,50. Dagobert Duck leerde dat al: verkopen je producten van 20 gulden per stuk niet goed genoeg? Hang er een bordje op: “Van 50,- voor 25,-” en het loopt storm.
    Bovendien: hadden we in het geval van T-Mobile keus? Nee, als je een iPhone wilde, moest je wel…

  7. @peter – Heeel mooi gesproken…

  8. @Martijn

    Beetje off-topic maar wel een vette actie van tele2 zolang zij ook maar geen aansluitkosten gaan vragen voor hun producten!

  9. Origineel geplaatst door Julian
    Cool hoor Jip, afdingen in een winkel..

    Het zijn gewoon kosten voor een provider, jouw werkgever vind het toch ook niet vreemd dat je een reisvergoeding krijgt?

    Cool? Heeft niks met cool zijn te maken, gewoon zaken doen heet dat. TM hoefde hier niet in mee te gaan, maar ja, ik was ook niet verplicht om bij TM klant te worden. Voor niks gaat de zon op, dat snap ik. Maar dit is echt onzin wat je zegt, wat zijn dan de feitelijke kosten van zo’n contractaanmelding? Het scheelt je een maand abonnementkosten als je niet afdingt.

  10. Origineel geplaatst door Richard
    @Martijn

    Beetje off-topic maar wel een vette actie van tele2 zolang zij ook maar geen aansluitkosten gaan vragen voor hun producten!

    Nog veel meer off topic:

    Hmm.. bizar dat een bedrijf dat zo slecht presteert (200.000 weggelopen klanten dit jaar!) zich als een zwart schaap wil presenteren. In de juiste zin van het woord is “Het zwarte schaap” juist “De slechterik” (ref: http://www.dbnl.org)… Nou zijn ze dat ook wel natuurlijk

    On topic:
    Wie wil er nu geen geld verdienen, en zolang mensen niet massaal weigeren nog nieuwe abo’s af te sluiten, waarom niet.

  11. Origineel geplaatst door El Abogado Del Diablo

    Origineel geplaatst door Richard
    @Martijn

    Beetje off-topic maar wel een vette actie van tele2 zolang zij ook maar geen aansluitkosten gaan vragen voor hun producten!

    Nog veel meer off topic:

    Hmm.. bizar dat een bedrijf dat zo slecht presteert (200.000 weggelopen klanten dit jaar!) zich als een zwart schaap wil presenteren. In de juiste zin van het woord is “Het zwarte schaap” juist “De slechterik” (ref: http://www.dbnl.org)… Nou zijn ze dat ook wel natuurlijk

    Haha, heb je gelijk in. Maar alles liever dan klant zijn bij KPN, zeg ik altijd maar. 😉

  12. Even het vermelden waard: als je al klant bént bij T-Mobile en je kiest een iPhone bij de verlenging van je abonnement, betaal je GEEN aansluitkosten.

  13. Origineel geplaatst door BartB
    Even het vermelden waard: als je al klant bént bij T-Mobile en je kiest een iPhone bij de verlenging van je abonnement, betaal je GEEN aansluitkosten.

    Dat zou er nog bij moeten komen…

  14. Origineel geplaatst door El Abogado Del Diablo

    Origineel geplaatst door BartB
    Even het vermelden waard: als je al klant bént bij T-Mobile en je kiest een iPhone bij de verlenging van je abonnement, betaal je GEEN aansluitkosten.

    Dat zou er nog bij moeten komen…

    Dan betaal je ook de eerste 3 maanden geen abo kosten of je krijgt de iphone gratis. Hebben een paar collega’s van me zo geregeld bij TM. Is ook gewoon weer stoer afdingen – zaken doen dus. Ze trappen er altijd in, want ze willen je gewoon graag weer als klant hebben voor 2 jaar.

  15. Origineel geplaatst door BartB
    Even het vermelden waard: als je al klant bént bij T-Mobile en je kiest een iPhone bij de verlenging van je abonnement, betaal je GEEN aansluitkosten.

    maar dan word je ook niet ‘aangesloten’
    aansluit kosten zijn echt iets van het vaste net, dat er iemand naar jouw wijk moest komen om een stekkertje in te pluggen.

  16. ‘KPN sluit je aan……voor 50 euro….’

  17. ik ga mijn klanten ook maar eens aansluitkosten berekenen omdat ze klant willen worden. Stel je voor dat je bij de AH 5 euro moet betalen per keer dat je wilt afrekenen..

  18. Origineel geplaatst door BartB
    …. Is ook gewoon weer stoer afdingen – zaken doen dus. Ze trappen er altijd in, want ze willen je gewoon graag weer als klant hebben voor 2 jaar.

    Ik zie me als particuliere klant staan in die winkel met die toch al zo zeer klantvriendelijke en -kundige ventjes onderhandelen – not.
    @Tales: er wordt tegenwoordig niks meer geplugged in de straat. Gaat allemaal op afstand via de centrale(s)…. Aansluitkosten is niets meer dan een zoveelste onkosten post die de klant toch verder niet begrijpt en waarover men mooi nog wat centen binnen kan binnenhalen.

  19. Waar betaal je 50 euro voor. De werkelijke kosten van het aansluiten zijn waarschijnlijk niet meer dan 1 euro.

  20. Origineel geplaatst door soboer
    Waar betaal je 50 euro voor. De werkelijke kosten van het aansluiten zijn waarschijnlijk niet meer dan 1 euro.

    Dat hangt er maar net vanaf hoe je de “werkelijke kosten” berekend. Dat is nog helemaal niet zo helder aangezien je een hele hoop vaste kosten hebt die verdeeld moeten worden over een aantal processen, waaronder de aansluiting van nieuwe klanten.
    Daarbuiten zou het mij niet verbazen als het (administratief) aansluiten van een nieuwe klant in deze logge bedrijven alsnog een hele set stappen zijn, en dat kost tijd dus geld.

    Alsnog blijf ik het een raar ding vinden om aansluitingskosten te rekenen. Maar ik vind het sowieso een totaal ondoorzichtige markt, die mobiele telefonie. Ik ben er geen fan van, ‘t is alleen dat ik de iPhone wel een leuk ding vind.

  21. Achteraf gezien kan ik er nog kwaad om worden dat T-Mobile ruim 25 euro in rekening heeft durven te brengen na zo’n slechte en trage aansluiting als bij de iPhone. Moest uiteindelijk de volgende dag terugkomen om de iPhone op te halen omdat ze moesten faxen omdat het aansluiten via het normale systeem niet werkte. Misschien moet ik er nog eens een brief aan wijden. Niet voor niets kredietcrisis 😉

  22. T-Mobile kon dit prima veroorloven, omdat er zo goed als geen concurrentie -voor de gemiddelde consument- aanwezig is op de NL markt voor de iPhone. Dus: Want one? Pay for it.
    Simpel zat.
    Ik heb zelfs gelezen van klanten die $$ wilden betalen in de winkels om voorrang op of buitenom de wachtlijsten een iPhone te krijgen in juli. Zo gek zijn we nu eenmaal.
    Alsnog vind ik de abonnementsprijzen zelf redelijk…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.