Chitika, een Amerikaans bureau voor internetadvertenties, houdt via het tellen van advertentiecookies bij hoeveel iPads er zijn verkocht in de VS. Hoewel je zou denken dat dit niet de meest betrouwbare manier is om iPad-verkopen bij te houden, gaf Chitika op 8 april – 6 dagen na de lancering – een schatting af van 564.257 verkochte exemplaren. Apple zelf bracht op 14 april een persbericht naar buiten met de boodschap dat er in de eerste week meer dan 500.000 iPads zouden zijn verkocht en dat, vanwege de grote vraag, de internationale lancering van het apparaat een maand zou worden uitgesteld.
Je zou dus kunnen concluderen dat Chitika er niet erg veel naast zit met zijn schatting. Vandaag de dag staat hun teller ruim boven de 1 miljoen, zo laat een tipgever aan TUAW weten. Ook meldt Chitika dat er vandaag meer dan 32.000 nieuwe iPads op internet zijn gespot, wat ongeveer gelijk staat aan 4% van het totaal aantal online iPads sinds de lancering.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 16 reacties