Reacties voor: Nabijheidssensor (proximity sensor) van iPhone 4 leidt tot klachten

Kopers van de iPhone 4 klagen over problemen met de nabijheidssensor (proximity-sensor), waardoor telefoongesprekken tijdens het bellen zichzelf ophangen door contact met oor of wang.

Reacties: 125 reacties

  1. Ik heb me erg zitten verheugen op de nieuwe iPhone, maar ik ga steeds meer twijfelen om hem te kopen met al die klachten:(

  2. Niks aan de hand, doorlopen mensen!

  3. Ik ben nog steeds van mening dat als hij niet uitgelekt was, Apple de productie niet op hoefde te voeren, en de iPhone 4 dus minder kinderziektes zou hebben.
    Let op, ik zei minder, niet geen.

  4. Jeetjeje zou bijna een 3GS kopen als je al die problemen leest 😛

  5. Doordat het toestel populairder en populairder wordt zijn er natuurlijk ook meer klachten. Gelukkig krijgen we de iPhone in Nederland pas wat later, dan zullen de kinderziektes eruit zijn en zal waarschijnlijk de software update ook beschikbaar zijn. Ik denk dat je al deze problemen relatief moet bekijken. Ik hoor namelijk ook genoeg berichten van mensen die geen enkel probleem hebben.

  6. Origineel geplaatst door Rolf
    Ik heb me erg zitten verheugen op de nieuwe iPhone, maar ik ga steeds meer twijfelen om hem te kopen met al die klachten:(

    Ik wilde ook al lang een iPhone hebben, maar ik zit nu ook zwaar te twijfelen…

  7. Hmm, heb na update van mijn 3GS juist het tegenovergestelde probleem. De proximity-sensor schakelt permanent het beeldscherm uit.

    Zijn er meer gebruikers met deze klacht en zo ja, is er ee oplossing zonder dat je de iPhone op moet sturen?

  8. Origineel geplaatst door Pepijn
    Doordat het toestel populairder en populairder wordt zijn er natuurlijk ook meer klachten..

    hmm? leg eens uit waarom dan? Volgens mij heeft dat namelijk niets met populairder worden te maken. Eerder met een groter wordend verwachtingspatroon van de consumenten.

    Anyway, de iPhone is inmiddels het stadium telefoon voorbij en is nu een mini pc. Ondanks een aantal missers ga ik hem toch halen. Ik ben nu een tijdje met Android in de weer, maar vind het 10x niks. Apple heeft wat mij betreft een betere visie op gebruikersvriendelijkheid en kijk op wat de klant wil.

    Ik blijf het alleen jammer vinden dat het scherm niet wat groter is.. een 3,7 of 4,0 inch zou de iPhone namelijk helemaal niet misstaan.

  9. @marcooo: Ik bedoel dat hij meer en meer verkocht wordt (populairder wordt) en daardoor worden de problemen die er zijn sneller duidelijk (omdat meer mensen deze telefoon hebben).

  10. Ik weet het allemaal niet meer hoor.
    Ben blij dat ik gisteren een 3gs heb besteld.

  11. @marco. Als 10% van de iphone klanten klaagt en er zijn er 100000 verkocht, heb je 1000 klachten. Nu zijn er in 1 maand 1000000 verkocht. Zijn ineens 100000 klachten over waarschijnlijk dezelfde klachten en dat heeft niets te maken met een hoger verwachtingspatroon.

  12. @marcooo: Een grote populariteit betekent dat meer mensen het ding willen hebben en ook kopen. Dat zie je nu ook bij de introductie van de iPhone 4 die de records van de voorgaande iPhones heeft verbroken: er zijn er nog meer verkocht. Het gevolg daarvan is dat het aantal problemen ook meegroeit. Er zijn nu heel veel mensen die zo’n ding allemaal op hun eigen wijze gebruiken waardoor er steeds weer nieuwe gebruiksscenario’s bij komen. Aangezien je niet alle scenario’s kunt testen kom je er na zo’n lancering pas achter als mensen het ding in gebruik nemen. Het is eigenlijk niets meer dan statistiek en kansberekeningen. Een groter aantal verkochte iPhones houdt ook in dat het aantal problemen evenredig mee zal stijgen.

  13. dit ziet er eigenlijk wat softwarematig problematisch uit.
    Dit kan normaal opgelost worden door een iOS 4.(0)1

  14. Heb het probleem vanavond ook ontdekt. Heb het toestel nu kleine week in gebruik en af en toe konden de mensen met wie ik belde mij niet meer horen. Omdat ik hier slecht bereik heb met g mobile, dacht ik dat het daar aan lag. Toen het echter de laatste gebeurde keek ik op het toestel en zag ik dat ik met mijn wang de mute knop had ingedrukt ( links boven). Wel irritant maar makkelijker op te lossen dan een bereik probleem.

  15. Mij houden ze er niet vanaf. Ik vind dit probleem nog meevallen! Kan niet wachten! By the way: mensen zeuren toch altijd. Denk dat niemand een product kan verzinnen waar geen enkele klacht over bestaat.

    Maar goed, neem maar een andere telefoon 😉 dan blijven er weer meer over voor de echte Apple fans 😉

  16. Tientallen klachten op 2miljoen verkochte iPhone4’s dat is wel heel ernstig dan 😉

    Ik denk trouwens wel te merken wat er bedoeld wordt. Als ik bel gaat hij soms heel laat pas uit. Je bent wel een enorme mieren…… als je daar ook daadwerkelijk om gaat lopen klagen trouwens. Van die moeilijk levende mensen heb ik dan altijd het idee.

  17. Ik wacht totdat de iPhone 4 bugfree is. Kan me niet herinneren dat er bij de 3GS dit soort problemen waren…

  18. Ik zat er echt over na te denken om na een Ipod Touch nu toch echt een Iphone te gaan halen.. maar dit word hem zeker niet.. Helaas, misschien volgend jaar beter.

  19. Ik vind het toch maar allemaal zeer verdacht die problemen. :s Het is net rond dit moment dat er een hype rond dit probleem wordt gevormd, zeg me niet dat het er nog maar net is? En het is ook wel raar dat het maar bij een aantal mensen is. Ik zou echt niet zeggen dat er veel problemen zijn, voor je er zelf een hebt. Volgens mij worden de problemen echt uitvergroot en zijn er ook veel leugens bij van mensen die denken dat ze op allerhande site’s zullen komen door een speciale klacht in te dienen. 😉

  20. Krijg morgen m’n HTC Desire, lkkr bij kpn geen gezeik met tmobile en hallo vrijheid en dag gevangenis apple XD

  21. Ik vind dit erg jammer voor Apple, er zijn altijd mensen uit het land van “see you in court” beter bekend als amerika die ook maar elk klein probleempje kunnen om toveren naar wereld probleem in de hoop er nog wat geld aan over te houden.
    Zelf dacht ik dat nederlanders altijd nuchter genoeg waren om zelf te ontdekken of er een probleem met het apparaat is of niet maar het tegendeel wordt bewezen (helaas) in een van de vele threads opdeze site.
    De grap van alles vind ik nog wel dat er meerdere malen door zowel Gonny als Jean-Paul wordt gemeld dat ze zelf nog weinig van alle problemen hebben kunnen waarnemen.
    Nu vraag ik me af, waarom neemt men elk berichtje op welke blog dan ook voor waar aangenomen terwijil er hier 2 mensen (eerder genoemde personen) met verstand van zaken gewoon melden dat het allemaal wel mee valt.
    Ik weet wel wie ik eerder zal geloven, oftewel ga gewoon die iphone 4 halen als je hem wilt hebben.
    Zelf kan ik niet wachten tot ik die van mij zal hebben.

  22. Die simkaart problemen, zou dat met geknipt of originele simkaarten zijn?

  23. Wat een zooi zeg, een en al ellende en het houdt niet op!
    Als dit zo doorgaat kost het Apple heel veel geld.
    Wanneer er op zulk hoog niveau zo gekloot wordt zegt dit nogal wat over de bedrijfsvoering in het algemeen.
    Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.
    Persoonlijk zit ik alleen nog maar op deze site om de ellende te volgen, niet omdat ik ooit nog een iPhone ga kopen, terwijl ik heel de iPhone generatie vanaf het begin in mijn bezit heb gehad.
    Zie ook het beveiligings issue waar middels Ubuntu op een pin locked toestel root access verkregen kan worden.
    En het wordt alleen maar erger en erger…..

  24. Ik heb met mijn 3G tijdens het bellen met mijn oor het gesprek in de wacht gezet en een wisselgesprek gevoerd.
    Oud dingetje

  25. Ik heb nergens last van ik heb iphone 4 werkt echt super !!!!!! alles werk super !!!!

  26. misschien dan toch maar op de Android Tour? bijna gelijkwaardig aan Apple,zoniet al overtoppled! Ik ben ieg niet warm gaan lopen voor de nieuwste telg in het I-gezin.. Android daarentegen heeft me zeer aangenaam verrast met diens eenvoud in interface en gebruik… Op toestellen die zo goed als Hardware bugfree werden aangeleverd….

  27. Daar gaan we weer… goed over de klachten blijven schrijven dan onderscheiden zich de echte Iphone liefhebbers zich van de eksters…
    Er wordt gesproken over tientallen klachten…. hoeveel zijn er nu al verkocht? 500.000? Laat ik aannemen dat er 100 mensen dit probleem hebben… dan is dat 0,02%
    Dus ben ik wederom niet bang… heb toch een beetje vertrouwen. Wanneer er echt iets aan de hand is, komt er vast wel een oplossing.

  28. ach,het zal me wat.
    Over de eerste,tweede en derde generatie werd ook heel wat gal gespuwd, de eerste werd zelfs omschreven als de beste ipod maar slechtste telefoon ooit.
    Een vriend van mij had de iphone 2g,was zo tevreden dat ie de 3g liet passeren en bij de geboorte van de 3G s besloot hij om zichzelf toch een extraatje te gunnen want eigenlijk was zijn juweeltje na twee jaren intensief gebruik nog tiptop!
    Na al die ontploffingen,wegvallende gesprekken,etc… wil ik niemand een leugenaar noemen maar ik had toen de 3G,nu de 3G s,nooit problemen, en hoop op binnenkort een mooie 4!
    de tevredenheid over een mobiele telefoon was bij mij nooit zo groot en had daarvoor al aardig wat smartphone’s gebruikt.
    Net of nokia,HTC,Samsung,LG (die ZEKER niet) en noem maar op niet weten wat fabricagefouten zijn.
    Alleen kijkt er niemand nog van op want de komst van “het nieuwe vlagschip van…” is al lang geen nieuws meer 😉
    De meeste fabrikanten spuien bijna elke maand een nieuw model uit… “DE” iphonekiller!
    Niemand hoeft de iPhone te killen. Je hebt zij die kwaliteit willen en bereid zijn om daar voor te betalen en je hebt degenen die alles willen maar weinig voor over hebben…
    Voor niks gaat de zon op,mensen.
    Een collega was gek van mijn iPhone maar vond het prijskaartje te hoog en kocht een Nokia express music of zoiets…een iphone wannabe dus! de jongen zat meer met dat ding te klooien dan dat ie er plezier van had! Afgelopen zaterdag,ongeveer drie maanden later,vroeg hij me mee te gaan naar een mobistar center om een…jawel dames en heren…(tromgeroffel)IPHONE te kopen 😀
    I rest my case!

  29. Ohw… en nog iets…
    Tik in op google: HTC desire problemen en je koopt ook gelijk geen HTC desire meer….
    Internet is een pracht medium om gal te spuwen, wanneer een apparaar echter goed werkt hoor je daar niemand over….

  30. Ik heb daar ook last van. maa hopen dat ze het bij een volgende update hebben opgelost…

    Origineel geplaatst door sheikspir
    Hmm, heb na update van mijn 3GS juist het tegenovergestelde probleem. De proximity-sensor schakelt permanent het beeldscherm uit.Zijn er meer gebruikers met deze klacht en zo ja, is er ee oplossing zonder dat je de iPhone op moet sturen?

  31. Heeft er iemand al een 3G geupgrade naar os4 ? Sinds de update moet ik gegarandeerd mijn iPhone rebooten na opladen om een volle batterij indicatie te krijgen. Ik heb ook de indruk dat de telefoon iets trager is geworden. Nu ja, het is natuurlijk een 3G dus was wel een beetje te verwachten …

  32. Hoge bomen veel wind en meer van dat, maar ik ben blij dat ik nog een jaar vast zit aan mijn 3GS abonnement. Tegen de tijd dat ik een de gelegenheid ben om een nieuwe (type) iphone aan te schaffen zijn dit soort kinderziektes hopelijk verholpen.

    Maar zul je net zien, het volgende type iPhone zal bij aanvang gewoon smelten ofzo, net nadat ik er eentje besteld heb 😉

  33. Iedereen wil uiteindelijk toch een iPhone 4 ! No matter what….

    Ik heb gespaard voor de iPhone 4 met 32 GB en zodra T-Mobile hem gaat verkopen, sta ik (hopelijk) vooraan in de rij……

  34. And we continue the story…

    Apple haters zijn erg druk lately..

    Apple is erg druk lately, paar miljoen iPads en iPhones binnen no time verkocht. Ze zullen vast van alles fout doen hé?

    Wanneer beginnen we is eens over de 1000000000000000000000 fouten die normale Windows PC’s, HTC’s etc hebben?

  35. 3gs is toch misschien niet zo’n gek idee….heb nu een 3g

  36. 3GS rules! Ben er elke dag nog dolgelukkig mee! Ik wacht ook nog wel een tijdje met updaten naar iOS 4… er zit eigenlijk niet echt iets in waar ik echt om zit te springen…

    Ik wacht wel op de iPhone 5! 🙂

  37. Zelf heb ik van al deze problemen geen last behalve dan het ontvangst-probleem bij het vasthouden van de iPhone. Het klopt inderdaad dat de ontvangststreepjes naar 1 of 2 gaan maar de kwaliteit van bijvoorbeeld de gesprekken en/of internet blijft zeer goed! Vandaag had ik wel een grappig probleem bij het openen van een gesprek. Het toestel ging automatisch op luidspreker en wilde daar niet vanaf. Bij het gesprek daarna bleef me beltoon hangen… Ook vreemd! Na het uitzetten en weer aanzetten van het toestel was het probleem over!

  38. Origineel geplaatst door sty
    Hoge bomen veel wind en meer van dat, maar ik ben blij dat ik nog een jaar vast zit aan mijn 3GS abonnement. Tegen de tijd dat ik een de gelegenheid ben om een nieuwe (type) iphone aan te schaffen zijn dit soort kinderziektes hopelijk verholpen.Maar zul je net zien, het volgende type iPhone zal bij aanvang gewoon smelten ofzo, net nadat ik er eentje besteld heb

    zoiets hadden we al. Het scheuren van de 3g(s). Kwam door warmte verschillen. Soort van vergezocht smelten.

    Maar nu met de 4 is gewoon een probleem dat er zoveel verkocht zijn. 2% uitval is normaal bij telefoons (werk in die wereld). Op 2.000.000 is dat een hele grote berg. Dus het word groot uitgemeten.

  39. 20.000 mensen met een rotte Foon is ook niet zo leuk.

  40. Ik wacht nog rustig even af. Niet dat ik er op dit moment al eentje KAN kopen. Maar zodra ik de mogelijkheid heb check ik eerst even of de meeste “kinderziektes” verdwenen zijn…

  41. Als Gonny of Jean-Paul iets ontdekken dat echt niet goed is, zouden ze het wel hier melden.
    Ze zijn beide niet bepaald op hun mondje gevallen en hebben giga veel ervaring met de iPhone, sinds day one.

  42. Prima dat mensen klagen… hierdoor kan Apple het product verbeteren en aanpassen aan de wens van de klant. Dat vind Apple ook helemaal niet erg hoor… Want wat is er nou fijner dan een paar miljoen gekken die bereid zijn in de rij te staan en te betalen om hun product te testen. Ik wacht nog even tot ie echt af is…

  43. Al die zogenaamde problemen zijn slechts een poging van de concurrentie om de iPhone af te breken. Maar het werkt tegenovergesteld : dank u voor de reclame !

  44. @pommetje:

    Aha, dus ik ben geen “echte” iPhone fan omdat ik kritisch kijk en de problemen serieus neem? Een “echte” fan moet alle kritiek negeren en blind naar de winkel rennen en dat ding kopen? Wat een onzin zeg.

    Ik twijfel of ik de iphone 4 zal halen of niet. Ik wacht sowieso tot de hype over is en ik hem gewoon in de winkel kan gaan halen en daar op de proef kan stellen. Ik hoef geen telefoon waarbij het bellen mogelijk slecht werkt… Wat heb ik daar aan?

  45. Heb de iPhone 4 en heb OOK dit euvel GELUKKIG niet 🙂 super blij met het ding !

  46. Al die zogenaamde “kinderziektes” kunnen natuurlijk ook gewoon individuele gevallen zijn waarbij één bepaald onderdeel van één toestel minder goed werkt. Dat heb je nu eenmaal met massa-producten. Mijn eigen iPhone 3GS heeft bijvoorbeeld een gaar kompas waardoor het eigenlijk niet bruikbaar is. Resetten, achtjes maken etc. helpt niks. Ik hou het er maar op dat ik gewoon een maandag-ochtend model heb.

    Helaas zijn er altijd sensatie-sites die graag zaken opblazen als ze kunnen Apple-bashen. Neem nou Nu.nl met hun Telegraaf-stijl berichtgevingen over Apple. Berichten over “kinder-arbeid” (omdat 2 van de duizenden medewerkers pas 15 waren toen ze begonnen met werken en nog niet eens bij Apple zelf) en onlangs over de “zelfmoorden bij fabrikant iPhone”, terwijl het betreffende bedrijf ook -tig andere producten voor hele andere merken maakt.

    Kortom, zal wel een storm in een glas water zijn omdat de media nu eenmaal weten dat Apple nieuws veel gelezen wordt; positief of negatief.

    Komt ook nog eens bij dat je natuurlijk vaker negatieve zaken leest dan positieve. De honderdduizenden tevreden gebruikers gaan echt niet doelloos bij een krant of site melden hoe geweldig hun nieuwe iPhone is.

  47. Grappig hoe de mens werkt.

    De eindgebruiker zal vrijwel nooit denken aan de mogelijkheid dat een probleem met de iPhone ook wel eens aan hemzelf liggen kan. Als er iets vreemds gebeurt ligt het altijd aan het product of de fabrikant zelf.

    Vervolgens gaat de gebruiker “bewijzen” verzamelen om zijn eigen standpunt te verdedigen, zoals YouTube filmpjes. schreeuwen op blogs, enz

    uiteindelijk blijkt het te liggen aan verkeerd geknipte home made microsims of andere zaken die niet bij elke iphone exact het zelfde zijn.

    ik praat hier niks goed voor apple.
    als er iets fout zit zou het bij elk model moeten zijn.
    en dat is duidelijk niet het geval

  48. Origineel geplaatst door leon saanen
    Ik heb nergens last van ik heb iphone 4 werkt echt super !!!!!! alles werk super !!!!

    Geen enkel probleem, met mijn iPhone 4 , zou hem zo weer kopen!

  49. Geen paniek mensen, bij elk nieuwe toestel heb je wel kinderziektes. dit soort problemen worden met een update wel opgelost. En de meeste iPhone 4 toestellen hebben geen probleem.

  50. Ik moet soms zo lachen om de struisvogels van de iPhoneclub. Sorry hoor maar op het officiële Apple forun zijn reeds 64 pagina’s gevuld met klachten over alleen het probleem met de nabijheidssensor.

    Al die mensen zijn gewoon zeurpieten zeker? Ik weet één ding zeker: ik ga de verkoper van T-Mobile helemaal gek maken en dat toestel in de winkel uitgebreid testen. Zoals die sensor. Stap voor stap zal ik kijken of ik problemen ondervind (misschien hebben alleen mensen met kleine oren het probleem of zoiets).

    Daarna bestel ik de iPhone via internet bij een Nederlandse aanbieder. Omdat je dan op afstand koopt kan ik de telefoon zonder opgaaf van redenen terugsturen als het me niet bevalt (ik dacht binnen 14 dagen: edit= 7 werkdagen).

    Ik heb echt het idee dat er wel degelijk designfouten zijn gemaakt. Apple heeft er werkelijk alles aan gedaan om alles in zo’n klein mogelijk case te proppen. Dat is op zich prijzenswaardig als het werkt.

    Tot op dit moment wacht ik in spanning af op onder andere de review van de iPhoneclub (waar blijven de overige delen?). Ik denk dat de iPhoneclub de telefoon héél grondig aan het testen zijn.

    Ik ben nog steeds matig enthousiast over de iPhone 4. Met name omdat de meeste problemen harwarematig lijken te zijn en dus nooit met software updates te verhelpen zijn. Kinderziektes met de hardware komt ook echt niet meer goed. Dat design is zo strak, zo precies dat er echt weinig kans is dat ze de hardware makkelijk kunnen aanpassen. Kortom ik blijf het nieuws zeer kritisch volgen.

  51. @WvB22:

    succes met testen in de winkel.
    de iphone moet namelijk geactiveerd worden voor je m kan testen met een active sim.

    dat gaan ze je nooit toe staan in de winkel.
    ik ben benieuwd hoe je dat klaar gaat spelen

  52. ik heb ook dit probleem , als ik bel en de iphone tegen mijn gezicht hou dan start bij mij Facetime…. zeer irritant

    ik hoop dat dit met een software update kan worden verholpen………

  53. Een maand of 8 gewacht met vernieuwen van het contract.

    Als ik dit zo hoor had ik wel een mooie HTC kunnen nemen, wat ik nu alsnog overweeg!

  54. Ben nog steeds blij met m’n 3GS op 4.0 als ik dit soort dingen hoor! Nee, ik w8 op de iPhone 5.

  55. Zelf heb ik een iphone 3G , waar ik tot voor kort nooit echt problemen heb mee gehad, (nu wel, wifi is niet meer aan de praat te krijgen na update naar de 4.0(kan toeval zijn)). Vond de 3GS en de 4 in de presentaties ook super, maar ben er toch stilaan op terug gekomen op de uitspraak “Mijn volgende phone wordt ook een iPhone”. A) het wordt echt wel duur (unlock en geen koppelverkoop in België, want hoef geen abo van Mobistar.)
    B) de problemen.
    Ik zie hier mensen reageren van Mieren…. Ik vind de klachten erg genoeg om af te zien. Als je bij een bepaald (top)merk van een auto zelfs in 1% van de gevallen te horen krijgt, dat de remmen af en toe te laat reageren, of dat de motor soms niet wil starten enz… ga je die auto ook niet kopen (allé ik toch niet). Zo een toestel moet nu eenmaal bugfree zijn als het op de markt komt….
    Ik vrees dat men volgende toestel eerder het robotje zal worden ipv het appeltje …

  56. Origineel geplaatst door banaan49
    Krijg morgen m’n HTC Desire, lkkr bij kpn geen gezeik met tmobile en hallo vrijheid en dag gevangenis apple XD

    geen gevangenis meer? Koop je dan maar een n900 😮 die is pas VOLLEDIG out-of-the-box open 😮

  57. Weer een hoop gezeik zoals altijd bij een nieuwe IPhone ! Na enkele dagen gebruik niks dan lof van mij en nog NIKS van al deze problemen gemerkt !

  58. Origineel geplaatst door Ruben.cc
    De honderdduizenden tevreden gebruikers gaan echt niet doelloos bij een krant of site melden hoe geweldig hun nieuwe iPhone is.

    Dus wanneer jouw tandarts zegt “er komen hier alleen maar zanikers langs” dan laat jij je ook met kiespijn naar huis sturen…

  59. Ik heb juist hetzelfde probleem met mn 3gs .. Khad hem eigelijk direct terug moeten binnenbrengen .. Achjah .. Het gaat wel .. Ik gebruik toch alleen de oortjes om te bellen!

  60. Ik vind het wel een beetje verdacht hoor mensen! De problemen zijn niet officieel! Ze zijn niet bewezen en deze werden enkel vermeld op een discussieforum waar iedereen kan op reageren. En inderdaad ongeveer 10 klachten van de 2 miljoen verkochte iPhones. Waarschijnlijk kunnen deze mensen gewoon niet overweg met de iPhone…

  61. Op youtube had iemand ook het probleem met de zelfgeknipte sim. Bleek plakband resten te zijn op de sim (van het vastplakken aan het printje voor de maten)….. Misschien zijn er mensen mee geholpen 😉

  62. Origineel geplaatst door Peter Lemmens
    Heeft er iemand al een 3G geupgrade naar os4 ? Sinds de update moet ik gegarandeerd mijn iPhone rebooten na opladen om een volle batterij indicatie te krijgen. Ik heb ook de indruk dat de telefoon iets trager is geworden. Nu ja, het is natuurlijk een 3G dus was wel een beetje te verwachten …

    Nee hoor, ik heb nergens last van met mijn naar ios4 geupgrade 3G. Sommigen wel (zie forum). Bij mij is alleen de simlock weer geactiveerd, maar ik neem aan dat ik dat probleem wel kan oplossen.

  63. @thecobra
    Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, wil jij bugfree het leven door met bijv. Een htc….. Veel succes!
    Over bugs gesproken en mijn aller eerste HTC touch…. Ik heb hem tegen de muur kapot gegooid omdat dat gewoon niet werkt. Voor dat ik hem kapot gooide eerst kpn gebeld of ze hem terug wilden… Omdat dat een telefoon is die eigenlijk niet op de markt had mogen verschijnen…. Natuurlijk was kpn niet thuis. Heb hem symbolisch kapot gegooid!
    Bugfree in telefoon land… Voor mij tot nu toe alleen met iphone gelukt

  64. Origineel geplaatst door Rolf
    Ik heb me erg zitten verheugen op de nieuwe iPhone, maar ik ga steeds meer twijfelen om hem te kopen met al die klachten:(

  65. Heb de 3Gs vanaf het begin, en geen problemen gehad behalve dat de ontvangst van een iPhone minder is dan een willekeurige ander mobieltje…

    Deels ligt dit aan tmobile, en ook deels aan de hardware van de 3GS.. Het is niet zo dat het ding onbruikbaar is ofzo, maar we hebben het dan over volle 3G ontvangst vs een paar streepjes 3G ontvangst. Je kan er nog altijd mee bellen en internetten..@Benjamin:

  66. Mijn iPhone 4 is ook besteld en als ik dit allemaal lees hoop ik toch dat er zeer snel een oplossing voor komt, Apple maakt 1 gsm toestel per jaar en dan nog met fouten, dit zou veel beter moeten zeker voor een bedrijf gelijk Apple.

  67. Alle overdreven negatieve pers is precies waar het de concurrentie om te doen is.

    wind uit de zijlen halen.

    twijfel zaaien bij potentieel kopers van de iPhone 4

    er zal best wat mis zijn met dat ding maar elk wissewasje word onder de microsoop gelegd en heel erg breed uitgemeten.

    maar goed dat hoort er bij

    dat weet apple ook
    en daarom hoor je zo weinig van ze als commentaar op al dit gezeur.

  68. Tja, wat Apple nu parten begint te spelen is niet per se de genoemde problemen. Het is de problemen in combinatie met de hoge verwachting. En de hoge prijs.

    Juist als je veel meer betaalt heb je geen zin in wegvallende verbindingen of slechte ontvangst. Laten we wel wezen, een telefoon moet minimaal kunnen bellen. En juist dat wordt ons al zo moeilijk gemaakt door t mobile nietwaar? Als dan ook de telefoon nog belproblemen heeft houdt het op.

    Ik heb nu de 3gs maar ik moet zeggen dat Android inmiddels ook behoorlijk ver is (en wel open!). Dus ik twijfel: lang leve de concurrentie, dat het maar tot betere producten mag leiden!

  69. Ik heb dezelfde problemen gehad met de simkaarten van Mobistar in België die een ronde chip hebben. Heb uiteindelijk een goede manier gevonden om ze te knippen, het werkt nu elke keer..!

    Geen probleem met de proximity sensor hier..

  70. Weer een hoop mensen die roepen hoe goed Apple is en hoe stom mensen zijn die fouten in hun toestel hebben. Er praat er zelfs een over “Apple haters” Die filmpjes en klachten komen van Apple gebruikers en niet de haters. Er zijn gewoon problemen met aardig wat toestellen. Als dit met een Windows of HTC product zou gebeuren roepen deze mensen als eerste dat Windows en HTC toch slechte producten maken.

    De 4G is een telefoon van (tot) bijna 1000,- euro. Daar mag je toch wat van verwachten. Apple roept wel meer wat. Ze doen net of ze het “beeldbellen” hebben uitgevonden en manipuleren met gemak grafieken en cijfers. Ik heb de iPhone vanaf dag 1 in bezit, nu een 3GS, mijn vrouw een 3G en mijn kinderen beide ook een 3GS. Ik neem absoluut ook weer een 4G maar ben wel zo reëel dat ik problemen kan verwachten. Ik zal al de filmpjes die op internet staan waar je de ontvangst ziet WEG vallen nooit onzin noemen.

  71. Ach ik hoop eigenlijks dat apple eens een grof foutje maakt.

    Zulke bedrijven denken alleen maar: als we er google of apple voor zetten dat het dan veranderd in goud.

  72. Origineel geplaatst door sty
    Hoge bomen veel wind en meer van dat, maar ik ben blij dat ik nog een jaar vast zit aan mijn 3GS abonnement. Tegen de tijd dat ik een de gelegenheid ben om een nieuwe (type) iphone aan te schaffen zijn dit soort kinderziektes hopelijk verholpen.Maar zul je net zien, het volgende type iPhone zal bij aanvang gewoon smelten ofzo, net nadat ik er eentje besteld heb

    Nee, over een jaar is net de iphone 5 uit, en heb je bij dat toestel hetzelfde gedoe!

  73. Je kiest er zelf voor de iPhone kopen. Dan is ie idd duurder dan bij een abbonnement.

    Verder kunnen we niet oordelen op een product dat e niet in handen hebt gehad. En als ik de reacties lees van de mensen die dat wel hebben dan zijn de meningen verdeeld.

    Genoeg mensen die geen van de bekende problemen kunnen reproduceren.
    De mensen met een kapot medoel moeten terug naar Apple in plaats van de blogs vol schrijven. Hebben ze dat al geprobeerd? Als ze hilp geweigerd worden hun geld niet terug kunnen krijgen of geen ander model mee krijgen kunnen binnendeur eerste 30 dagen na aankoop dan hebben ze recht van klagen in Amerika

    Zit je met een amerikaanse of anderlandse iPhone als Nederlander en je hebt problemen dan heb je even pech.

    Nogsteeds geen reden om de blogs vol te klagen op Apple.

  74. Typisch weer een voorbeeld wat m.i. al jaren in de (mobiele) telecom wereld aan de gang is: niet-uitontwikkelde producten (en zoveel mogelijk abonnementen) in de markt zetten om omzet te genereren. De After Sales komt later wel (mag je hopen, maar wel met de nodige ellende). Heb daar helaas voorbeelden van, maar hier off-topic. Had dit van Apple overigens niet echt verwacht.

  75. @4saus: stap 1: je loopt naar de T-mobile medewerker. Stap 2: hallo ik ben een geïnteresseerde klant voor een iPhone 4 met een abonnement. Stap 3: ik wil hem graag wel even uitproberen. Stap 4: T-Mobile medewerker pakt een geactiveerde iPhone uit de lade onder de counter. Stap 5: test de iPhone.

    Zo heb ik dat elke keer gedaan. Je moet alleen niet net na de launch gaan want dan is het te druk en hebben ze misschien nog geen geactiveerd toestel.

    Ik vind het daarnaast super arrogant om te suggereren dat het allemaal wel aan de gebruikers zal leggen. Duizenden mensen ondervinden problemen met de iPhone 4. Dan kan je mij niet wijsmaken dat er niets aan de hand is. Mensen die verstand hebben van telefoons en zelf dr nodige tests uitvoeren om problemen proberen te achterhalen. Van Apple hoef zoals gebruikelijk niets te verwachten. Op een nietszeggende open brief na zwijgen ze weer als het graf. Maar goed, ik weet dat jij Apple nog zal verheerlijken als ze een baksteen verkopen en zeggen dat het de nieuwe revolutie is. Alleen houden al die domme mensen hem verkeerd vast, daarom werkt de iBrick niet.

  76. Ik wil ook die baksteen. Lol

  77. Ik ben nog iemand van de oudestempel met mij iPhone 2G en ik heb met de oude software ook af en toe het probleem.
    Maar kom op mensen als je die problemen niet wilt hebben moet je niet voor in de rij gaan staan voor een nieuw gadget.
    Soms moet je pijn lijden om mooi te zijn, niet dan?
    Verder ga ik binnenkort zelf de grootste stap aan:
    iPhone 2G –> iPhone 4
    Retro –> Modern

    Grz en als je de problemen niet aan kan sluit dan maar achter aan in de NOKIA rij.

  78. @WvB22: “Duizenden mensen ondervinden problemen met de iPhone 4.”

    Ik heb nergens harde cijfers gezien dat het er duizenden zijn. Er zijn er een paar die een YouTube filmpje in elkaar draaien en daarmee de aandacht trekken, maar dat wil nog niet zeggen dat er massa’s mensen problemen zijn. Er zijn 2 miljoen iPhones verkocht. Al zouden er 10.000 mensen met ‘n probleem zijn, dan is dat nog maar 0.5%.

  79. ik ga iphone 3gs denk ik kopen, enige nadeel voor mij is dat er dalijk apps zijn die iphone 4 nodig hebben

  80. iPhone heeft geen concurrentie in smartphone wereld (ze komen wel steeds in de buurt). Logisch dat er bepaalde groep mensen zijn die nu iPhone 4 afkraken, had niets anders verwacht. Wat mij ook opvalt is dat de meeste mensen (op forums,blogs enz) zonder een iPhone 4 meer klagen dan mensen met een iPhone 4. Nee mensen trap er niet en koop een iPhone 4 als je dat van plan bent, want je weet anders niet wat je mist. iPhone 4 is echt een top toestel.

  81. @4saus: haha gelukkig kan dat hier in de vs wel en nadat ook ik het signaalverlies heb gezien bij beetpakken van de metalen rand (of eigenlijk bij gewoon de telefoon normaal vast te houden) wacht ik ieg eerst ff op de update, vooralsnog doet mijn 2g het ook prima hoor

  82. Ik blijf lekker nog even veilig mijn 3GS met ios4 gebruiken.

    Overstappen naar de iphone 4 maar nog even niet!

  83. Wat een gezeur haha, succes maakt gezeur.

    En iedereen die twijfelt, lekker boeiend hoeft hier niet tussen te staan doe je dat ook bij alle andere producten online ?? hmm deze wasmachine neem ik niet mee

    niets aan de hand, zelf je sim kaarten knippen vind je het dan raar als je error krijgt, de hardware van de sensor had wat scherper ingesteld mogen worden, who cares nog steeds een super mobiel

  84. @Pepijn:

    Sluit ik me volledig bij aan, softwarematig is ook nog een hoop te fixen

    Kan niet wachten op de release 😀

  85. Origineel geplaatst door WvB22
    @4saus: stap 1: je loopt naar de T-mobile medewerker. Stap 2: hallo ik ben een geïnteresseerde klant voor een iPhone 4 met een abonnement. Stap 3: ik wil hem graag wel even uitproberen. Stap 4: T-Mobile medewerker pakt een geactiveerde iPhone uit de lade onder de counter. Stap 5: test de iPhone.Zo heb ik dat elke keer gedaan. Je moet alleen niet net na de launch gaan want dan is het te druk en hebben ze misschien nog geen geactiveerd toestel.Ik vind het daarnaast super arrogant om te suggereren dat het allemaal wel aan de gebruikers zal leggen. Duizenden mensen ondervinden problemen met de iPhone 4. Dan kan je mij niet wijsmaken dat er niets aan de hand is. Mensen die verstand hebben van telefoons en zelf dr nodige tests uitvoeren om problemen proberen te achterhalen. Van Apple hoef zoals gebruikelijk niets te verwachten. Op een nietszeggende open brief na zwijgen ze weer als het graf. Maar goed, ik weet dat jij Apple nog zal verheerlijken als ze een baksteen verkopen en zeggen dat het de nieuwe revolutie is. Alleen houden al die domme mensen hem verkeerd vast, daarom werkt de iBrick niet.

    Daar ga je toch de fout in. Je gehele argument gaat er van uit dat de genoemde problemen in elke iPhone 4 aanwezig zijn.

    Als de problemen zich niet voordoen in het demo model dan wil dat geen garantie zijn dat het model dat jij krijgt ook vrij is van problemen.
    Dit kan je uiterraard ook omdraaien. Je test is dan dus compleet doelloos.
    Verder is het altijd minder erg dan de klachtn je down vermoeden. De mensen die geen problemen hebben met hun producten hoor je niet namelijk.

    En ik ben er van ovrtuigd dat dat er VEEEEL meer zijn dan de mensen met klachten. Vergeet niet dat het in Amerika een sport is om van je klacht een recht zaak te maken waar je een leuk zakcentje aan over houden kunt. Ik neem dat geschreeuw op internet altijd met een flinke korrel zout.
    Waarom. Als ELK MODEL er last van zou hebben dan was het product allang terug geroepen. Daar is Apple te trots voor.

  86. @Steven:
    Jij verwoord het heel mooi.

    WvB22 gaat er van uit dat als er iemand 1klacht heef en het op internet zet het wel HEEEL erg moet zijn en dat het gelijk om alle producten gaat.

    Problemen heb je met elk product. Elke bedrijf lost die op. Zelfs bij duurdere producten dan die van Apple. Ik snap niet dat er juist bij Apple altijd zon ophef bij gemaakt moet worden.

    Ruiken de advocaten in Amerika geld bij apple met zijn 40miljard op de bank?

    Wees nu gewoon maar een keer blij als Hollander dat we de producten altijd als laatste ontvangen. Dan zijn vaak de kinderziektes er uit. En daarna hebben we het super luxe. 2 jaar garantie. Dus geen reden tot paniek.

    Hij word hier nog niet eens verkocht en mensen maken zich al zorgen

    Als dit gebruikt word voor laster dan werkt het heeel goed.
    Er zijn door zulk soort berichten genoeg mensen die zich nu bedenken en misschien maar een ander toestel nemen omdat er op internet zo hard geschreeut word.

    Als de media die de klachten brengen het perspectief van de problemen er ook bij zet zie je als lezer gelijk dat het niet om alle iphones gaat en dat het allemaal wel mee valt.

  87. jongens, jongens, kijk eens buiten! ga lekker in de zon lopen en laat je telefoon een keer thuis………

  88. Origineel geplaatst door Footloose
    Origineel geplaatst door Peter LemmensHeeft er iemand al een 3G geupgrade naar os4 ? Sinds de update moet ik gegarandeerd mijn iPhone rebooten na opladen om een volle batterij indicatie te krijgen. Ik heb ook de indruk dat de telefoon iets trager is geworden. Nu ja, het is natuurlijk een 3G dus was wel een beetje te verwachten …Nee hoor, ik heb nergens last van met mijn naar ios4 geupgrade 3G. Sommigen wel (zie forum). Bij mij is alleen de simlock weer geactiveerd, maar ik neem aan dat ik dat probleem wel kan oplossen.

    3G naar iOS4 en geen enkel probleem met de upgrade zelf en het OS. Wel is het zo dat sommige apps niet meer goed werken. Hiervoor is het wachten op een update, maar ik zie bijna dagelijks nieuwe versies op de App Store.

    Navigon, een van mijn belangrijkste (en duurste) apps werkt niet meer goed, maar dat is doordat de makers te lam zijn geweest om op tijd een iOS4 versie uit te brengen.

    iPhone4 besteld en kan niet wachten ..

  89. apple is de grote consumenten markt opgegaan en nu komen de productie fouten aan het licht .
    Het is niet het eerste apple product waar klachten overkomen de 27 inch imac met zijn beeldscherm problemen krom trekkende cases van laptops.
    apple is niet meer het merk wat het geweest is de kwaliteit is toch al stukken minder

    en dat mensen klagen dat iets niet werkt of niet na behoren werkt dit is toch hun goed recht.Als ik een product koop moet ik me zelf niet gaan irriteren aan kleine mankementjes toch zeker niet in een toestel van deze prijsklasse.

    maar omdat het apple is mag er niks verkeerd over gezegd worden en is het bij voorbaat al een perfect product.
    tja apple doet zelfs alsof zijn neus bloed toch niet normaal

    dat ze zogezegd weer niet kunnen voldoen aan de levering en dat er meer vraag is hadden ze simpel kunnen voorkomen door de release wat langer uit te stellen zodat ze meer voorraad hadden en hierdoor hadden ze tijd genoeg gehad om een gekend probleem op te lossen.
    Maar money money is wat ze willen en spijtig genoeg hebben ze een schare aanhangers die met elk mankement dat een product van dit bedrij heeft goed kunnen leven en zullen goed praten.

    En als apple dit niet verhelpt zal er wereld wijd een groep mensen zijn die rondlopen met een toestel dat niet voor 100% goed werkt maar ze kunnen zeggen ik heb een iphone4

    en dit zal dan tevens een groep mensen zijn die niet echt hoge eisen stelt aan producten die ze kopen zolang er een apple opstaat is het voor hun in orde.

  90. Origineel geplaatst door ronaldoo
    apple is de grote consumenten markt opgegaan en nu komen de productie fouten aan het licht .Het is niet het eerste apple product waar klachten overkomen de 27 inch imac met zijn beeldscherm problemen krom trekkende cases van laptops.apple is niet meer het merk wat het geweest is de kwaliteit is toch al stukken minderen dat mensen klagen dat iets niet werkt of niet na behoren werkt dit is toch hun goed recht.Als ik een product koop moet ik me zelf niet gaan irriteren aan kleine mankementjes toch zeker niet in een toestel van deze prijsklasse.maar omdat het apple is mag er niks verkeerd over gezegd worden en is het bij voorbaat al een perfect product.tja apple doet zelfs alsof zijn neus bloed toch niet normaaldat ze zogezegd weer niet kunnen voldoen aan de levering en dat er meer vraag is hadden ze simpel kunnen voorkomen door de release wat langer uit te stellen zodat ze meer voorraad hadden en hierdoor hadden ze tijd genoeg gehad om een gekend probleem op te lossen.Maar money money is wat ze willen en spijtig genoeg hebben ze een schare aanhangers die met elk mankement dat een product van dit bedrij heeft goed kunnen leven en zullen goed praten.En als apple dit niet verhelpt zal er wereld wijd een groep mensen zijn die rondlopen met een toestel dat niet voor 100% goed werkt maar ze kunnen zeggen ik heb een iphone4en dit zal dan tevens een groep mensen zijn die niet echt hoge eisen stelt aan producten die ze kopen zolang er een apple opstaat is het voor hun in orde.

    Niet één product, van welke fabrikant ook, is volledig foutloos, vooral niet als er behooorlijk geavanceerde functies in zitten en het iOS4 is enorm complex.

    Een iPhone4 kopen betekent zeker niet de aankoop van een inferieur product; het is nog steeds één van de meest geavanceerde toestellen op de markt en heeft totaal niets te maken met kunnen zeggen “ik heb een iPhone4”.

    Het is een keuze voor de “top-of-the-bill” en daarbij neem je kleine onvolkomenheden voor lief.

    Het is eigenlijk heel simpel : vind je die onvolkomenheden niet acceptabel, dan gewoon iets anders kopen. Klaar.

  91. @WvB22: Het moet een zwaar leven zijn als je alles zo zwart wit ziet.

    Wakeupcall elk bedrijf maakt fouten dus ook Apple. Waarom zou je dat van Apple niet verwachten? Ze zijn heus niet heilig.

  92. @Steven: Stop jij je kop maar lekker in het zand samen met sommige anderen hier. Er zijn tientallen filmpjes die het probleem op een hele duidelijke manier onderstrepen, met name over de antenne issues.

    Ik heb filmpjes gezien van gerespecteerde tech sites die allemaal het probleem konden reproduceren. Compleet met dropped calls en geen vebining kunnen maken met internet en download tests die direct stoppen als de antenne gebridged wordt.

    Als dit geen designfout is dan is in ieder geval het foutenpercentage schrikbarend hoog. Dan is het een soort van loterij of jouw telefoon toevallig wel vrij van fouten is.

    Bovendien kan je jouw redenatie ook volledig omdraaien. Als al zoveel mensen de moeite nemen om hun problemen op YouTube te zetten of in een forum te beschrijven, hoeveel mensen zijn er dan wel niet die ermee rondlopen maar niet de moeite nemen om het op internet te zetten. Bovendien gok ik zomaar dat er nog eens vele mensen zij die geen idee hebben van dit probleem omdat ze geen tech sites lezen.

    En natuurlijk roept Apple die telefoons niet zelf terug. Dan geven ze toe dat er een grove fout in het design zit. Dan moet de telefoon terug naar de tekentafel. Heb je enig idee hoeveel geld dat kost? Dat betekent een miljarden strop voor Apple. Dat betekent dat alle iPhone 4 toestellen terug moeten en dat we maanden zullen moeten wachten voor we überhaupt een iPhone kunnen kopen. Alle FCC tests moeten opnieuw gedaan worden, er moet opnieuw getest worden, de assemblage lijn moet aangepast worden etc. etc.

    En dan nog alle rechtzaken die Apple dan in zijn mik krijgt als ze zelf toegeven fout te zijn geweest. Waarschijnlijk denken mensen hier veel te makkelijk over. Zelfs een machtig bedrijf als Apple kan hierdoor ten onder gaan. Dus toegeven zullen ze het pas als een rechter het bewezen acht dat het product niet deugd. En dan ben je zeker 4 jaar verder bij het hoogste rechtscollege.

  93. @WvB22:
    lij leest duidelijk wat je wilt lezen.

    het is een design fout maar het betreft niet elke iphone 4 gebruiker. En daarmee valt je punt gelijk al weer om

  94. @Kasuja: Ik zie het niet zwart wit, ik bekijk het realistisch en niet door die grote roze Apple bril. Een telefoon die in Nederland op dit moment meer als 800 euro kost daar mag je topkwaliteit van verwachten. Het is de duurste ‘normale’ smartphone op de markt. En dan vind jij het normaal dat er zoveel problemen zijn met zoiets essentieels als bellen. Precies wat een telefoon moet doen.

    Je koopt toch ook geen auto waarvan je weet dat er een redelijke kans is dat de remmen niet of slecht werken. Natuurlijk ligt Apple onder een vergrootglas maar dat is logisch als je de populairste smartphone fabrikant bent en zélf hoog van de toren blaast. Als je beweert dat elke telefoon die je uitbrengt een revolutie is dan is het niet gek dat mensen hele hoge verwachtingen hebben.

  95. dat wil er bij sommige niet in dat apple geen heilige is.en ik werk al sinds 1984 met mac en kan de toestellen kwa kwaliteit dus redelijk goed met elkaar vergelijken.

    @andre
    je spreekt jezelf eigelijk een beetje tegen
    je noemt een iphone de top-of the bill en je moet de kleine mankementen dan maar voor lief nemen.

    een toptoestel heeft bij mij geen mankementen.
    en zouden deze er toch zijn dan zou het merk hier gelijk op inspringen en deze proberen te verhelpen .

    ik heb een tv zoals de meeste mensen
    ga het merk niet vernoemen maar al mijn apperatuur is van van dit merk
    Een klein 2,5 jaar na aankoop van mijn tv begon een van de boxen wat te kraken.bel naar de servicelijn en leg mijn probleem uit.
    Binnen 24 uur stond er een technieker van dit bedrijf voor mijn deur deze keek even naar de tv en vertelde me dat dit niet mocht gebeuren met dit soort toestellen.
    hij doet een telefoontje en dezelfde dag heb ik een compleet nieuw toestel gekregen.weliswaar niet dezelfde maar het nieuwere model
    het is wel een tv in de duurdere prijsklasse en dit bedrijf geeft service en kwaliteit voor je geld

    dat is nu wat ik noem top of the bill

  96. @4saus: Dan lees je niet goed wat ik zeg: als het géén designfout is dan is het aantal telefoons dat slecht geproduceerd wordt schrikbarend hoog. Dan hebben ze kennelijk problemen ergens in het productieproces en wordt het een gok of je net een goede telefoon krijgt. Ik weet niet wat erger is.

    Daarnaast kan ik me nog goed de huidige iMac herinneren die last heeft van verkleuringen aan de onderzijde van het scherm (grijs is dan gelig). Daar riepen ook mensen dat ze nergens last van hadden. Tot iemand een test tooltje maakte (heel simpel scherm met wat strepen) en toen bleken nog veel meer mensen er last van te hebben. Dat is tot op heden niet opgelost.

  97. @WvB22:

    0,5% schrikarend hoog???
    ik durf te wedden dat deze fail rate niet hoger ligt dan bij de andere merken en die hebben dan ook een veel minder complex toestel om te maken.

    juist door die vergrootglas hoor je er meer over dan de andere merken.

  98. Maar waar maak je je druk om?
    heeft jou iPhone 4 ook problemen?
    Als i goed gelezen heb heb je m nog niet.
    drukte om niks.

  99. @4saus: En hoe weet jij dat het om een 0.5% gaat? (wat trouwens wel onacceptabel is: dat beteken dat 1 op de 200 telefoons de prullebak in kan). Net zo min als ik weet om hoeveel toestellen gaat weet jij dat ook niet. En waar maak ik me druk om: als ik een telefoon koop van dik 800 euro dan vind ik het fijn om te weten dat je er altijd en zonder problemen mee kan bellen.

  100. Door al die verhalen begin ik zelf (denk niet alleen) wel erg te twijfelen of ik wel de stap durf te nemen, misschien toch maar eerst 3GS, en dan over 2 jaar misschien wel een goede productie(of minder problemen).

    Zoals ergens hier boven stond, als er 1 % van de auto een rem probleem heeft neem je die toch ook niet.

    Ik zal rustig moeten afwachten op de komende dagen, als er nog meer problemen komen is iphone 4 geen optie voor mij.

    Ik kraak hem zeker niet af want ben er zeer over te spreken, maar met kleine probleempjes waarvan er misschien nog meer komen, word het wel erg twijfelen.

  101. Slightly offtopic: een groene of gele zweem over je foto lijkt mij een witbalans probleem, met wat software op te lossen dus.

  102. @robin: Je moet niet bang zijn om hem te halen. Ik zou wel eerst even rustig afwachten om te kijken of Apple die problemen kan oplossen en tot er meer mensen in Nederland zijn die de iPhone 4 hebben. Dan weet je hoe groot het probleem is en of het een designfout is of een productiefout.

    Geen paniek maar wel kritisch blijven!

  103. ik denk dat ik de 3gs met een 1jarig abonnement koop. kijken naar de iphone 5

  104. Gonny, is het niet beter de kop van het artikel aan te passen,b.v:
    bijknippen sim-kaart kan leiden tot klachten nabijheidssensor

    Nu suggereert de kop dat het een probleem van de iPhone4 is, wat dus niet zo blijkt te zijn.

  105. @4saus: Overigens begin ik er steeds meer overtuigd van te raken dat het wel degelijk een designfout is.

    Het probleem ligt bij het ‘bridgen’ van de antenne. Je hebt daar helemaal geen ‘deathgrip’ voor nodig zoals dit filmje bewijst: http://www.youtube.com/watch?v=zvH-i7rKPJc&NR=1&feature=fvwp

    Ook zegt hij dat hij voor een bedrijf werkt dat iPhones herstelt en dat elke iPhone 4 dit probleem heeft (moeilijk te controleren of dit waar is natuurlijk).

    De reden dat de één wel het probleem heeft en de ander niet is het gevolg van de foute formule zoals ze die gepubliceerd hebben in de open brief. Soms lijkt het of je vol bereik hebt maar eigenlijk is je signaal lang zo goed niet als de iPhone je wil doen geloven.

    5 streepjes betekent dat het signaal tussen de -51dB and -90dB sterk is.
    4 streepjes –> tussen -91dB en -100dB.
    3 streepjes –> tussen -101dB en -103dB.
    2 streepjes –> tussen -104dB en -107dB.
    1 streepje –> tussen -108dB en -113dB.

    Het ‘bridgen’ van de antenne levert ongeveer -20dB en -30 dB signaalverlies op.
    Als je signaal sterkte maximaal is (je zit dicht bij een zendmast buiten) is deze ongeveer -51 dB. Met -20 dB verlies kom je uit op ongeveer -71dB. Dat is nog steeds 5 streepjes!

    Als je begin signaal -90 dB is (is nog steeds 5 streepjes), en je verlies door bridgen -20dB tot -30 dB dan kom je uit op -110 dB of lager. Kortom dan is je signaal of compleet weg of nog maar één streepje. Grote problemen dus.

    Dit verklaart waarom de één er wel last van heeft maar de ander niet. Ik denk dat als je de antennes ‘kort sluit’ bij een signaal sterkte van vier streepjes elke iPhone 4 dit probleem heeft.

    De formule is dus inderdaad niet goed maar lost het probleem van het verbinden van de antenne niet op! Het komt er op neer dat als je straks 2 of 3 streepjes bereik hebt (na de software update) het toestel totaal geen bereik meer heeft als je hem niet goed vast houdt. Einde gesprek als je pecht hebt.

    Apple zegt ook dat het normaal is dat een telefoon minder bereik heeft als deze in de hand vastgehouden wordt. Helemaal waar en dat is ook logisch. Maar dat het probleem ook veroorzaakt wordt door het overlappen van de antenne met slechts één vinger of een sleutel bewijst naar mijn mening dat dit een zeer serieus ontwerp probleem is die niet door software te herstellen is. Het leek mooi een antenne aan de buitenzijde maar pakt misschien volkomen verkeerd uit.

    Overigens schat ik het probleem met de nabeiheidssensor minder groot in. Dat kan met afstellen en een software update (of instellingen resetten) mogelijk wel opgelost worden.

  106. @iPhonefans: Volgens mij dekt dat alleen het probleem dat de Iphone soms de simkaart niet ziet, niet het probleem met de nabijheidssensor.

    En probs voor WvB22; je zegt precies wat ik voel en hebt zelfs het geduld om jongens als 4saus rustig uit te blijven leggen waarom je iets vindt.
    Ik ben zelf ook erg fan van mijn Iphone 3G. Het is de fijnste smartphone die ik ooit gehad heb (en ik heb er al aardig wat versleten). Ik keek dan ook erg uit naar de 4, maar ik ben nu toch wat sceptischer.
    Waarom staan er altijd mensen op die zeggen “dan koop je maar iets anders”, “waarom maak je je zo druk?” als je een kritische vraag stelt?
    Ik vind het behoorlijk kortzichtig en je bent een dief van je eigen portemonnee als je al je producten zo zou kopen. Ik zeg hiermee absoluut niet dat de iphone 4 niks is; ik twijfel ook nog steeds. Maar ik houd de problemen rond dit product wel goed in de gaten en probeer een goede keuze te maken: dat zou iedereen moeten doen.

  107. @sheikspir:Hmm, heb na update van mijn 3GS juist het tegenovergestelde probleem. De proximity-sensor schakelt permanent het beeldscherm uit.

    Zijn er meer gebruikers met deze klacht en zo ja, is er ee oplossing zonder dat je de iPhone op moet sturen?

    Ik heb dat ook een tijdje gehad, ik schakelde de Iphone uit en vervolgens weer in en het probleem was verdwenen.

  108. @sheikspir: Ik weet niet of het echt om hetzelfde probleem gaat maar bij mijn 3Gs schakelt de telefoon zich tijdens een gesprek ook uit. De verbinding valt weg en ik krijg het appeltje in beeld. Na lang wachten springt de telefoon dan weer aan. Super vervelend.

  109. Ligt dit niet gewoon allemaal aan de IOS 4 ? begin ik me nu toch wel af te vragen.

  110. ik ben van plan de iphone 4 te nemen. als ik dit allemaal zo zie denk ik eigenlijk wel dat het met een software update te verhelpen is. als de 4 hier is, is ie top.

  111. Origineel geplaatst door Robin
    Ligt dit niet gewoon allemaal aan de IOS 4 ? begin ik me nu toch wel af te vragen.

    Heb nu IOS4 op mijn 3GS en werkt meer dan perfect. Ik houd zelfs meer accu over…

  112. Is dit weer een actie van HTC?

    De klager heeft gewoon muizen-oortjes. Dan werkt het inderdaad niet. 😀

  113. Geen wereldwijde paniek, maar ik word er ook niet echt enthousiaster van. Ik hoop dat deze onzin snel stopt…

  114. gewoon handsfree bellen..

  115. Als je dit zo leest ben ik blij dat ik rustig bij mijn 3GS ben gebleven. Erg mooi zo’n iPhone 4 maar mij te veel problemen.

  116. beetje onzin allemaal, heb zelf ook een nieuwe iphone 4 en hij werkt perfect, dus alles wat hier staat klopt niet.
    dus gewoon een iphone b4 kopen en niet naar al dat gelul luisteren…………… allemaal onzin

  117. Ik heb mijn iphone 4 om deze reden naar 4.0.1 geupdate, maar blijf het probleem houden.

    Tijdens het gesprek drukt mn “oorlel” hem regelmatig op speaker!

  118. Ik heb grote problemen gehad met bellen. Het beeldscherm bleef aan waardoor de microfoon steeds uit ging waardoor de mensen me niet konden horen.
    Ik heb speurwerk naar dit probleem gedaan en de oplossing is gemakkelijk. Als je de Iphone terug zet naar fabrieksinstellingen doet de sensor het. Tenminste bij mij wel. Ik weet niet of het tijdelijk van aard is maar vooralsnog ben ik uit de problemen

  119. bij mij het zelfde het is een ramp! tijdens het bellen nummers draaien, mute aan, en het gesprek verbreken ik wordt er gek van ik heb alles al gereset en helpt niet! ik baal want het is een onwijs gaaf toestel en mijn vierde in de rij! dus ik weet waar ik over praat!

  120. Ik heb dit probleem ervaren. !
    Als ik de Iphone aan mijn rechteroor houd , hou ik hem niet dicht genoeg tegen mijn oor en komt er iets van licht bij waardoor de sensor denkt dat ie niet naast mijn oor zit. En ja dan gaat ie raar doen omdat je per ongelijk toetsen aanraakt vanuit het scherm.

    Mijn oplossing was hem links vast te houden (en aan linker oor) , en op 1 of andere manier hou je hem dan anders tegen je oor waardoor dit probleem niet meer ontstaat…..

  121. De iPhone 4 is een hele mooie kleine iPad je kan er bijna alles mee, behalve bellen , bij ieder gesprek valt de verbinding weg wel 4a5 keer per gesprek, alleen nemen als je kleine iPad nodig heb anders zeker niet doen.

  122. Ik heb ook hetzelfde probleem als in het artikel wordt aangehaald: ook ongewenst telefoons in hold zetten en ongevraagd nummers bellen.. Zou NIET mogen Apple!!!!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.