Reacties voor: Nederlanders: 94% tevreden over mobiel bankieren
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Zijn meestal de oudere die niet meegaan in het ontwikkelen van technologie, die blijven hangen…
En de mensen die het doen zouden het juist makkelijker moeten vinden, weet nog toen ik van ING naar SNS overstapte dat ik het blij was om van die TAN-codes af te zijn. Ik ben echter toch weer terug gegaan naar de ING en komt met betalingen nu op hetzelfde neer
Ben helemaal blij met Apple Pay bij ING. TAN codes heb ik nooit gebruikt sinds mobiel bankieren mogelijk is via een app.
Kennelijk heeft de ING als vooruitstrevende bank qua nieuwe technologie een ouder klantenbestand.
Waarom nog via de website van de ING een betaling verrichten als het via een app veiliger en makkelijker kan?
Ik wil niet muggenziften maar staat er niet dat 94% gebruik maakt van internetbankieren en 88% is daar tevreden over? Kop is derhalve niet correct….
Dit zijn in het kort de cijfers:
94% van de Nederlanders doet aan internetbankieren
88% is tevreden over internetbankideren
66% van de Nederlanders bankiert mobiel
94% is tevreden over mobiel bankieren
Wellicht laatste regel over het hoofd gezien? 🤗
@Ade: And the answer is more coffee lol
@Anoniem: Gelukkig schrijf je meestal. Ik ben 60 jaar (in jouw doelgroep behoor ik vast tot de ouderen) gebruik al jaren internetbankieren van ING, Apple Pay met mijn Apple Watch via Bunq en sinds kort via ING en ben blij met alle nieuwe ontwikkelingen. Inloggen bij “mijn ING” doe ik bijna nooit. 100% tevreden gebruiker dus.
Van alle mensen gebruikt 94% internetbankieren, van die 94% die bankiert via het internet is 88% tevreden daarover.
Is het context hoe het beschreven wordt.
En op die gelinkte website kun je ook de kosten van de banken vergelijken. En als je daar kijkt blijken de banken die hoog scoren op kosten ook in de meeste gevallen de duurste. Dit onderzoek is dus puur beleving en gaat de vooral over de onderbuik.
Ik vond die TAN-codes nogal een gedoe, zeker in de tijd van de papier lijstjes. Maar altijd nog beter dan die e.dentifier van ABNAMRO of vergelijkbare dingen van andere banken die je nooit bij je hebt. Maar ook hier speelt de onderbuik. Die houd niet van verandering en blijft liever bij het oude, ook al is dat omslachtiger. En dat er bij die introductie ook weerstand was is allang vergeten.
Maar ik ben helemaal 🙂 met Pay. Blij met me overtap naar ING. 👍
Gegoochel met cijfertjes. Verleden weer een totaal rapport op NOS van ING. Hierin bleek dat meer en deel van de ouderen boven de 68 geen gebruik maakt en zelfs 12 % die nooit via internet enige bank zaken regelt.
Ik ben iets jonger, maar wij de ouderen… ? Menigeen had het levenslicht nog niet gezien toen wij eind zeventiger jaren al experimenteerden met een TRS80 computer… En in 1994 Internet al opgingen via een telnet verbinding…
Nou ik heb eigenlijk nooit wat met internet bankieren gedaan vond ik niks tan codes en veel gedoe hele pc op starten updates goed draaien kijken is t veilig met slotje ik had de overschrijfkaart al 10 op de bus gegooid, en dat deed ik dus ook in combi met girofoon en machtigingen .
Nou doe ik bijna alles via de app, heb internet bankieren lkkr overgeslagen .
Apple pay is ook plezierig.
@Toine: haha zo is dat 👍🏻
Wel bizar dat nieuwe banken nu keihard geblokt worden zogenaamd omdat er veel fraude mee zou zijn. Fraude en witwassen gebeurde al honderden jaren via traditionele banken en maar nu worden de fintech bedrijven dus gepakt. Interessante tijden.