De Nederlandse app-marktonderzoeker Distimo is overgenomen door App Annie. Vijf jaar geleden ging Distimo van start, met het plan om bruikbare appdata te leveren voor de mobiele markt. Er verschenen diverse producten om ontwikkelaars, bedrijven en het publiek op de hoogte te houden van de populariteit van bepaalde apps in de App Store, de Google Play Store en diverse andere appmarktplaatsen. Ook bracht Distimo regelmatig analyses uit, waarin ze een bepaald aspect van de appmarkt onder de loep namen.
De producten van Distimo zoals App Analytics en AppIQ zullen worden opgenomen in het App Annie-platform. Ook zullen de medewerkers van Distimo voortaan werkzaam zijn bij App Annie.
Huidige klanten van Distimo, die bijvoorbeeld een abonnement op App Analytics of AppIQ hebben, zullen via e-mail worden geïnformeerd over de volgende stappen. Volgens CEO Vincent Hoogsteder heeft het App Annie-team hetzelfde doel en kan gezamenlijk het meest complete platform voor analyseren van appmarktplaatsen worden gemaakt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties