Reacties voor: Nederlandse iPhone-bezitters zoeken vaker hulp bij provider
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ondanks de iphone heel intuïtief werkt, is er bijna wel logisch dat je bij je provider aanklopt als je problemen hebt met je instellingen. Moet je maar eens zoeken op die waardeloze website van de providers of je de instelligen ergens kan vinden. Dan is er veel makkelijker om je instellingen op te vragen via mail/telefoon/twitter/winkel/enz
Het ligt dan ook vaker aan de internetproviders dan aan de smartphone. iPhone is makkelijk in gebruik. Loop alleen vaak tegen de problemen aan van instellingen van m’n mail providers enz (UPC).
Helemaal mee eens Remco,
de websites van de (Belgische) providers zijn een ramp wat dat betreft…
Al kan het bij Apple ook wel wat gebruiksvriendelijker, waarom zijn mijn providersettings elke keer verdwenen bij de minste update?
Ik hou van mijn iPhone en iPad, maar niet écht van Apple, mijn iMac sucks nog geen beetje
bob
Klopt mensen, het netwerk is altijd een ramp. Ik moet elke keer lang wachten.
Gelukkig heeft vodafone dit ook door en hebben ze daarom de smartphone crew ingezet in winkels. Een team van specialisten die er puur zijn voor vragen en hulp.
Maar hier alvast een tip voor de meest voorkomende vraag: hoe stel ik mijn email in?
– zorg dat je een email adres gebruikt, die (internet-service-provider-) ISP-onafhankelijk is, zoals gmail, hotmail, yahoo o.i.d. Het grote probleem van provider-afhankelijke email adressen, zoals o.m. kpnplanet, ziggo of upc, is dat zij uitgaande email buiten hun netwerk om, blokkeren. M.a.w. In huis kun je wel mail versturen (omdat je dan in hún wi-fi netwerk hangt), maar zodra je de deur uit loopt werkt het verzenden niet meer. Dan hangt je telefoon namelijk in het netwerk van je mobiele telefoon provider en die maakt gebruik van een andere verzend-server (SMTP). Maar, als je het omdraait, dan krijg je dus ook het omgekeerde. Buiten werkt het wel, maar binnen niet. Bij een ISP-onafhankelijk mail adres heb je hier geen last van en kun je altijd, waar ook ter wereld, je mail ontvangen én verzenden.
Leuke bijkomstigheid is dat je dan in de toekomst ook makkelijker een overstap kunt maken naar bijvoorbeeld een andere ISP (glasvezel bijvoorbeeld). Je hoeft dan niet (opnieuw of weer) je emailadres bij al je vrienden, familie, kennissen en instanties door te geven, omdat je dan dus een ISP-onafhankelijk mail adres gebruikt die altijd blijft bestaan en altijd blijft werken. De meeste mensen zijn nu zelfs een dief van hun eigen geld, omdat ze de overstap naar een andere ISP niet maken, juist vanwege het feit dat ze dat gedoe van een gewijzigd email adres niet willen aangaan. Dus, doe dat eenmalig wel en ook nu en maak dan een gmail of hotmail adres aan. Dan ben je voor altijd verlost van dat dilemma en heb je ook altijd wereldwijd een werkende mailbox op je telefoon.
Ik heb helemaal geen problemen met de sites van providers: ik gebruik Mobile Vikings en op hun site staat stap voor stap hoe je je iPhone, Android in moet stellen!
In tegenstelling tot Mobistar als je dan iets wilt vragen aan de klantendienst moet je toch een half uur tot een uur wachten voordat je ze aan de lijn hebt… bij Mobile Vikings is dit max 5 min!!!
Schandalig >:D
idd wat Ronald zegt, Vodafone heeft in veel winkels een SmartPhone crew, zijn er puur voor vragen en hulp (ze zetten ook je nummers gratis over. En in sommige winkels ook een interne repair, dus kunnen ze je telefoon vaak ter plekke maken (zoals een gebroken scherm etc). Geldt trouwens niet voor iphones.
@Ronald: Klinkt leuk, maar als ik bv een gmail-adres wil hebben, moet ik uitwijken naar één of ander idioot mailadres omdat alles al bezet is..bij ziggo (ik heb nog steeds mn multikabel = quicknet adres) heb ik een kort en logisch adres…Overigens werkt de uitgaande mail ook op het mobiele netwerk en andere wifi netwerken..kwestie van instellen (idd vragen aan vodafone hoe..haha)
(Red.) Mega-quote verwijderd.
Helemaal eens. Ik merkte dit jaren geleden al toen ik met m’n laptop mail wilde versturen op vakantie met betaalde wifi. Ophalen ging wel, versturen niet. De oplossing lag bij gmail. Via hun smtp server kon ik overal alles versturen, ongeacht de provider. Veel beter. En het voordeel van het niet meer hoeven te wisselen van e-mailadres, dat is echt een giga-verbetering.
En eerlijk gezegd heb ik voor mijn 4S nog nooit contact gehad met de helpdesk, alleen rond het bestellen en leveren. Verder nooit. Je kunt met een beetje zoeken ongeveer alles vinden wat je nodig hebt op internet. Scheelt trouwens ook prettig in telefoonkosten, want die helpdesks kosten nogal wat….
@bob: Een ramp? Als je de enveloppe krijgt met daarin je sim staat er toch heel duidelijk in wat en hoe je dit moet doen. Toch bij AldiTalk, MV, en Telenet. Als je dan nog op de site moet kijken weet ik het ook niet meer.
Daarnaast, als je in Google ff mobile vikings en internet settings ingeeft vind je binnen de eerste 5 resultaten wat je moet hebben. Heel raar dit.
Daarnaast heb ik de indruk dat die settings meer en meer op de SIM of via apple gepushed worden.
Ik stak onlnags mijn Mobile Vikings kaartje erin, sloot hem aan op iTunes en ik kreeg een provider settings update door. Hierna stonden alle settings juist.
Bij Telenet (mobistar) werkt dit ook.
Ik denk wat ik al eerder aangaf dat het vooral gemakzucht is om even te bellen.Er is genoeg op het internet te vinden over de iPhone.
(Red.) Er is geen eerdere reactie verwijderd.
@aper: … en dan bel je je provider voor nieuwe instellingen?