Reacties voor: Gebruikers melden modulatieproblemen met Nest v3 thermostaat
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik weet niet of iemand die helpdesk van Nest al is heeft uitgeprobeerd, maar als je ergens een hoge bloeddruk van krijgt is het dat wel.
Mijn Nest v3 wil namelijk de accu niet opladen via de kabeltjes. Man wat een ellende.
Ik kan iedereen een tado aanbevelen, werkt zelfs perfect modulerend op nefit protocol. Temperatuur stabiel, geen tikkende buizen, warmwater control en perfect werkende geofencing.. Bovendien is de support en helpdesk ook nog eens perfect, ik heb meerdere ‘slimme’ thermostaten gehad de afgelopen jaren, maar dit is verreweg de beste…
Zal een softwarematige “fout” zijn hoop ik. Bij opentherm is er steeds communicatie tussen de thermostaat en ketel. Aan de hand van het aantal graden wat gehaald moet worden, stuurt de thermostaat de ketel aan (ventilator toerental). Waarschijnlijk zal de nest het maximaal ingestelde cv vermogen aansturen.
Bij het te overbruggen temperatuursverschil hoort een bepaald vermogen (ventilator toerental) en door de cmmunicatie die continue plaatsvindt tussen thermostaat en ketel wordt dit vermogen gehandhaaft of bijgesteld in geval van externe invloeden.
Het is dan te hopen dat er snel een update volgt, anders heb je nog niet veel aan een niet modulerende opentherm thermostaat.
Heb de nest v2 zelf ook gehad, maar dat aan/uit is hem toch niet geworden. Ben zeer benieuwd naar de Tado. Heb momenteel een moduline easy van nefit, ook een top ding!
Ik vind het tijd worden dat Apple met een thermostaat komt, er zijn de laatste tijd wel mee problemen met Google Nest.
Ikzelf heb nu nog een simpele Honeywell thermostaat, maar zit ook te twijfelen om een Tado aan te schaffen. Maar nu las ik verschillende meningen hierover. Is het nou niet gewoon een gadget? Of bespaart het wel degelijk? Ik woon gewoon in een rijtjeswoning en vergeet zelf de kachel nooit uit te zetten, tenzij ik heel even ga boodschappen doen. Alvast bedankt voor je reactie!
@GGGG: Ik kan dit enkel beamen !! Super die Tado alsook de snelle helpdesk !
@Ben: Als je het zelf nooit vergeet, dan heb je 100% zelf de controle en is het de vraag of je echt gaat besparen. Ik kan dat ook nog niet inschatten, maar ik weet wel dat er veel minder warmteschommelingen zijn, helemaal na een week of 4 als het algoritme zich aangepast heeft aan je huis. Het voordeel van de tado is dat je er zelf niet aan hoeft te denken. Helemaal met 2 personen in huis is dat ideaal (helemaal als 1 daarvan een alles behalve technisch geinteresseerde vrouw is 😉 )
Het zegt ook wel iets dat jullie allebei zeggen dat de helpdesk zo goed is.
Als het product goed is zou je niet moeten weten hoe goed een helpdesk is.
De verkoop van Tado is zeker gemobiliseerd om positief te reageren……..nou, ook dat ding blijkt veel en veel te duur voor hetgeen wordt geboden. Het enige wat “slim” is aan die zogenaamd slimme thermostaten is de marketing om die dingen aan de man te brengen.
Zodra er maar een afwijkende situatie is, bijvoorbeeld gebruik van vloerverwarming, waardoor het boven al snel te koud zal zijn, werken die dingen voor geen meter en biedt alleen een aan/uit systeem de oplossing. Ik begrijp nog steeds niet zo goed, waarom men massaal die zogenaamd “slimme” thermostaten koopt: veel te duur voor extra weinig functies (die momenteel in voordeliger thermostaten ook volop aanwezig zijn)
Ook t beste product heeft n helpdesk nodig voor noobs. Ik vraag me wel af over de tado en nest welke er nou slimmer is.Evenduur, tado vind ik zelf minder mooi….
Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de Nefit Easy en de Tado?
Geen problemen met de oude Nest. Schiet wel eens een halve graad door (20,5 i.p.v. 20), niet echt schrikbarend. Ons verbruik is alleen maar minder geworden, dat kan ook aan het weer liggen :-).
Als je zelf niet vergeet heb je er niks aan, dan kost het meer aanwijzen ding ook stroom kost.
Ik vind al deze dingen als enoco toon onzin, maar goed iedereen mag er over denken hoe die wil.
@maarten:
Wel maarten, mijn type ketel stond niet vermeld en stuurde een help resuest na 30 min is alles online van in Munchen geregeld door een nl sprekend support medewerker. Vandaar ik wil zeggen super support van Tado.
@Nongetjie:
De easy is eerste instantie voor nefit ontworpen met het EMS protocol. Met bijbehorende nefit easy connect is het mogelijk om het EMS protocol om te zetten in opentherm.
Tado is volgens mij naast opentherm ook als aan/uit te gebruiken.
Ik heb een nest v2 en er zit een bug in de laatste software update waardoor de vergrendelfunctie niet meer correct werkt.
Laatst gebeld met de helpdesk en 70 minuten in wacht gestaan. 70! Danku Google.
@Jeroen: Bij mij hebben ze de Tado dus ook EMS laten praten. De helpdesk had ik nodig omdat ik hem Opentherm wilde laten praten via Nefit EMS => Opentherm convertor. Dit werkte alleen niet met de warmwater regeling en toen bleek dat ze ook EMS kunnen aansturen. Ze hebben toen in samenspraak met mijn tests de warmwater aansturing ingeregeld.