Het aanbod van diensten of apps waar je per maand voor moet betalen, groeit nog altijd. Het kan daarom lastig zijn om bij te houden waar je allemaal per maand voor betaalt. Netflix wil voorkomen dat je ongemerkt blijft betalen voor iets wat je niet gebruikt. Daarom gaan ze actief leden benaderen die al een lange tijd niet naar Netflix gekeken hebben.
Netflix annuleert inactieve accounts automatisch
Netflix vraagt iedere abonnee die sinds zijn aanmelding al een jaar niets meer gekeken heeft of ze hun lidmaatschap nog wel willen behouden. Hetzelfde gaan ze nu doen voor alle andere leden die al meer dan twee jaar niets gekeken hebben. Heb jij nog altijd een actief Netflix-account, maar heb je in 2018 voor het laatst een film of serie gekeken? Dan kan je binnenkort een berichtje van Netflix verwachten.
Voordat een account zomaar stopgezet wordt, stuurt Netflix eerst een e-mail of melding naar de app om te vragen of je je account nog wil behouden. Als je daar niet op reageert, wordt het account door Netflix zelf stopgezet. Als je toch weer wil kijken, hoef je niet bang te zijn dat je alles opnieuw moet instellen. Een geannuleerd lidmaatschap behoudt voor tien maanden de instellingen, zoals profielen, favoriete en andere voorkeuren. Als je je weer aanmeldt met hetzelfde e-mailadres, kun je dus gewoon verder kijken met dezelfde instellingen.
Wil je nu toch liever zelf Netflix opzeggen, dan kan dat natuurlijk ook. In onze tip lees je hoe je Netflix annuleert. Mocht je nog betalen via je Apple ID-account, dan gelden daar aparte stappen voor.
Apple doet voor app-abonnementen helaas niet hetzelfde. Deze kunnen ongemerkt doorlopen, zelfs als je de bijbehorende app helemaal niet meer op je toestel hebt staan. Eerder schreven we dan ook al dat bij het weggooien van een app de maandbetaling automatisch zou moeten stoppen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Waarom je geen Apple Intelligence kan gebruiken in WhatsApp en Instagram (en andere apps) (17-04)
- Game over voor Mythic Quest: langlopende Apple TV+ serie stopt plotseling (maar met een nieuw einde) (15-04)
- Weekend kijktips: Doctor Who, Friends & Neighbors, Black Mirror en meer (12-04)
- Apple TV+ vanaf nu via Amazon Prime Video af te sluiten in Nederland (met een flinke korting) (09-04)
- Wanneer werkt Apple Intelligence in het Nederlands? Dit is wat we nu weten (07-04)
Dat is toch niet plotseling, plotseling is wanneer ik gister nog kon kijken en vandaag niet meer omdat mijn account is stopgezet
Ik vraag me af over hoeveel mensen dit nu zal gaan. Wie ziet nu iedere maand Netflix afgeschreven worden, terwijl er al meer dan een jaar niet gebruik van gemaakt is 🤔
Overleden mensen? Mensen die t niet merken of (per ongeluk) op iemand anders z’n account kijken.
Ookal is dit bij 1:1000 t geval, dan zijn t er nog steeds duidenden
Eigenlijk best netjes dat Netflix dit doet
@Toine: Van Netflix maak ik persoonlijk geen gebruik, ik heb wel betere dingen te doen dan voor dat …. kastje te hangen. Dat wil niet zeggen dat ik daarom maar geen abonnement heb voor mijn kinderen.
En ook daar ga ik niet na of ze voor dat kastje hangen of niet.
Ik had ook niet meteen door wat mijn moeder allemaal betaalde toen ze overging naar het bejaardentehuis, vanwege dementie. Maar dat bleek na enige tijd toch best wel een zooitje troep te zijn waar ze zelf nooit gebruik van maakte.
Ik vind alleen die termijn van 1 en 2 jaar nogal lang. Mag best wel teruggebracht worden naar 3 tot 4 maanden.