Netflix laat je nu rechtstreeks delen naar Instagram Stories

De Netflix-app geeft je nu de mogelijkheid om in een Instagram Story te laten zien waar je naar zit te kijken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Mensen delen van alles in hun Instagram Story: van willekeurige wandelingen naar de bushalte tot de albums waar ze op Spotify naar zitten te luisteren. Vanuit was het namelijk al mogelijk om te delen welke muziek je luistert. Nu is dat ook mogelijk met Netflix: je kunt de serie waar je naar aan het kijken bent meteen doorsturen naar je Instagram Story en meteen commentaar geven waarom je die serie of film zo boeiend vindt.


Het is ideaal voor mensen die hun Instagram Story willen bijwerken, maar eigenlijk niets anders hebben gedaan dan sloom op de bank hangen en Netflix bingen. Beide bedrijven profiteren ervan: Netflix krijgt gratis mond-op-mondreclame en Instagram heeft er weer een partner met een bekende naam bij. Instagram Stories hebben een enorm bereik: meer dan 400 miljoen dagelijks actieve gebruikers kijken ernaar. En dat zijn cijfers van de zomer van vorig jaar, dus het aantal kan inmiddels alweer hoger liggen.

Instagram opende in mei 2018 de mogelijkheid voor derden om allerlei info te delen in Stories. Naast het eerder genoemde Spotify maakt ook Soundcloud er al gebruik van.

Netflix Instagram Stories

Bij het delen naar Instagram komt de cover van de betreffende Netflix-show groot in beeld, als een soort reclameposter. Je hebt nog nauwelijks plek om er iets bij te schrijven, maar je volgers weten in ieder geval wel waarom je zo stil bent op sociale media of in de chat.

Om een Netflix-show te delen met je Instagram-vrienden tik je op de deelknop. Kijkers kunnen op een linkje ‘watch on Netflix’ tikken om de tv-serie of film ook te zien. De deelfunctie komt eerst naar de iOS-app van Netflix en op een later moment ook naar Android.

Meer tips over Instagram en Netflix
Meer over Instagram en Netflix lezen? Kijk dan ook eens naar deze tips:

Reacties: 4 reacties

  1. In het begin van dit artikel is te lezen dat het reeds beschikbaar is, aan het einde van het artikel staat dat het als eerste naar iOS zal komen…..verwarring

    Ik heb gekeken maar zover ik kan zien is het nog niet mogelijk.

  2. Hummmmmm, beide partijen worden er beter van. Hoe zit dat met de data die beide partijen van iemand heeft, kunnen ze nu wel makkelijk delen/verkopen. En waar het in Europa niet zomaar mag, is het nu misschien wel legaal door samenwerkingsverband? Dit is helemaal geen bijzondere techniek of iets nieuws. Dat ze er nu pas mee komen zet me aan het denken

  3. Waarom zou ik tijdens een film of serie mijn zogenaamde social contacts willen verwittigen dat ik naar een bepaalde film aan t kijken ben? Zie hier voor de normale gebruiker totaal geen nut in, ja voor de social media geile types die vinden dat iedereen alles op iedere tijd moet weten wat ze aan het doen zijn misschien wel maar ja die kijken de film toch al niet volledig door alle bliepjes, piepjes, wapjes, insta’s etc.

    Eigenlijk alleen maar weer een manier om data te vangen en hier aan te verdienen.

  4. @Biscuit: Die mensen die dit graag delen zijn er genoeg. Je bent niet de enige op de wereld. Als je er niks aan vindt gebruik je het toch niet, is niet als of het in je beeld in de weg staat. Zo negatief doen is pas echt “mediageilejunkies”