Reacties voor: Netflix laat je niet langer abonnee worden via iOS-app

Netflix biedt je niet langer de mogelijkheid om abonnee te worden via de iOS-app. De enige manier om een betaald account af te sluiten is via de website.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 11 reacties

  1. Op zich een slimme stap van Netflix of ze moeten net als Spotify extra laten betalen als je via de app een abonnement wilt afsluiten, dan is de keuze bij de gebruiker.
    De streamingdienst van Apple zal wel weer op zich laten wachten dan zal het wel, zoals het artikel meld, wel erg braaf worden

  2. Heel begrijpelijk.

    Ik snap dat Apple graag die 15% wil, maar Netflix is nu zo groot/bekend, dat mensen ongeacht iTunes billing, toch wel een Netflix abo zullen nemen.

    Wordt interessant om te zien of meerdere bedrijven Netflix zullen volgen

  3. Wanneer je je abonnement via iTunes hebt opgezegd en weer wilt activeren, dan kan dat ook buiten de Netflix-app om, in de App Store, waar je al je lopende en beëindigde abonnement kunt beheren.

    Zo heb ik twee weken geleden m’n abonnement weer kunnen activeren en zelfs een nieuwe gratis proefmaand gekregen.

  4. Ik dacht dat het verplicht was als je via je eigen website een abonnement aankon schaffen je dit ook via de Apple purchase moest implementeren.

  5. Ik vind 30% afdracht van de in-app aankopen veel te veel. Apple loopt lekker binnen, want zoveel kost het optuigen en instandhouden van de App Store natuurlijk lang niet.
    In een eigen televisiedienst/kanaal/streaming app van Apple heb ik weinig vertrouwen. Ze zijn jaren te laat. Ze hadden Netflix moeten kopen toen het nog een rammelende verzameling oude films en series was. Nu halen ze het nooit meer in.

  6. Ik heb mijn abonnement via VPN in Turkije afgesloten. Daardoor betaal ik 4,99 TRY (€0,84) per week voor het goedkoopste abonnement. Gewoon Nederlandse content.

  7. Origineel geplaatst door Jeroen
    Ik heb mijn abonnement via VPN in Turkije afgesloten. Daardoor betaal ik 4,99 TRY (€0,84) per week voor het goedkoopste abonnement. Gewoon Nederlandse content.

    Maar je hebt dan wel minder titels beschikbaar! Qua content is Turkije een stuk minder!

  8. Had m’n abonnement ook via iTunes lopen ivm de interessante kortingen die je voorheen kreeg op opwaardeerkaarten. Maar die kortingen zijn ook niet meer zo groot, 25% extra tegoed kom je nooit meer tegen.

    Wilde onlangs m’n abonnement wijzigen naar een 4K abonnement maar kon in iTunes al niks meer wijzigen. Volgens de Netflix website kon je idd je abonnementsvorm niet meer wijzigen als je via iTunes betaald. Je moet je abonnement stopzetten en pas wanneer de facturatie via Netflix gaat kan je je abonnement aanpassen.

  9. Ik snap het ook wel. Zelfs 15% is echt een hele hap uit je omzet en natuurlijk moet Apple de Appstore in de lucht houden en bijhouden. Maar eerlijk gezegd is de cut die Apple krijgt altijd wel bizar hoog geweest. Het is niet voor niets dat het diensten gedeelte steeds belangrijker wordt voor Apple en inmiddels al meer omzet genereert dan bijvoorbeeld de complete Mac divisie. Reken maar dat de marges ook een stuk hoger zijn. Oftewel Apple zit echt wel geramd de komende 10 jaar. Instortende iPhone cijfers of niet (hoewel dat ook zeer onwaarschijnlijk gaat zijn). Aandeel is een koopje in mijn ogen nu.

  10. @Fgeer: Content is gebaseerd op locatie van kijken.
    Ik kan met een Turks abonnement dus alles bekijken wat je met een Nederlands abonnement ook kunt zien.

  11. Percentage voor Apple lijkt me logisch. Als je iets verkoopt via een winkel pakt de winkel zijn marge. Overigens valt 15% in het niet bij de gemiddelde percentages die een gewone retail winkel pakt, tot wel 50%.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.