Netflix heeft de bitrate voor gestreamde video's verlaagd in Europa. De maatregel geldt voor dertig dagen en is bedoeld om de druk op het dataverkeer te verminderen. Ook YouTube, Amazon Prime Video en Apple TV+ hebben hun streamingkwaliteit verlaagd.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 28 reacties
Frank
Krijgen we dan korting op ons duurder geworden abo?
André
Daar betaal ik dus niet voor!!!
Indie De Groot
En als je de series/films download, is dat wel in de hoogste kwaliteit? Ik meen me te herinneren dat Netflix, mits aangegeven in de instellingen, automatisch de nieuwste/1,2,3, afleveringen alvast download?
Mathias
Dan krijg je net bericht dat ze gaan verhogen , en dan doen ze dit ? Ook niet logische, ik snap wel dat ze de druk wat willen verminderen komende 30 dagen , maar kom dan met een verhoging als alles terug normaal is, En niet ervoor.
Triestige, domme reactie. Je betaalt namelijk ook niet voor internet dat plat ligt omdat het de vraag niet aan kan.
SD zou toch echt het minste, maar dan echt het minste van je zorgen moeten zijn nu.
Zungoeie
En natuurlijk allemaal weer denken aan jezelf, dat je ‘daar niet voor betaald’. Mensen, dit is nu precies het gedrag dat ik herken van mensen die nog vrolijk op straat doen wat ZIJ vooral willen.. niet wat we nu even allemaal moeten laten om dit corona drama te kunnen bedwingen. Er moet dus ook op dit gebied worden ingegrepen. Tenzij men Netflix belangrijker vindt dan het redden van mensenlevens.. 🤐
Waarom altijd direct korting? In deze tijd past saamhorigheid beter. We moeten allemaal iets doen. Je wordt niet afgesloten van Netflix…
Rv
Echt waar… zijn hier mensen die zich druk maken dat zij misschien € 3.- per maand teveel betalen of korting willen… in deze tijd waar vele mensen hun baan kwijt raken, vele bedrijven failliet gaan, de wereld economie in diepe crisis raakt en vele vele mensen sterven?? Geen woorden voor!
Jochen
Origineel geplaatst door Zungoeie En natuurlijk allemaal weer denken aan jezelf, dat je ‘daar niet voor betaald’. Mensen, dit is nu precies het gedrag dat ik herken van mensen die nog vrolijk op straat doen wat ZIJ vooral willen.. niet wat we nu even allemaal moeten laten om dit corona drama te kunnen bedwingen. Er moet dus ook op dit gebied worden ingegrepen. Tenzij men Netflix belangrijker vindt dan het redden van mensenlevens.. 🤐
Groot gelijk! Want ohjee als ik mijn film of serie “slechts” in 1080p moet kijken ipv 4K!
Komop mensen wordt eens wakker ipv alleen maar aan jezelf te denken.
Ik merk ook in het bedrijf waar ik werk dat er nog steeds mensen zijn die zo nonchalant met deze situatie omgaan. Erg om te zien!
Typisch een reactie van een Nederlander…zeg je abbo op als je ‘m niet kunt betalen.
Of ga iets anders doen waardoor je meer verdient i.p.v. als een zak aardappels op de bank te hangen.
Maar wees gerust, er is +400% overcapaciteit op AMS-IX dus dit loopt nog wel even los voordat de bandbreedte afgeknepen wordt.
DD
Origineel geplaatst door HR
Waarom altijd direct korting? In deze tijd past saamhorigheid beter. We moeten allemaal iets doen. Je wordt niet afgesloten van Netflix…
Maar waarom meer betalen voor een dienst bij een bedrijf wat zelf niet geimpact word? En je word als consument ook gewoon geraakt.
Het verschil tussen het 4K abbo en SD word wel heel groot in kwaliteit en dan betaal je 6 euro meer.
En je kan ook wel zeggen het is maar 6 euro maar ja we weten ook niet hoe lang het uiteindelijk gaat duren.
En nog als toevoeging, je ziet deze vraag ook bij sportscholen, muzieklessen etc etc plus de zelfde reactie over in deze tijd steunen en niet over geld zeuren enz enz. Vergeet alleen niet dat we deze bedrijven ook helpen als NL zijnde zie met de loonsom bijdrages, garantstelling en daar betalen wij indirect ook al voor dus waarom dubbel bijdragen?
L8
Wel schandalig dat ik geen enkel berichtgeving hieromtrent van Netflix zelf heb ontvangen.
Ps.Moraalridders kunnen andere hier bekritiseren dat ze om korting vragen, maar ondertussen moeten wij ook hypotheek doorbetalen (30 dagen minder afdragen ?? 😉 ….etc). Is logisch dat je quality level verwacht , daar betaal je immers voor, ongeacht situatie.
Mensen blijf vooral nuchter! Ga af en toe wandeling maken in de natuur (weerstand opbouwen ) , blijf vooral thuis zitten zonder beweging achter Netflix is top idee en Covid-19 proof.
Nick Seamore
Origineel geplaatst door Rv Echt waar… zijn hier mensen die zich druk maken dat zij misschien € 3.- per maand teveel betalen of korting willen… in deze tijd waar vele mensen hun baan kwijt raken, vele bedrijven failliet gaan, de wereld economie in diepe crisis raakt en vele vele mensen sterven?? Geen woorden voor!
Je had het niet beter kunnen verwoorden.
Ik durf zelfs te stellen dat de meeste mensen het verschil niet eens opgemerkt hadden als men dit niet bekent had gemaakt.
michael
Veel mensen wijzen erop dat het niet moreel is om je geld terug te vragen bij dit soort veranderingen. Ik las vanochtend ook op het nieuws dat ouders die hun kinderen niet meer naar de opvang mogen brengen ook gewoon hun eigen bijdrage mogen doorbetalen, want ¯\_(ツ)_/¯
Zelf betaal ik nu maandelijks €140 aan de NS wel dat ik thuis zit, en nog eens €10 aan de AH voor een bezorgbundel die ik niet kan gebruiken omdat alles volgeboekt zit. Pathe heeft wel al hun abonnementhouders gecompenseerd. Lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch dat als een bedrijf een bepaalde dienst niet kan leveren dat zij compenseren. Ondanks dat het een crisis is, hoeven mensen (die zich zeker in deze tijd zorgen maken om hun financiële situatie) niet onterecht te betalen voor diensten die verslechteren en/of niet mogelijk zijn.
Nu ben ik het zeker er mee eens dat een lagere kwaliteit netflix tot de minst van je prioriteiten hoort te vallen. Ik vind wel dat mensen dan deze maand het recht moeten hebben om per direct op te mogen zeggen. Ze krijgen wel een mindere dienst aangeleverd. Het opzeggen zorgt ook voor nog minder druk op het netwerkverkeer.
Danny
Amateurs!! Je betaakd voor hd of 4K
Mark
Ik snap dat zodra essentiële internet delen in de knel komen door te veel video streaming op dit moment dat je dan iets aan de video streams moet doen. Alleen heb ik op tweakers gelezen dat in Nederland de providers helemaal geen problemen hebben met de bandbreedte op dit moment.
Alleen zijn er in landen zoals Frankrijk en Duitsland providers die veel slechtere netwerken hebben die nu wel in de problemen komen. Maar nu wordt door Netflix deze reductie blijkbaar in de hele EU doorgevoerd terwijl ze eigenlijk per land zouden moeten kijken waar het echt nodig is.
Wij moeten nu genoegen nemen met lagere kwaliteit omdat providers in andere landen hun eigen netwerken niet op orde hebben. Dat vind ik dus idioot.
Daarnaast maakt Netflix veel gebruik van caching servers die bij grote providers in hun netwerk hangen zodat niet iedere stream het hele internet over moet. Dus moeten ze eigenlijk per provider en server kijken of de kwaliteit omlaag moet om dat netwerk beschikbaar te houden. Dus maatwerk in plaats van een maatregel die direct voor iedereen geldt.
Flieps
Krijg echt een heel naar gevoel van de mensen die nu (na een week) alleen maar denken aan hun financieel belang. Zullen we eerst zorgen dat we uit deze crisis komen en dan kijken naar de financiële impact? Als Netflix moet zorgen voor financiële compensatie, doe jij dat dan ook naar je werkgever (of die van je papa & mama), omdat je misschien wat minder productief bent? Zou wel logisch zijn, toch?
michael
@Flieps: Als jij nog in de waan leeft dat hier niet massaal ontslag vanuit gaat volgen, inderdaad vanwege verminderde productiviteit etc etc dan moet je vooral snel wakker worden.
Ja wij voetvolk zullen gewoon bezuinigd worden zodra die kans zich voordoet. En daarom is het helemaal niet gek dat je een buffer bouwt, en al helemaal niet geld uitgeeft aan diensten die je geen dienstverlening of een verminderde dienstverlening bieden.
” Oprichter en eigenaar John de Mol liet donderdag in een mail aan zijn medewerkers weten dat er “draconische maatregelen” zullen volgen.
Ontslagen zijn volgens de mediamagnaat onvermijdelijk, maar in welke mate is op dit moment nog onduidelijk.”
Dit is een media bedrijf die nu zijn beste periode ooit zou moeten hebben…
Rv
@L8: staat toch los van je hypotheek… de kosten zijn er, alleen de kwaliteit wordt minder. Als je door Netflix niet de hypotheek kunt betalen moet je opzeggen en niet gaan zeuren over de kwaliteit. Dat is een andere discussie
Flieps
@michael: Hoe kom je er nu bij dat ik in die waan leef? Ik geloof echt dat dit enorme impact heeft op de economie, maar die wordt voor een deel veroorzaakt door paniekgedrag en eigenbelang. Ik zeg alleen dat consumenten even moeten wachten met klagen, totdat de prio’s zijn opgelost.
Jouw ‘ buffer’ resulteert in hamsteren en op dit moment onnodig gebruik van mensen en middelen.
Dick de wit
Als het goed is ga je het verschil niet zien. Ik zie het verschil bij ons thuis ook niet in ieder geval.
Mike Westra
Zullen we gewoon even on-topic blijven mensen? BVD 🙂
NvD
Ik vindt erg vreemd dat dit bericht geplaatst wordt, nadat al via andere kanalen door Netflix is gereageerd op dit item. Er is door Netflix niets naar klanten gecommuniceerd omdat er simpelweg niets van waar is. Op sociale kanalen hebben mensen dit als idee geopperd en dat is een eigen leven gaan leiden. Volgens Netflix zelf is het op dit moment dus klinklare onzin.
(Red.) Toegevoegd dat YouTube eveneens de streamingkwaliteit in de EU heeft verlaagd. Ook verklaring Netflix toegevoegd over streamen in SD-kwaliteit. Netflix Nederland weerspreekt dit echter.
Tom
Hilarische reacties. Van “ik betaal hier niet voor” tot “ik wil korting”. Dat terwijl de samenleving en ons gezondheidssysteem op instorten staat. Vele mensen werken vanuit huis via het internet. Dat heeft voorrang op het internetverkeer tegenover streaming diensten. Ook zullen veel meer mensen tegelijk streamen zodat de betrouwbaarheid van de streamingdienst in het gedrang kan komen. We hebben beter allemaal nog beeld ban mindere kwaliteit dan dat je met de regelmaat van de klok pauzes hebt door buffering, juist?
Gebruik jullie verstand een keer en ken jullie prioriteiten.
Als het er enkelen dan nog niet aanstaat, zeg jullie abo dan op en vertrek. Dit is wss ook dezelfde categorie van supermarkt hamsteraars. Ik ik ik ik….Vertrek en dan hebben anderen weer meer bandbreedte! Doei…..
Jip
@L8: Goed idee man! Zouden de bedrijven ook moeten doen, als je ziek wordt gelijk je salaris stopzetten omdat je niets meer produceert! Man man man wat een gejank om geld refund….. denk toch eens een beetje na!
Krijgen we dan korting op ons duurder geworden abo?
Daar betaal ik dus niet voor!!!
En als je de series/films download, is dat wel in de hoogste kwaliteit? Ik meen me te herinneren dat Netflix, mits aangegeven in de instellingen, automatisch de nieuwste/1,2,3, afleveringen alvast download?
Dan krijg je net bericht dat ze gaan verhogen , en dan doen ze dit ? Ook niet logische, ik snap wel dat ze de druk wat willen verminderen komende 30 dagen , maar kom dan met een verhoging als alles terug normaal is, En niet ervoor.
Origineel geplaatst door André
Daar betaal ik dus niet voor!!!
Triestige, domme reactie. Je betaalt namelijk ook niet voor internet dat plat ligt omdat het de vraag niet aan kan.
SD zou toch echt het minste, maar dan echt het minste van je zorgen moeten zijn nu.
En natuurlijk allemaal weer denken aan jezelf, dat je ‘daar niet voor betaald’. Mensen, dit is nu precies het gedrag dat ik herken van mensen die nog vrolijk op straat doen wat ZIJ vooral willen.. niet wat we nu even allemaal moeten laten om dit corona drama te kunnen bedwingen. Er moet dus ook op dit gebied worden ingegrepen. Tenzij men Netflix belangrijker vindt dan het redden van mensenlevens.. 🤐
Waarom altijd direct korting? In deze tijd past saamhorigheid beter. We moeten allemaal iets doen. Je wordt niet afgesloten van Netflix…
Echt waar… zijn hier mensen die zich druk maken dat zij misschien € 3.- per maand teveel betalen of korting willen… in deze tijd waar vele mensen hun baan kwijt raken, vele bedrijven failliet gaan, de wereld economie in diepe crisis raakt en vele vele mensen sterven?? Geen woorden voor!
Groot gelijk! Want ohjee als ik mijn film of serie “slechts” in 1080p moet kijken ipv 4K!
Komop mensen wordt eens wakker ipv alleen maar aan jezelf te denken.
Ik merk ook in het bedrijf waar ik werk dat er nog steeds mensen zijn die zo nonchalant met deze situatie omgaan. Erg om te zien!
Typisch een reactie van een Nederlander…zeg je abbo op als je ‘m niet kunt betalen.
Of ga iets anders doen waardoor je meer verdient i.p.v. als een zak aardappels op de bank te hangen.
Maar wees gerust, er is +400% overcapaciteit op AMS-IX dus dit loopt nog wel even los voordat de bandbreedte afgeknepen wordt.
Maar waarom meer betalen voor een dienst bij een bedrijf wat zelf niet geimpact word? En je word als consument ook gewoon geraakt.
Het verschil tussen het 4K abbo en SD word wel heel groot in kwaliteit en dan betaal je 6 euro meer.
En je kan ook wel zeggen het is maar 6 euro maar ja we weten ook niet hoe lang het uiteindelijk gaat duren.
En nog als toevoeging, je ziet deze vraag ook bij sportscholen, muzieklessen etc etc plus de zelfde reactie over in deze tijd steunen en niet over geld zeuren enz enz. Vergeet alleen niet dat we deze bedrijven ook helpen als NL zijnde zie met de loonsom bijdrages, garantstelling en daar betalen wij indirect ook al voor dus waarom dubbel bijdragen?
Wel schandalig dat ik geen enkel berichtgeving hieromtrent van Netflix zelf heb ontvangen.
Ps.Moraalridders kunnen andere hier bekritiseren dat ze om korting vragen, maar ondertussen moeten wij ook hypotheek doorbetalen (30 dagen minder afdragen ?? 😉 ….etc). Is logisch dat je quality level verwacht , daar betaal je immers voor, ongeacht situatie.
Mensen blijf vooral nuchter! Ga af en toe wandeling maken in de natuur (weerstand opbouwen ) , blijf vooral thuis zitten zonder beweging achter Netflix is top idee en Covid-19 proof.
Je had het niet beter kunnen verwoorden.
Ik durf zelfs te stellen dat de meeste mensen het verschil niet eens opgemerkt hadden als men dit niet bekent had gemaakt.
Veel mensen wijzen erop dat het niet moreel is om je geld terug te vragen bij dit soort veranderingen. Ik las vanochtend ook op het nieuws dat ouders die hun kinderen niet meer naar de opvang mogen brengen ook gewoon hun eigen bijdrage mogen doorbetalen, want ¯\_(ツ)_/¯
Zelf betaal ik nu maandelijks €140 aan de NS wel dat ik thuis zit, en nog eens €10 aan de AH voor een bezorgbundel die ik niet kan gebruiken omdat alles volgeboekt zit. Pathe heeft wel al hun abonnementhouders gecompenseerd. Lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch dat als een bedrijf een bepaalde dienst niet kan leveren dat zij compenseren. Ondanks dat het een crisis is, hoeven mensen (die zich zeker in deze tijd zorgen maken om hun financiële situatie) niet onterecht te betalen voor diensten die verslechteren en/of niet mogelijk zijn.
Nu ben ik het zeker er mee eens dat een lagere kwaliteit netflix tot de minst van je prioriteiten hoort te vallen. Ik vind wel dat mensen dan deze maand het recht moeten hebben om per direct op te mogen zeggen. Ze krijgen wel een mindere dienst aangeleverd. Het opzeggen zorgt ook voor nog minder druk op het netwerkverkeer.
Amateurs!! Je betaakd voor hd of 4K
Ik snap dat zodra essentiële internet delen in de knel komen door te veel video streaming op dit moment dat je dan iets aan de video streams moet doen. Alleen heb ik op tweakers gelezen dat in Nederland de providers helemaal geen problemen hebben met de bandbreedte op dit moment.
Alleen zijn er in landen zoals Frankrijk en Duitsland providers die veel slechtere netwerken hebben die nu wel in de problemen komen. Maar nu wordt door Netflix deze reductie blijkbaar in de hele EU doorgevoerd terwijl ze eigenlijk per land zouden moeten kijken waar het echt nodig is.
Wij moeten nu genoegen nemen met lagere kwaliteit omdat providers in andere landen hun eigen netwerken niet op orde hebben. Dat vind ik dus idioot.
Daarnaast maakt Netflix veel gebruik van caching servers die bij grote providers in hun netwerk hangen zodat niet iedere stream het hele internet over moet. Dus moeten ze eigenlijk per provider en server kijken of de kwaliteit omlaag moet om dat netwerk beschikbaar te houden. Dus maatwerk in plaats van een maatregel die direct voor iedereen geldt.
Krijg echt een heel naar gevoel van de mensen die nu (na een week) alleen maar denken aan hun financieel belang. Zullen we eerst zorgen dat we uit deze crisis komen en dan kijken naar de financiële impact? Als Netflix moet zorgen voor financiële compensatie, doe jij dat dan ook naar je werkgever (of die van je papa & mama), omdat je misschien wat minder productief bent? Zou wel logisch zijn, toch?
@Flieps: Als jij nog in de waan leeft dat hier niet massaal ontslag vanuit gaat volgen, inderdaad vanwege verminderde productiviteit etc etc dan moet je vooral snel wakker worden.
Ja wij voetvolk zullen gewoon bezuinigd worden zodra die kans zich voordoet. En daarom is het helemaal niet gek dat je een buffer bouwt, en al helemaal niet geld uitgeeft aan diensten die je geen dienstverlening of een verminderde dienstverlening bieden.
” Oprichter en eigenaar John de Mol liet donderdag in een mail aan zijn medewerkers weten dat er “draconische maatregelen” zullen volgen.
Ontslagen zijn volgens de mediamagnaat onvermijdelijk, maar in welke mate is op dit moment nog onduidelijk.”
Dit is een media bedrijf die nu zijn beste periode ooit zou moeten hebben…
@L8: staat toch los van je hypotheek… de kosten zijn er, alleen de kwaliteit wordt minder. Als je door Netflix niet de hypotheek kunt betalen moet je opzeggen en niet gaan zeuren over de kwaliteit. Dat is een andere discussie
@michael: Hoe kom je er nu bij dat ik in die waan leef? Ik geloof echt dat dit enorme impact heeft op de economie, maar die wordt voor een deel veroorzaakt door paniekgedrag en eigenbelang. Ik zeg alleen dat consumenten even moeten wachten met klagen, totdat de prio’s zijn opgelost.
Jouw ‘ buffer’ resulteert in hamsteren en op dit moment onnodig gebruik van mensen en middelen.
Als het goed is ga je het verschil niet zien. Ik zie het verschil bij ons thuis ook niet in ieder geval.
Zullen we gewoon even on-topic blijven mensen? BVD 🙂
Ik vindt erg vreemd dat dit bericht geplaatst wordt, nadat al via andere kanalen door Netflix is gereageerd op dit item. Er is door Netflix niets naar klanten gecommuniceerd omdat er simpelweg niets van waar is. Op sociale kanalen hebben mensen dit als idee geopperd en dat is een eigen leven gaan leiden. Volgens Netflix zelf is het op dit moment dus klinklare onzin.
(Red.) Toegevoegd dat YouTube eveneens de streamingkwaliteit in de EU heeft verlaagd. Ook verklaring Netflix toegevoegd over streamen in SD-kwaliteit. Netflix Nederland weerspreekt dit echter.
Hilarische reacties. Van “ik betaal hier niet voor” tot “ik wil korting”. Dat terwijl de samenleving en ons gezondheidssysteem op instorten staat. Vele mensen werken vanuit huis via het internet. Dat heeft voorrang op het internetverkeer tegenover streaming diensten. Ook zullen veel meer mensen tegelijk streamen zodat de betrouwbaarheid van de streamingdienst in het gedrang kan komen. We hebben beter allemaal nog beeld ban mindere kwaliteit dan dat je met de regelmaat van de klok pauzes hebt door buffering, juist?
Gebruik jullie verstand een keer en ken jullie prioriteiten.
Als het er enkelen dan nog niet aanstaat, zeg jullie abo dan op en vertrek. Dit is wss ook dezelfde categorie van supermarkt hamsteraars. Ik ik ik ik….Vertrek en dan hebben anderen weer meer bandbreedte! Doei…..
@L8: Goed idee man! Zouden de bedrijven ook moeten doen, als je ziek wordt gelijk je salaris stopzetten omdat je niets meer produceert! Man man man wat een gejank om geld refund….. denk toch eens een beetje na!
(Red.) Amazon Prime Video toegevoegd.
Mensen die toch graag 4k willen blijven kijken, pornhub blijft nog wel uitzenden in 4k 🤣🤣