T-Mobile heeft vandaag te maken met een netwerkstoring, die gevolgen heeft voor de klanten in het hele land. Klanten kunnen niet bellen of sms’en, maar mobiel internet is nog wel te gebruiken. Het webcare-team van T-Mobile heeft de storing bevestigd en vraagt klanten om geduld te hebben. Over de oorzaak van de storing is nog niets bekend. Gebruikers van T-Mobile zien op hun toestel dat er geen netwerksignaal beschikbaar is. De operator meldt via Twitter dat er hard gewerkt wordt om de storing op te lossen.
Overigens hebben niet alle klanten last van de storing, maar op Twitter zijn honderden reacties van klanten te lezen die er wel door getroffen zijn, zowel in als buiten de Randstad. Uit een mail die T-Mobile aan zakelijke klanten heeft verstuurd, wordt gesproken over een serverdatabase in Amsterdam niet werkt.
T-Mobile heeft op de eigen storingspagina nu ook meer informatie over deze (grote) storing staan:
“Op dit moment is er een storing in een deel van het netwerk. Daardoor kan een gedeelte van onze klanten (zowel abonnee’s als PrePaid klanten) niet bellen en sms’en of gebeld worden. We schatten in dat ongeveer 2 miljoen mensen in een zekere mate last hebben van de storing. Uiteraard werken we met man-en-macht aan het verhelpen van deze situatie. Vooralsnog kunnen veel mensen weer bellen, alleen nog niet gebeld worden. De storing zit in een van onze verbindingscentrales. Een back-up systeem is opgestart. We verwachten dat deze back-up vanavond nog operationeel zal zijn.”
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 363 reacties