Netwerkstoring bij T-Mobile in heel Nederland [Update 2]

T-Mobile heeft vandaag te maken met een netwerkstoring, die gevolgen heeft voor de klanten in het hele land. Klanten kunnen niet bellen of sms’en, maar mobiel internet is nog wel te gebruiken. Het webcare-team van T-Mobile heeft de storing bevestigd en vraagt klanten om geduld te hebben. Over de oorzaak van de storing is nog […]

t-mobile-storingT-Mobile heeft vandaag te maken met een netwerkstoring, die gevolgen heeft voor de klanten in het hele land. Klanten kunnen niet bellen of sms’en, maar mobiel internet is nog wel te gebruiken. Het webcare-team van T-Mobile heeft de storing bevestigd en vraagt klanten om geduld te hebben. Over de oorzaak van de storing is nog niets bekend. Gebruikers van T-Mobile zien op hun toestel dat er geen netwerksignaal beschikbaar is. De operator meldt via Twitter dat er hard gewerkt wordt om de storing op te lossen.


Overigens hebben niet alle klanten last van de storing, maar op Twitter zijn honderden reacties van klanten te lezen die er wel door getroffen zijn, zowel in als buiten de Randstad. Uit een mail die T-Mobile aan zakelijke klanten heeft verstuurd, wordt gesproken over een serverdatabase in Amsterdam niet werkt.

Inmiddels is via onze collega’s van MobileCowboys iets duidelijker geworden wat het exacte probleem is. Zoals we hierboven al meldden blijkt er een probleem te zijn met een serverdatabase in Amsterdam. Deze database zorgt voor de correcte aanmelding van de in de database aanwezige simkaarten op het T-Mobile-netwerk. T-Mobile heeft nu gelokaliseerd om welke database het precies gaat en is bezig om de back-up databases in de lucht te brengen. Vermoedelijk kun je dan weer op het netwerk aangemeld worden. Het probleem is dus onafhankelijk van je huidige lokatie, maar heeft er mee maken of je wel of niet met je simkaart in die database staat.

T-Mobile heeft op de eigen storingspagina nu ook meer informatie over deze (grote) storing staan:

“Op dit moment is er een storing in een deel van het netwerk. Daardoor kan een gedeelte van onze klanten (zowel abonnee’s als PrePaid klanten) niet bellen en sms’en of gebeld worden. We schatten in dat ongeveer 2 miljoen mensen in een zekere mate last hebben van de storing. Uiteraard werken we met man-en-macht aan het verhelpen van deze situatie. Vooralsnog kunnen veel mensen weer bellen, alleen nog niet gebeld worden. De storing zit in een van onze verbindingscentrales. Een back-up systeem is opgestart. We verwachten dat deze back-up vanavond nog operationeel zal zijn.”

UPDATE 2: T-Mobile heeft aan de NOS laten weten dat het probleem waardoor de storing werd veroorzaakt inmiddels is verholpen. Alle klanten worden nu gefaseerd weer aangesloten. T-Mobile verwacht dat iedereen rond middernacht weer kan bellen en gebeld kan worden. Voor antwoorden op vragen kun je ook terecht op T-Mobile’s storingspagina.

Reacties: 363 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.