Niet iPhone maar Cisco blijkt oorzaak van netwerkstoring
Duke University klaagde afgelopen week dat het draadloze netwerk gestoord werd, omdat teveel studenten toegang probeerden te krijgen via hun iPhone. Blijkbaar was de systeembeheerder gewoon jaloers dat hijzelf geen iPhone had, want het probleem blijkt niet te liggen aan de iPhone, maar aan haperende Cisco-netwerkapparatuur.
Duke is een zelfstandige universiteit, gevestigd aan de Amerikaanse oostkust. Toen het nieuws over de storing in het Wi-Fi-netwerk naar buiten kwam, werd meteen de beschuldigende vinger naar de iPhone gewezen: de telefoon zou niet geschikt zijn voor het draadloze netwerk van de universiteit. Bezitters van een iPhone slurpten alle bandbreedte op, waardoor het netwerk onderuit ging.
Woordvoerster Tracy Futhey zegt nu in een verklaring dat de storing niet werd veroorzaakt door de iPhone, maar door een “specifieke combinatie van omstandigheden waardoor kleine en tijdelijke onderbrekingen in het netwerk optraden”. Maar blijkbaar waren die kleine onderbrekingen voor de universiteit reden genoeg om wereldwijde publiciteit te zoeken. Duke University is nu samen met Cisco bezig om het netwerk te onderzoeken, dat nogal complex is opgebouwd en gebruikmaakt van meerdere netwerkprotocollen. Gelukkig werkte de fantastische technische staf van Duke University schouder-aan-schouder met Apple en Cisco om deze vreselijke ramp op te lossen (kuch!).
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties