Reacties voor: Nieuw probleem: muteknop van iPhone afgebroken

De Duitse iPhone-gebruiker Clemens heeft het muteknopje van zijn iPhone afgebroken. Daarbij blijkt dat het metalen knopje gewoon met lijm is vastgeplakt en door de uitgeoefende schuifkrachten makkelijk kan losraken.
Lees het complete artikel → Nieuw probleem: muteknop van iPhone afgebroken
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 49 reacties

  1. omruilen

  2. Als ik mij niet vergis kwam dit probleem ook voor bij de 2g.

  3. hoop voor hem dat hij geen lifeline verzekering van the phone house heeft.. die kan hem namelijk niet maken/ of een nieuwe geven.. omdat volgens hen pro-assistent het alleenrecht heeft op het ruilen van een iphone..

    voor 13,75 p/m geven ze slechts een ander toestel van ongeveer dezelfde waarde.. fijn dat ze dat vooraf melden 🙁

  4. @Dani: Als ze dat verzwegen hebben bij het aangaan van de verzekering, dan lijkt me dat een prima aanleiding om een zéér gepeperde brief naar de directie van de betreffende telecom-shop te sturen. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

  5. ja, klinkt misschien dom…
    maar er zijn indd aardig wat problemen met de iphone.
    Maar het toestel is zo vaak verkocht dat de kans van meldingen van problemen ook vele malen groter is als bij een gemiddeld ander toestel.
    Verder is de community is zo groot dat alle meldingen en fouten sneller boven komen…

    Of zie ik dit verkeerd?

    Verder is het natuurlijk gewoon kl#te als dit bij je toestel gebeurt.

  6. Helaas vrees ik dat dit niet lang meer gaat duren bij mijn 3G zwart. Ook bij mij begint er een lichte speling op te treden bij deze muteknop 🙁

    Kan de iPhone onder garantie worden omgeruild als blijkt dat hij dadelijk ook echt is afgebroken?

  7. @ Yuri – G-riot ; ja, dat heb ik dus ook al gedaan.. maar ze zeggen gewoon ; misschien krijg je over een jaartje wel een iphone vergoed als ie kapot is, maar momenteel heeft pro-assistent het alleenrecht :s

    @ vincent;

    lijkt mij wel, alleen kunnen ze denk ik moeilijk gaan doen omdat ze zullen zeggen dat het je eigen schuld is.. zie je vaker..

  8. Aha…dus dat is de Muteknop! 🙂 zal ik dan maar netjes vanaf blijven..

  9. Je kan anders ook elke keer een artikel posten als iemand iets kapot heeft gemaakt aan z’n iphone, en dan spreken van een nieuw probleem

  10. @kdhoe

    Daar vergis je je in. De 2g mute knop is gemaakt van 1 stuk plastic.

  11. zal me niet snel gebeuren.. kwam er gisteren pas achter hoe die Mute-knop werkte 😐 voorheen had ik gewoon het geluidsniveau laag gezet.

  12. Gaat wel lekker met die Iphone 3G zeg, 2 keer zo goedkoop en dan ook 2 keer zo slecht in elkaar gezet geloof ik…

  13. pattex plakt alles vast, dus ook dit zotte knopke hupsen we d’r weer an.

    Stelletje lutsende pruters bij Apple..

  14. @dani: ik heb wel die verzekering en ik krijg dan gewoon een nieuwe iphone zelfs als er een waachlijst is dan kom ik bovenaan maar ik betaal dan wel 41 per 3 maanden

  15. @Rogier
    Het beste is om je iPhone niet te gebruiken. Dit heeft een heleboel voordelen: Geen krassen, je hoeft geen hoesje te kopen, je hoeft geen gebruik te maken van de verzekering, je hebt geen last van de slechte 3G verbinding en geen last van de slechte batterij.
    Dat apple deze tip niet eerder heeft gegeven!! …zo zie je maar weer, de beste oplossingen zijn vaak de meest eenvoudige!

    @dani …en iphoneclub
    Als dit echt zo is, dan is het wel een artikel waard om hier op in te gaan!! Zodat iedereen weet dat ze hun verzekering beter kunnen stoppen. (gelukkig loopt mijn verzekering bij pro-assist; maar ik vraag me wel eens af, wat als ik nu echt mijn iphone laat vallen en er komt een klein krasje op…krijg ik dan ook een nieuwe iphone??)

  16. Bij de iPhone 3G hangt de muteknop tenminste vast. Bij de HTC Touch Cruise zat de knop los. Dus als je eventjes met de gsm zwaaide had je precies een ratelslang vast.

    Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met mijn 3G’tje en hoop dit natuurlijk zo te houden.
    Ik ben sinds mijn overschakeling van Win Mobile naar iPhone OS zeer tevreden met mijn keuze.

  17. @ Rens;

    13,75 p/m is ook 41,25 per 3 maanden, en betaal het idd ook per 3 maanden.

    @ ifuEUck;
    heb iphoneclub hier meerdere malen over gemaild, maar telkens geen antwoord.. heb net er werd mij hier op het forum gewezen op het alleenrecht van pro-assistent om de iphone 3G te vervangen, dus ik belde lifeline op met de vraag: stel mijn iphone valt niet meer te repareren, krijg ik dan een nieuwe iphone terug?
    daarop was het antwoord ; nee, dan krijgt u een ander toestel terug van ongeveer dezelfde waarde.. dit omdat pro-assistent van t-mobile als enige de iphone mag vervangen.

    ik kon mijn oren niet geloven, en heb nog een paar keer gebeld, dit keer met andere medewerkers, en wederom hetzelfde verhaal..
    ook heb ik de baas van het filliaal van The phone house ( waar ik mijn iphone heb gekocht) laten bellen, en wederom hetzelfde antwoord.

    toen heeft een moderator van een ander iphone forum gemaild en daarop kreeg hij terug dat het onzin was, en dat je gewoon een iphone vergoed krijgt.. in totaal heb ik nu 9 keer gebeld, en telkens hetzelfde antwoord, alleen de ene mail ontkende het..

    waarom zou ik een verzekering van 13,75 per maand betalen voor een iphone, die als hij kapot is, niet te vervangen is door een iphone? als mijn mercedes kapot gaat verwacht ik ook een mercedes terug, en geen fiat panda.. maar goed.. heb inmiddels al meer dan 15 keer gebeld en telkens hetzelfde antwoord van lifeline..

    hieronder de voorwaarde van lifeline; http://www.phonehouse.nl/lifeline/&p=241&pk=289

    kijk ook eens naar punt 8.2:

    8.2 Indien schade is ontstaan door verlies wordt de verzekerde apparatuur

    vervangen. Indien er sprake is van schade door fysieke beschadiging, vernieling

    of onklaar worden van de verzekerde apparatuur, zal deze worden gerepareerd.

    Als de apparatuur niet kan worden gerepareerd, zal deze worden vervangen.

    Dit zal worden beoordeeld door een door Lifeline aangewezen reparatiecentrum.

    Al het mogelijke zal gedaan worden om de apparatuur te vervangen door hetzelfde type als het origineel. De vervangende apparatuur hoeft echter niet van hetzelfde model te zijn of dezelfde specificaties te hebben als het origineel. Als dit het geval is, zal Lifeline bepalen wat een redelijke vervanging voor de verzekerde apparatuur is.

    en toen ik dit wist waren er al 3 weken verstreken en kon ik geen andere verzekering zoals pro-assistent meer nemen.. dus zit er nu mooi mee..

  18. Ik had precies hetzelfde probleem. Iphone nog geen week in huis en de muteknop letterlijk minder dan 10 x gebruikt, laat i los. Ik dacht eerst dat ik de hele knop al had gemolt. Echter bleek inderdaad dat ze een zeer klein aluminium knopje op een nog kleiner stukje plastic plakken. Best handig gedaan.
    Ze hebben zeker nog een appeltje te schillen daar bij Apple 😉

  19. En waarom bellen jullie Apple zelf niet? Volgens mij vallen dit soort situaties gewoon onder de fabrieks garantie. Begrijp niet goed wat de verzekering voor aanvullende waarde heeft, met misschien diefstal als enige uitzondering.

  20. Welke idioot gaat er nou 14 euro per maand betalen voor de verzekering van zijn mobiele telefoon? Dat is toch veel en veels te duur? Of ben ik nou gek?

    Daarbij ben ik van mening dat dit soort dingen onder de fabrieksgarantie zouden moeten vallen en geloof me, ze krijgen me -als mij dit ooit gebeurt- niet uit de winkel weg voordat ik een gloednieuw toestel in m’n handen heb! Het moet toch niet gekker worden, zeg.

  21. @ Dijkie,

    ik wil niet veel zegge, maar ben nou niet bepaald een idioot.. je kunt ook normaal reageren!

    en voor die 13,75 ben je wel tegen vrijwel ALLES verzekerd.. zelfs zakkenrollerij, diefstal in de auto, etc.. en 75% van de claims worden in de winkel afgehandeld..

    beter een duurdere verzekering dat als je dadelijk je iphone laat vallen, je een nieuwe moet kopen en aan het abbonement vast blijft zitten.. een iphone los kopen kost ook gemiddeld 600 euro.. dan ben ik toch goedkoper uit met een verzekering ..

  22. een iPhone los kopen kan niet eens.
    Dus dubbel betalen voor het geval dat is slim?
    Gewoon voorzichtig zijn bespaart ook wen hoop ellende. En het is en blijft een gebruiks voorwerp dat hoe dan ook beschadigd.

  23. @ 4 saus;

    hoezo kan los kopen niet?? en in Belgie dan?? en weet ik veel waar.. dusja
    en ” hi jbeschadigt hoe dan ook” is ook een beetje onzin.. sommige mensen zijn zeer zuinig hoor..

    heb hier een ipod touch van bijna een jaar.. zit nog geen 1 krasje op, helemaal niets!

    ligt er aan hoe je er zelf mee omgaat!

  24. Je kan je i-abbo ook gewoon gebruiken met een ander G3 toestel, mocht je iphone stuk gaan.. Ik had ook de keus om voor 14 euro te verzekeren, maar dat vind ik toch echt veel te veel.

  25. @ demien;

    je kunt hem ook voor 6,95 verzekeren bij t-mobile hoor..
    ja, ik snap ook dat als je iphone kapot gaat je je simkaart in een ander 3G toestel kan doen, maar je koopt toch een iphone omdat je een iphone wil, en geen ander toestel..

  26. Dit heb ik ook gehad, toestel gekocht op 11 juli en op 13 juli viel het knopje eraf, terug naar de T-mobile shop en ik was mijn toestel kwijt voor een week, daarna kreeg ik wel een andere, maar toch een week kwijt nadat het toestel 48 uur oud was, ik heb het ze verteld dat ik dat geen service vind, maar daar hebben ze lak aan, ” dat is de overeenkomst die we hebben met Apple” .

  27. ik snap ook niet dat hij er uberhoud op zit

  28. ik heb zelf ook een pro assist verzekering voor 7,95 per maand, dit is inclusief zakkenrol risico. Inderdaad best veel geld, maar ik heb het puur voor de eerste maanden. Als je iPhone na 1 maand beschadigd is ben je blij dat je hem verzekerd hebt. Je kan die verzekering iedere 3 maanden opzeggen dus je zit er geen lange tijd aan vast ofzo. Voor een afgebroken mute knopje heb je echter geen verzekering nodig natuurlijk, dat valt binnen de fabrieksgarantie die iedereen heeft. Voordeel van de verzekering is wel dat je een gelijkwaardig leentoestel in de tussentijd krijgt. In je contract staat letterlijk ‘gelijkwaardig’ dus ga enkel akkoord met een N95 of Htc touch pro ofzo.

  29. iPhone 2g FTW!

  30. Mijn I-Phone gaf er na precies een maand helemaal de brui aan, ik kon niet meer gebeld worden, hij is nu al 14 dagen bij pro assist en ik heb nog niets gehoord, ga morgen maar eens klagen bij t-mobile, vind het geen stijl zo.

  31. @ JP;

    die mail van vanmiddag zie ik nu pas.. dankjewel daarvoor.
    en ik bedoelde het mailtje waar ik uitgelegd had wat lifeline inhield, en wat de problemen waren,etc.. daar had ik na 20 augustus geen antwoord meer opgehad, daarom stuurde ik vanmorgen nogmaals of je er naar had gekeken 😀

  32. Mijn intensief gebruikte oude model iPhone 2.5G heeft problemen met het aan/uit knopje rechts boven. Ik gebruik dit knopje ook om na het gesprek (of ander gebruik) het schermje uit te schakelen maar inmiddels moet ik het knopje wel erg hard indrukken. Prima telefoontje trouwens. Ik zou hem niet willen missen!

  33. Dani,

    je kan ze (verzekering) op een hele makkelijke mannier terug ‘naaien’.
    er zijn GEEN mobiele telefoons met dezelfde specificaties al de iphone.

    – geen sensors
    – geen 8gb of 16 ingebouwd
    – geen belabberde camera (lol)

    of betergezegd…. bellen,bellen en nog een bellen. maak ze HE-LE-MAAL gek.
    en kan the phonehouse niks voor je regele?

  34. Wat een gezeik allemaal, de IPhone is de hype van de laatste jaren en het is dan ook logisch dat er meer over gepraat wordt en dat men elke dag wel iets anders vind om het over te hebben.
    Ik zit op 10 jaar tijd aan mijn meer dan 70e gsm en ik kan deze niet meer missen. Niks komt in de buurt van de IPhone !
    Bovendien heb ik van al deze problemen geen last en zit ik al aan mijn 3e toestel ! Eerst eerste generatie, dan een witte en nu een zwarte 16GB…

  35. @ Wouter;

    maar heb je 8.2 dan wel gelezen 😉 het vervangende toestel hoef niet dezelfde specificaties te bevatten..

    De vervangende apparatuur hoeft echter NIET van hetzelfde model te zijn of dezelfde specificaties te hebben als het origineel. Als dit het geval is, zal Lifeline bepalen wat een redelijke vervanging voor de verzekerde apparatuur is.

    en the phone house heeft ook al tig keer voor me gebeld naar lifeline, en zijn er ook behoorlijk pissig over..

    Straks trouwens 2 keer gebeld naar lifeline, nu voor het eerst van 1 persoon gehoord dat je wel gewoon een iphone vergoed krijgt, en van een ander persoon weer van niet…
    ik denk dat ze hun personeel een beetje op de hoogte moeten houden ofzo.. het is nu een welles nietus spelletje..

    weet nog steeds niet of ik het nou moet opzeggen of niet.. aan de ene kant wel, want als ze geen iphone vergoeden heb ik er niets aan
    aan de andere kant niet, want ik heb mijn iphone nu al 4 weken en kan niet meer bij pro-assistent enzo terecht..

  36. Daarnaast kan je je afvragen of een verzekering van tussen de 8 en 14 euro per maand voor een telefoon met een prijs van 600 niet een beetje overbetaald is??

  37. Dergelijke problemen zou je niet mogen hebben met een telefoon van 600 euro. Apple zet ons allemaal in de zak. Zoiets kom je niet tegen met andere “zaken” telefoons van pakweg Nokia of Blackberry

  38. @ Sam, ik heb een Nokia N95 8gb gehad van toen nog 700 euro waar na 2 dagen veel te veel speling zat op het schuifsysteem, heb een Blackberry gehad waar een toets van afbrak enz….

  39. toestel gekocht op 11 juli en op 13 juli viel het knopje eraf, terug naar de T-mobile shop en ik was mijn toestel kwijt voor een week, daarna kreeg ik wel een andere, maar toch een week kwijt nadat het toestel 48 uur oud was

    Ik heb Belcompany pas vijf dagen na aankoop kunnen laten weten dat de muteknop van mijn 3G ontbrak (bovendien werkte de proximitysensor niet, dus het scherm bleef altijd aan) en ze hebben meteen een nieuwe voor me klaargelegd. Ik was pas twee weken later in de gelegenheid om de telefoon om te ruilen voor een gloednieuwe, maar ze hebben hem gewoon voor me bewaard, hoewel er toen nog een enorm tekort aan iPhones bestond. Prima service, Belcompany! Slechte kwaliteitscontrole, Apple!

  40. @wouter:

    Geen andere met 8gb???
    Ah, en de N95 8gb of neem nu mijn se-W960i. Toch allebij 8gb hoor..

    Bij T-mobile bleek vrijwel meteen na het kopen van mijn W960i dat de volume knoppen aan de zijkant niet goed reageerde. Ik ben toen gewoon terug gegaan, en heb onmiddellijk een nieuwe gekregen zonder enig gezeur.

    De volgende word een Iphone, maar ik heb geduld tot Januari, dan loopt mijn abbo af..

  41. Heerlijk weer een stukje voor a.s maandag bij Tros Radar 🙂

  42. @dani: Sorry, maar ik vind 14 euro per maand belachelijk veel geld voor de verzekering van iets wat een waarde heeft van slechts 600 euro. Ter vergelijking: voor 14 euro per maand kun je je HELE INBOEDEL t.w.v. enkele tienduizenden euro’s verzekeren.

    Dat je overal tegen gedekt bent is dan wel weer fijn, maar je kunt beter zo slim zijn om je telefoon niet te laten vallen of jatten en die 14 euro lekker in je zak houden.

  43. wel toevallig dat het weer bij een ingenieur is.
    al die posts over iphone’s die kapot gaan, vind ‘t maar bullshit. als je naar een ander merk telefoon kijkt dan zal je zien dat die veel vaker stuk gaan.

  44. Op 27augustus, wil ik bij mijn witte iphone 3g de mute terug duwen om hem uit te schakelen.. en het knopje breekt af.. Vandaag naar de Tmobile shop gegaan..
    Maar verkoopster wist niet of het wel onder de Garantie viel..
    Wat is dat voor ONZIN.. ik heb hem nog niet eens een maand.. en er breekt
    iets af wat ik bijna nooit gebruik.. Ik krijg binnen 10dagen bericht.. of hij gemaakt wordt met garantie of dat ik er voor moet betalen.. :S:S

  45. heerlijk he zo’n toestel

    slecht 3g ontvangst, applicaties die crashen achterblad met haarscheurtjes en dan mute knop die afbreekt kijk u allen ( zie topic elders) a.s maandag naar de live uitzending van tros radar alle problemen met de iphone heerlijk 🙂

  46. ik ben benieuwd
    word weer een mooi spectakel

    ik benbenieuwder naar de reacties van het nederlandse volk.

    of ze nu massaal stoppen met kopen van de iphone
    en wat er met de gedupeerden gedaan word

  47. Vandaag werdt ik gebeld door de T-mobile Shop, en er ligt een nieuwe
    voor me klaar. Toch wel goed.. maarja.. Zou ook wel moeten vind ik..
    ben hem nu weer aan het updaten..

    Op 27augustus, wil ik bij mijn witte iphone 3g de mute terug duwen om hem uit te schakelen.. en het knopje breekt af.. Vandaag naar de Tmobile shop gegaan..
    Maar verkoopster wist niet of het wel onder de Garantie viel..
    Wat is dat voor ONZIN.. ik heb hem nog niet eens een maand.. en er breekt
    iets af wat ik bijna nooit gebruik.. Ik krijg binnen 10dagen bericht.. of hij gemaakt wordt met garantie of dat ik er voor moet betalen.. :S:S

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.