Een nieuwe clausule van Apple verbiedt apps om andere apps te promoten op een manier die op de App Store lijkt. Dat kan problemen opleveren bij apps van AppEvent, AppShopper en meer.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 16 reacties
wouter
Vind ik wel jammer als dat weg zou gaan.
Ik moet dan maar gaan zoeken naar een goede site die het zelfde doet.
Heeft iemand al site’s?
Zelf heb ik 8 apps die laten zien welke apps zijn geworden of prijsdaling hebben.
Eric
Ze zijn de AppStore wel behoorlijk negatief aan het veranderen zeg..
Zoals ik het lees mogen apps geen andere apps tonen op een manier die lijkt op, of verward kan worden met, de officiële App Store. Dus lijkt het mij geen enkel probleem als je een app hebt die andere apps laat zien, zolang het maar op een duidelijk afwijkende manier is.
Dit is puur een stukje bescherming van Apple zodat niemand de App Store mag namaken, om te voorkomen dat iemand met een goed gelijkende app allemaal malware je iDevice binnensluist (om maar iets te noemen) of je inloggegevens af te troggelen. Vergelijk het met phishing waarbij sites van bedrijven of banken worden nagemaakt om de consument voor de gek te houden.
Vincent
Vind het wel een goede zaak om dat aan te pakken. Wil tijdens een app niet lastig gevallen worden met meldingen van andere apps, wat bij games vaak wel het geval is. Daarnaast vind ik dat ze rating pop-ups ook moeten verbieden.
Tom van Zummeren
@Alfred: Ja ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik denk dat de reden simpelweg is dat ze niet willen dat er verwarring kan ontstaan. Dat is in Apple’s ogen onduidelijk voor de gebruiker. Om een zelfde soort reden is Week Calendar bijv geweigerd op de iPad. Het leek teveel op de native Calendar app. Dus ze zijn niet bang voor phishing denk ik.
Guido Hendriks
Origineel geplaatst door Alfred Zoals ik het lees mogen apps geen andere apps tonen op een manier die lijkt op, of verward kan worden met, de officiële App Store. Dus lijkt het mij geen enkel probleem als je een app hebt die andere apps laat zien, zolang het maar op een duidelijk afwijkende manier is.Dit is puur een stukje bescherming van Apple zodat niemand de App Store mag namaken, om te voorkomen dat iemand met een goed gelijkende app allemaal malware je iDevice binnensluist (om maar iets te noemen) of je inloggegevens af te troggelen. Vergelijk het met phishing waarbij sites van bedrijven of banken worden nagemaakt om de consument voor de gek te houden.
Daar gaat het niet om, want apps die Apple-apps namaken worden allang geweerd!
Rhan
Goedzo, irritante 1tjes bij fruit ninja etc. eindelijk klaar mee.
Bubbly
Volgens mij gaan ze dit vooral gebruiken bij apps die de (iOS 6) App Store lay-out nabootsen.
LightPhoenix
Als er door andere apps verkoop word gegenereerd werkt dit toch ook in het voordeel van Apple?
Erwin
Voor app’s zoals AppEvent, lijkt mij website’s voor de telefoon en tablet een prima alternatief…
Reclame in app’s als een banner vind ik niet storend, maar full screens die je weg moet klikken is voor mij een reden om het niet meer te gebruiken!
David
Ok maar een app als bijvoorbeeld AppEvent maakt dan wel reclame, maar niet opzettelijk toch? Deze App is erop gericht gebruikers een fijnere tijd met hun iDevice te geven, niet om geld te verdienen door andere apps te promoten. Dus ik denk (en hoop) dat zij er niet onder zullen ‘lijden’…
Brandon
Dit doet Facebook toch ook in hun app? Met ‘App Center’ ?
jobs
Het wordt tijd dat de Europese Commissie Apple dwingt concurentie toe te staan tov de appstore
LuckyLuq
Origineel geplaatst door wouter Vind ik wel jammer als dat weg zou gaan. Ik moet dan maar gaan zoeken naar een goede site die het zelfde doet. Heeft iemand al site’s? Zelf heb ik 8 apps die laten zien welke apps zijn geworden of prijsdaling hebben.
zou je deze 8 apps kunnen noemen? zou ik, misschien ook mede ipc’er, op prijs stellen
Reindert
@LuckyLuq: Ik gebruik altijd Appshopper, die hebben trouwens ook een website. Andere werken ook maar deze bevalt me uitstekend. Ik filter op populair en gratis, elke dag even bekijken, ideaal! De officiele App store daarentegen is werkelijk een drama wat mij betreft.
Vind ik wel jammer als dat weg zou gaan.
Ik moet dan maar gaan zoeken naar een goede site die het zelfde doet.
Heeft iemand al site’s?
Zelf heb ik 8 apps die laten zien welke apps zijn geworden of prijsdaling hebben.
Ze zijn de AppStore wel behoorlijk negatief aan het veranderen zeg..
Ik denk dat ze eerder allerlei popups in andere apps bedoelen. Op zich wel een goede regel. Mits de goede er niet onder lijden.
Zoals ik het lees mogen apps geen andere apps tonen op een manier die lijkt op, of verward kan worden met, de officiële App Store. Dus lijkt het mij geen enkel probleem als je een app hebt die andere apps laat zien, zolang het maar op een duidelijk afwijkende manier is.
Dit is puur een stukje bescherming van Apple zodat niemand de App Store mag namaken, om te voorkomen dat iemand met een goed gelijkende app allemaal malware je iDevice binnensluist (om maar iets te noemen) of je inloggegevens af te troggelen. Vergelijk het met phishing waarbij sites van bedrijven of banken worden nagemaakt om de consument voor de gek te houden.
Vind het wel een goede zaak om dat aan te pakken. Wil tijdens een app niet lastig gevallen worden met meldingen van andere apps, wat bij games vaak wel het geval is. Daarnaast vind ik dat ze rating pop-ups ook moeten verbieden.
@Alfred: Ja ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik denk dat de reden simpelweg is dat ze niet willen dat er verwarring kan ontstaan. Dat is in Apple’s ogen onduidelijk voor de gebruiker. Om een zelfde soort reden is Week Calendar bijv geweigerd op de iPad. Het leek teveel op de native Calendar app. Dus ze zijn niet bang voor phishing denk ik.
Daar gaat het niet om, want apps die Apple-apps namaken worden allang geweerd!
Goedzo, irritante 1tjes bij fruit ninja etc. eindelijk klaar mee.
Volgens mij gaan ze dit vooral gebruiken bij apps die de (iOS 6) App Store lay-out nabootsen.
Als er door andere apps verkoop word gegenereerd werkt dit toch ook in het voordeel van Apple?
Voor app’s zoals AppEvent, lijkt mij website’s voor de telefoon en tablet een prima alternatief…
Reclame in app’s als een banner vind ik niet storend, maar full screens die je weg moet klikken is voor mij een reden om het niet meer te gebruiken!
Ok maar een app als bijvoorbeeld AppEvent maakt dan wel reclame, maar niet opzettelijk toch? Deze App is erop gericht gebruikers een fijnere tijd met hun iDevice te geven, niet om geld te verdienen door andere apps te promoten. Dus ik denk (en hoop) dat zij er niet onder zullen ‘lijden’…
Dit doet Facebook toch ook in hun app? Met ‘App Center’ ?
Het wordt tijd dat de Europese Commissie Apple dwingt concurentie toe te staan tov de appstore
zou je deze 8 apps kunnen noemen? zou ik, misschien ook mede ipc’er, op prijs stellen
@LuckyLuq: Ik gebruik altijd Appshopper, die hebben trouwens ook een website. Andere werken ook maar deze bevalt me uitstekend. Ik filter op populair en gratis, elke dag even bekijken, ideaal! De officiele App store daarentegen is werkelijk een drama wat mij betreft.