Nu dat eindelijk bekend is geworden dat 29 juni de echte introductiedatum wordt van de Apple iPhone, heeft Apple de bijbehorende televisiecommercials omtrent de aankondiging ook op de website beschikbaar gesteld. In de drie commercials, die elk ongeveer 30 seconden duren, worden kort de belangrijste eigenschappen van de iPhone genoemd. Alledrie de reclames sluiten af met de telefoonfunctie.
In de eerste commercial Never been an iPod wordt vooral ingegaan op de iPhone als weergaloze iPod. Te zien is hoe er door de muziekbibliotheek gescrolled kan worden via een alfabetische artiestenlijst en CoverFlow, maar ook hoe snel je kunt overschakelen naar muziekvideo’s. Daarna wordt het bekijken van foto’s via iPhoto getoond totdat er een telefoongesprek binnenkomt.
De tweede commercial How To gaat in 30 seconden door de verschillende functies heen. Van het aanzetten via de Slider Lock tot de muziekfuncties, van e-mail met bijlagen tot het bekijken van webpagina’s op internet met Safari met als besluit wederom een binnenkomend telefoontje van de geheimzinnige John Appleseed.
In de laatste en derde commercial Calamari krijgt de verteller bij het zien van een inktvisscene uit Pirates Of Caribbean (IMDB) zin (“Did somebody say calamari?“) in een portie gefrituurde calamari (het Italiaanse meervoud voor inktvis). Wat beter te doen dan het dichtsbijzijnde visrestaurant op te zoeken via de meegeleverde Google Maps op de Apple iPhone? Met een eenvoudige vingeraanwijzing wordt vervolgens gelijk het juiste nummer gebeld.
Zoals altijd zijn de commercials te bekijken in het formaat Small, Medium, Large en HD.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties