Nieuwe iPad-tijdschriften: Sports Illustrated, New Yorker en Gourmet

Sports Illustrated heeft een iPad-tijdschrift uitgebracht. Gourmet Magazine komt in het najaar terug als digitaal tijdschrift en The New Yorker maakt ook een iPad-magazine.

sports illustratedGourmet was tot voor kort een tijdschrift voor lekkerbekken. De papieren versie is vorig jaar gestopt, maar gelukkig komt het tijdschrift terug: in de vorm van een iPad-applicatie. De uitgever gaat het blad in de toekomst alleen in digitale vorm uitbrengen onder de naam Gourmet Live. Bijzonder is dat je het magazine straks gratis kunt downloaden, waarbij er binnen de applicatie enkele opties voor In App Purchases zijn. Daarnaast komen The New Yorker en Sports Illustrated met een iPad-tijdschrift.


Gourmet Live bevat artikelen en recepten uit het magazine, biedt de mogelijkheid om online in te checken en nog wat andere leuke extra’s. Het blad is eigendom van Condé Nast, dat ook het tijdschrift Wired op de iPad uitbrengt. Volgens eigen zeggen kannibaliseert de digitale editie niet op het papieren blad. Gourmet Live komt deze herfst op de iPad beschikbaar.

Ook The New Yorker gaat een iPad-applicatie uitbrengen. Het digitale magazine gebruikt hetzelfde Adobe Digital Magazine-platform dat we eerder al bij Wired zagen. Dat levert wel grote tijdschriften op (tot zo’n 500MB per nummer), maar zorgt er wel voro dat je totale controle houdt over de layout. Video en interactieve elementen zijn er ook makkelijker in te verwerken. The New Yorker is overigens niet van plan om content uit het blad te censureren, als Apple moeite heeft met inhoud die met seksualiteit of politiek gevoelige onderwerpen te maken hebben.

Sports Ilustrated (zie afbeelding bovenaan) is inmiddels al een stap verder: zij hebben zojuist een iPad-tijdschrift in de App Store uitgebracht. Het blad kost $4,99 en bevat live nieuwsfeeds, tweemaal zoveel foto’s als het papieren blad en sociale media-functies om gevonden artikelen met anderen te delen. De uitgever belooft een “immersive experience” voor sportfanaten. Er zit een documentairefilm in, een panoramafoto van de Cliffs of Doom, een interactieve NBA-trekking, interviews en video’s met atleten.

‘The Wheel’ is een digitaal hulpmiddel om artikelen en foto’s uit SI te delen via e-mail en sociale media zoals Facebook en Twitter. Gebruikers worden er ook mee doorgestuurd naar gerelateerde verhalen en foto’s. De live nieuwsfeeds geven 24 uur per dag scores en standen door. Het blad kost $4,99 en de uitgever wist als sponsors AT&T, Gatorade, Lexus, Got Milk?, Nissan, Sprint en Toyota aan te trekken.

Informatie

Laatst bijgewerkt
25 juni 2010 om 13:25
Categorie
Apps

Reacties: 2 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.