Apple heeft in Amerikaanse steden nieuwe billboards opgehangen met reclame voor de iPhone 5c. Op bushokjes, tijdschriftkiosken en reclamezuilen zijn de nieuwe reclames te zien. Ze focussen sterk op kleur. De ene serie posters toont een gekleurde iPhone 5c tegen een achtergrond in dezelfde kleur. De andere serie toont de boven- en onderkant van een iPhone 5c. De nadruk ligt daarbij op de homeknop en het rijtje apps dat standaard wordt meegeleverd, namelijk Telefoon, Mail, Safari en Muziek. Het gaat vooral om het uiterlijk van de nieuwe telefoon, niet wat je ermee kunt. Apple heeft deze keer niet gekozen voor een regenboog van verschillende kleuren, zoals ze bij de gekleurde iPods wel eens deden. Of een focus op apps, zoals bij de iPad en duurdere iPhone. Binnenkort ook in jouw plaatselijke bushokje?
Een reclamezuil in Market Street, San Francisco.
https://www.youtube.com/watch?v=ejaDY8tXCts
De campagne sluit goed aan op de reclamespot die Apple voor de iPhone 5c heeft laten maken, waarin verschillende mensen wereldwijd een iPhone 5c ter hand nemen, om aan te geven hoe breed de doelgroep voor dit nieuwe toestel is. Sinds 1998 experimenteert Apple al met kleur. Iedereen kent de gekleurde iMac G3’s die Apple in 1998 in vijf kleuren uitbracht.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 14 reacties