Alle reclamespots die Apple de afgelopen maanden voor de iPhone heeft uitgebracht, gingen op een of andere manier over applicaties uit de App Store, waarmee je de functionaliteit van de iPhone verder kon uitbreiden. Zo ook het nieuwste spotje Read: het laat zien hoe je informatie op de iPhone kunt lezen. Drie applicaties staan daarbij centraal: Yelp voor restaurantrecensies, OsiriX voor medische afbeeldingen en Classics voor het lezen van boeken.
Voorheen kreeg meestal één applicatie alle aandacht (Shazam, Loopt, Urbanspoon), nu komen er in 30 seconden drie applicaties voorbij. De reclamespot Read eindigt met een logo van AT&T en zal daarom waarschijnlijk alleen in de VS op tv worden vertoond.
Zit er iets interessants bij? OsiriX (€15,99) zal niet voor iedereen zijn weggelegd en Classics (€3,99) is weliswaar mooi vormgegeven maar boeken waarvan het copyright is verstreken kun je veel goedkoper (namelijk gratis) via applicaties als Stanza lezen. Yelp (gratis, alleen in Amerikaanse App Store) is wel een aanrader maar alleen interessant als je naar de VS gaat. We hebben Yelp tijdens de vakantie vaak gebruikt om een goed restaurant in de buurt te vinden. De dienst bevat overigens niet alleen reviews van restaurants, maar ook van andere lokale bedrijven zoals hotels, sigarenwinkels en bouwmarkten.
Deze nieuwe en alle eerdere reclamespots zijn op de website van Apple te vinden.
En als dit allemaal te serieus was: in China is de volgende infomercial over de zogenaamde Star Phone verschenen. De telefoon heeft Coverflow, een Apple-logo en multitouch. Op deze pagina wordt stapsgewijs uitgelegd wat er gezegd wordt.
Via: iPhoneticker (Star Phone)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 12 reacties