Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 44 reacties
Peter Leijenhorst
simpel maar doeltreffende reclame. Zijn toch dingen waar Apple wel echt goed in is, hun producten promoten!
yoenoesz
ze wrijven het er gewoon in, if you don’t have an iphone
Mark van Veggel
Leuke reclames. Alleen ook grappig om te zien dat Apple aan het einde van de reclame onderaan aangeeft “Sequences Shortened”. Simpelweg gezegd, downloads etc die je in de commercial ziet duren in het echt langer :P.
Ik ben echt een Apple fan, maar vind dit een tikje arrogant.
Franklin
Kwestie van tijd voordat je parodieën krijgt op Youtube die juist de beperkingen van de iPhone/iOS ruimschoots zullen belichten.
WvB22
Vind deze reclames ook maar niks. Slogan die nergens op slaat en er hangt een negatief luchtje om de reclames. Dat heeft Apple helemaal niet nodig. Ze moeten zich concentreren op de leuke dingen van de iPhone en niet als je geen iPhone hebt kan je dit of dat niet. Wat eigenlijk alweer achterhaalt is want het gaat allemaal om Apps. Kwestie van tijd dat voor alle Apps ook een android versie, een WP7 en een webos versie is, zeker voor de echt grote Apps.
HIphone
De slogan blinkt echt uit in z’n eenvoud: briljant!
Onzin. Ieder bedrijf presenteert haar product als ‘het beste dat je echt moet hebben’. Zie jij het al voor je dat Android reclame maakt met: “If you don’t have an iPhone, Android is also okay” ofzo?
Vorig jaar twee maanden zonder iPhone gezeten omdat mijn 3G gejat was. Ik moet zeggen dat dat heerlijk was. Niet continu mail, twitter, internet en iPhoneclub checken… Dus je zou kunnen zeggen:
If you don’t have an iPhone,
you have time to live!
Maar deze reclame bevat de kern van marketing…
When you buy this product, your live will be happier.
Briljant gewoon!
gotime
Echt geweldig!
Goed bedacht Apple!
Tim
Ik vind hem erg sterk! Ze mogen best trots zijn op de dingen die ze presenteren. Appstore, Itunes, Bookstore. Allemaal uitstekende concepten!
poserman
wat een saaie reclame….
ik vind de oude reclames zo veel leuker.
sidderke
Doet me denken aan een wedstrijd in augustus 2008 waarbij ik meedeed van een Vlaamse Apple Reseller en een Mac-forum in België, waarbij je een iPhone 3G kon winnen (zo had ik mijn eerste iPhone) als je iets digitaal maakte rond waarom je de iPhone wou.
Apple is altijd al arrogant geweest, sinds 1976. Jij als ‘echte’ Apple fan moet dit toch weten.
Deddiekoel
Goeie kreet. Stiekem toch vaak het argument bij Android telefoons, “hij is top, maar het is geen iPhone”
Taco
En wat vinden jullie ervan dat Apple het ‘invoeren van je iTunes password’ er voor het gemak ook maar uitgeknipt heeft?
Miezl
“Yup, if you don’t have an iPhone, well, you do have Flash on your phone and you can easily connect to wathever phone to exchange files over bluetooth or use your micro-SD card or even use NFC to do your payments…… 😉
Cherek
Yup, if you don’t have a Jailbreak well, you don’t have an iPhoneâ€,
Bart
ik heb ook een app store op mijn android. En boeken? tja, dat leest toch niet op zo’n klein scherm? :S
Daejji
Simpele saaie reclame zeg… Hoezo geniaal?? Lame
Marcianow
De “Yup” klinkt er wel erg slecht ingeplakt 😛
GamerGames
Waarom staat er steeds 9:41 als tijd?
Hoe kan die fout voorkomen bij Apple? 9:41 Wordt bijna de Apple tijd! 😛
Lijkt er wel veel op… De jouwe is leuker…
HUMOR!
En knap uitgevoerd.
Maar ik zeg: Apple : sidderke = 1 : 1
Tehm1zzl3
na 3 keer dat “if you don’t have an iphone.. well you don’t have an iphone” heb ik het alweer gezien. wat een belachelijke reclame marja dat is mijn mening. sowieso maakt htc toch betere telefoons op prijs/prestatie verhouding dus who care’s 😛
Thomas
If you dont have a iPhone you have a iPod touch
jor2
Ik vind hem wel geniaal. Als je geen iPhone hebt, heb je telefoon die niet kan tippen aan een iPhone.
Brachioradialis
Haha met deze reclame vragen ze gewoon om parodieën, zoals “Franklin” al zei.
“If you don’t have an iPhone… you don’t have (vul maar in wat de iPhone niet kan/heeft)”
Bart
I don’t have an iPhone, maar dit alles kan ik ook met mijn iPod Touch 🙂
HarryD
Hmmm, wat mij het meeste opviel aan de filmpjes was….
… alle filmpjes zijn op 9:41 am gemaakt 🙂
btw “If you don’t have the iPhone … you might have your agenda on the lockscreen ….”
benBen
Origineel geplaatst door sidderke Doet me denken aan een wedstrijd in augustus 2008 waarbij ik meedeed van een Vlaamse Apple Reseller en een Mac-forum in België, waarbij je een iPhone 3G kon winnen (zo had ik mijn eerste iPhone) als je iets digitaal maakte rond waarom je de iPhone wou.Ik heb gewonnen met dit filmpje: http://vimeo.com/1900303Misschien es gaan aankloppen bij Apple?
Heel leuk en goed gedaan..
iPhone winnen is bijzaak dan 😉
patrick
zo lust ik er ook nog wel een paar…
als je geen xperia x10 hebt heb je geen playnow, geen media-scape en geen time-scape
als je geen windows mobile hebt, heb je geen marketplace, en geen zune
als je geen albert heijn hebt, heb je ook geen AH afwasborstel
Adnan
Nu is het wachten op filmpjes in dezelfde format en stijl, maar dan:
If you have an iPhone
Well, you can’t see all webcontent (flash)
====
If you have an iPhone
Don’t hold is this way
ps geen Apple fan noch Android fan tis leuk als ze parodies maken op dit soort reclames. Deze vindt ik wel een beetje “In your face” gehalte hebben.
julian
Irritant einde bah
Sidderke
Bedankt voor de reacties 🙂
pipo
Niet echt de impact die de Think Different campagne had. Vast niet hetzelfde reclamebureau…
Rufus Kohn
in alledrie de filmpjes staat de tijd op 09:41 am.
zou dit significant zijn?
toe nou doe een poging om dat uit te leggen.
Dann
Simpel en mooi, dat is de kracht van Apple!
Edward
De reclames zijn zo eenvoudig opgezet dat ze alle 3 binnen een minuut opgenomen zijn. (9:41)
Marc
De negativiteit van de reclames vind ik jammer. Ze hadden ook ‘don’t’ kunnen weglaten en dat alleen aan het eind kunnen zeggen: had dezelfde uitwerking gehad en veel positiever geweest.
simpel maar doeltreffende reclame. Zijn toch dingen waar Apple wel echt goed in is, hun producten promoten!
ze wrijven het er gewoon in, if you don’t have an iphone
Leuke reclames. Alleen ook grappig om te zien dat Apple aan het einde van de reclame onderaan aangeeft “Sequences Shortened”. Simpelweg gezegd, downloads etc die je in de commercial ziet duren in het echt langer :P.
Ik ben echt een Apple fan, maar vind dit een tikje arrogant.
Kwestie van tijd voordat je parodieën krijgt op Youtube die juist de beperkingen van de iPhone/iOS ruimschoots zullen belichten.
Vind deze reclames ook maar niks. Slogan die nergens op slaat en er hangt een negatief luchtje om de reclames. Dat heeft Apple helemaal niet nodig. Ze moeten zich concentreren op de leuke dingen van de iPhone en niet als je geen iPhone hebt kan je dit of dat niet. Wat eigenlijk alweer achterhaalt is want het gaat allemaal om Apps. Kwestie van tijd dat voor alle Apps ook een android versie, een WP7 en een webos versie is, zeker voor de echt grote Apps.
De slogan blinkt echt uit in z’n eenvoud: briljant!
Die slogan is echt masterlijk
Onzin. Ieder bedrijf presenteert haar product als ‘het beste dat je echt moet hebben’. Zie jij het al voor je dat Android reclame maakt met: “If you don’t have an iPhone, Android is also okay” ofzo?
Ik vind ze wel grappig…
If You don’t Have iPhoneClub.nl 😀
Goed bedacht weer Apple!
Vorig jaar twee maanden zonder iPhone gezeten omdat mijn 3G gejat was. Ik moet zeggen dat dat heerlijk was. Niet continu mail, twitter, internet en iPhoneclub checken… Dus je zou kunnen zeggen:
If you don’t have an iPhone,
you have time to live!
Maar deze reclame bevat de kern van marketing…
When you buy this product, your live will be happier.
Briljant gewoon!
Echt geweldig!
Goed bedacht Apple!
Ik vind hem erg sterk! Ze mogen best trots zijn op de dingen die ze presenteren. Appstore, Itunes, Bookstore. Allemaal uitstekende concepten!
wat een saaie reclame….
ik vind de oude reclames zo veel leuker.
Doet me denken aan een wedstrijd in augustus 2008 waarbij ik meedeed van een Vlaamse Apple Reseller en een Mac-forum in België, waarbij je een iPhone 3G kon winnen (zo had ik mijn eerste iPhone) als je iets digitaal maakte rond waarom je de iPhone wou.
Ik heb gewonnen met dit filmpje.
Misschien es gaan aankloppen bij Apple?
Is Johan Cruyff nu ook al slogans aan het bedenken voor Apple? 😛
If you don’t have an iPhone.. you CAN play flash movies! ….
Apple is altijd al arrogant geweest, sinds 1976. Jij als ‘echte’ Apple fan moet dit toch weten.
Goeie kreet. Stiekem toch vaak het argument bij Android telefoons, “hij is top, maar het is geen iPhone”
En wat vinden jullie ervan dat Apple het ‘invoeren van je iTunes password’ er voor het gemak ook maar uitgeknipt heeft?
“Yup, if you don’t have an iPhone, well, you do have Flash on your phone and you can easily connect to wathever phone to exchange files over bluetooth or use your micro-SD card or even use NFC to do your payments…… 😉
Yup, if you don’t have a Jailbreak well, you don’t have an iPhoneâ€,
ik heb ook een app store op mijn android. En boeken? tja, dat leest toch niet op zo’n klein scherm? :S
Simpele saaie reclame zeg… Hoezo geniaal?? Lame
De “Yup” klinkt er wel erg slecht ingeplakt 😛
Waarom staat er steeds 9:41 als tijd?
Hoe kan die fout voorkomen bij Apple? 9:41 Wordt bijna de Apple tijd! 😛
Lijkt er wel veel op… De jouwe is leuker…
HUMOR!
En knap uitgevoerd.
Maar ik zeg: Apple : sidderke = 1 : 1
na 3 keer dat “if you don’t have an iphone.. well you don’t have an iphone” heb ik het alweer gezien. wat een belachelijke reclame marja dat is mijn mening. sowieso maakt htc toch betere telefoons op prijs/prestatie verhouding dus who care’s 😛
If you dont have a iPhone you have a iPod touch
Ik vind hem wel geniaal. Als je geen iPhone hebt, heb je telefoon die niet kan tippen aan een iPhone.
Haha met deze reclame vragen ze gewoon om parodieën, zoals “Franklin” al zei.
“If you don’t have an iPhone… you don’t have (vul maar in wat de iPhone niet kan/heeft)”
I don’t have an iPhone, maar dit alles kan ik ook met mijn iPod Touch 🙂
Hmmm, wat mij het meeste opviel aan de filmpjes was….
… alle filmpjes zijn op 9:41 am gemaakt 🙂
btw “If you don’t have the iPhone … you might have your agenda on the lockscreen ….”
Heel leuk en goed gedaan..
iPhone winnen is bijzaak dan 😉
zo lust ik er ook nog wel een paar…
als je geen xperia x10 hebt heb je geen playnow, geen media-scape en geen time-scape
als je geen windows mobile hebt, heb je geen marketplace, en geen zune
als je geen albert heijn hebt, heb je ook geen AH afwasborstel
Nu is het wachten op filmpjes in dezelfde format en stijl, maar dan:
If you have an iPhone
Well, you can’t see all webcontent (flash)
====
If you have an iPhone
Don’t hold is this way
ps geen Apple fan noch Android fan tis leuk als ze parodies maken op dit soort reclames. Deze vindt ik wel een beetje “In your face” gehalte hebben.
Irritant einde bah
Bedankt voor de reacties 🙂
Niet echt de impact die de Think Different campagne had. Vast niet hetzelfde reclamebureau…
in alledrie de filmpjes staat de tijd op 09:41 am.
zou dit significant zijn?
toe nou doe een poging om dat uit te leggen.
Simpel en mooi, dat is de kracht van Apple!
De reclames zijn zo eenvoudig opgezet dat ze alle 3 binnen een minuut opgenomen zijn. (9:41)
De negativiteit van de reclames vind ik jammer. Ze hadden ook ‘don’t’ kunnen weglaten en dat alleen aan het eind kunnen zeggen: had dezelfde uitwerking gehad en veel positiever geweest.