Apple heeft twee nieuwe iPhone-reclamespotjes uitgebracht, gericht op activiteiten die iedereen zich kan voorstellen. Het eerste filmpje ‘On Hold‘ laat zien hoe iemand een telefoonnummer intikt en vervolgens in de wacht wordt gezet. Dat duurt zo lang, dat de man ondertussen tijd heeft om zijn e-mail te checken, een creditcardrekening betaalt, Monopoly uit de App Store aanschaft en vervolgens begint de spelen. In de wacht hangen is niet erg meer, want je kunt zoveel dingen met je iPhone doen, is de strekking van het verhaal.
Het andere filmpje, First Steps, richt zich specifiek op moeders en grootouders, twee doelgroepen die blijkbaar volgens Apple klaar ervoor zijn om ook eens een iPhone te kopen. In het filmpje gebruikt een moeder de videofunctie van de iPhone 3GS om de eerste stapjes van haar kind te filmen. Ze stuurt het filmpje daarna in een MMS naar diverse mensen. Daarna start ze een conferentiegesprek met haar moeder en grootvader om de video te bespreken. Dat alles zouden ze zonder iPhone nooit hebben gedaan, aldus de vrouw.
Opvallend aan deze filmpjes is dat Apple weer terugkeert naar een uitleg van allerlei functies die op de iPhone mogelijk zijn. Er worden nauwelijks applicaties gedemonstreerd, terwijl recente filmpjes vooral een opsomming waren van zoveel mogelijk coole apps. Apple heeft een aparte iTunes-pagina gemaakt met alle applicaties die ooit in de tv-reclames zijn voorbijgekomen.
Op Apple’s YouTube-pagina zijn de spotjes nog niet te vinden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 14 reacties