AT&T en Apple hebben beide een iPhone-reclamespot uitgebracht. AT&T probeert voornamelijk de functionaliteit van de iPhone te verkopen, terwijl Apple in China probeert de iPhone-verkoop te stimuleren door de App Store te promoten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 19 reacties
Ibbi
Ziet er wel leuk uit 🙂
Dew
De Chinezen weten niet wat ze missen.
PeerSientje
“(deze reclame is niet op een iPhone te bekijken)” -> lol
Wel grappig dat ook in de reclame de batterij(indicator) zo snel leegloopt 😉
Koen Visser
@peersientje: ik weet niet wat er moet jouw ogen is.. maar de batterij blijft op vol in de reclames.
Gert
Er is geen reden om te denken dat Apple in China adverteert vanwege tegenvallende verkopen.
Ten eerste adverteert Apple ook in de VS, waar de iPhone juist al het meest succesvol is.
Ten tweede heeft Apple helemaal geen probleem in China. Kapitaalkrachtige Chinezen hebben de afgelopen jaren al miljoenen iPhones voor minder geld op de zwarte markt gekocht, weer verkocht en opnieuw gekocht. Er is een levendige handel.
Dat de officiële verkopen zo laag zijn komt door hun dure en voor Chinezen onpraktische lange-termijnabonnementen (Chinezen willen prepaid).
Het is dan ook vooral het probleem van de netwerkaanbieders en in mindere mate dat van Apple, dat allang via de zwarte markt iPhones uit andere landen in China afzet (ge-unlockt) en op die manier net zo veel verdient.
Wat jammer is voor Apple dat Chinezen te veel moeten betalen voor een koperservaring die helemaal aan Apple’s eigen eisen voldoet. Het kiezen van een telefoon en een netwerk is op de zwarte markt immers veel gecompliceerder, evenals het updaten van een ge-unlockte iPhone.
Maar aan de andere kant: dat is normaal in China. Het geldt voor alle telefoons: rijke Chinezen hebben vaak meerdere simkaarten en telefoons omdat zij veel reizen en zowel de dekking als compatibiliteit per regio verschillen.
Tja, in het Chinese filmpje lijkt de batterij-indicator toch vrij vlot te zakken, maar wellicht heb je gelijk en is het niet de batterij-indicator.
WvB22
Op zich misschien niet zo heel hek, als je bedenkt dat je in China een kreupele iPhone krijgt zonder wifi en de prijzen (als ik de comments hier mag geloven) belachelijk hoog zijn. Als je dan voor relatief weinig geld een iPhone uit een ander land kan halen dan wist ik het ook wel.
Maar zelfs dan is 5000 in vier dagen tijd echt beschamend weinig voor een land als China.
Hotmans
Toch wel raar dat in sommige delen van de wereld de iPhone records breekt met zijn verkoopcijferes en aan de andere kant vd wereld ze amper 5000 verkocht worden???
Gabi
Toch wel jammer dat je met wifi verbonden moet zijn om te kunnen bellen en internetten tegelijk.
Reclame klopt dus niet:P
Tim
Hahahaha ik verstond alleen iPhone in de chineese reclame 😛
Bas
Dat muziekje is gezellig, jammer dat in NL die reclames niet worden geshowd.. 😡
Peer
Uw Babi Pangang bestellen? There’s an app for that!
Nino
Origineel geplaatst door PeerSientje “(deze reclame is niet op een iPhone te bekijken)†-> lolWel grappig dat ook in de reclame de batterij(indicator) zo snel leegloopt
dat is als je geld overmaak, in die applicaatie, dan is al je geld als het ware in de batterij weergegeven.
Quote: In Amerika is het niet zozeer een strijd om de functionaliteit van de iPhone, maar vooral de kwaliteit van het netwerk een reden om de iPhone te laten liggen.
Ik ken hier in Nederland ook al veel mensen die de i-Phone laten liggen vanwege het T-mobile netwerk.
En vind het supercool dat mijn AudioZoo in het filmpje zit en op de homepage Apple China staat
te wow ni hao!
Larss
@Gabi: Dat klopt niet. Als je via 3G verbonden bent kun je wel dégelijk internetten en bellen tegelijk, en dat is dan ook het voordeel dat Apple hier etaleert ten opzichte van telefoons die voor het (in alle andere opzichten superieureaan AT&T) Verizon-netwerk worden verkocht.
Overigens lijkt het artikel hierboven de klepel wat dat betreft ook een beetje te missen; het is een GSM vs. CDMA-verhaal dat hier door Apple wordt verteld, in een reactie op de Droid-advertenties waar ook de nadruk lift op het netwerk (maar dan de betere dekking van Verizon).
GJW
@Hotmans: De iPhone wordt in China nagemaakt zoals bijna alle westerse producten. Deze kloon kost $50 terwijl de iPhone circa $500 kost. Alle kennis is in China aanwezig omdat de gehele westerse productie naar China is overgeheveld. Werkelijk alles wordt daar momenteel gekopieerd. Daarom niet vreemd dat een iPhone daar voor geen meter meer verkoopt.
Ziet er wel leuk uit 🙂
De Chinezen weten niet wat ze missen.
“(deze reclame is niet op een iPhone te bekijken)” -> lol
Wel grappig dat ook in de reclame de batterij(indicator) zo snel leegloopt 😉
@peersientje: ik weet niet wat er moet jouw ogen is.. maar de batterij blijft op vol in de reclames.
Er is geen reden om te denken dat Apple in China adverteert vanwege tegenvallende verkopen.
Ten eerste adverteert Apple ook in de VS, waar de iPhone juist al het meest succesvol is.
Ten tweede heeft Apple helemaal geen probleem in China. Kapitaalkrachtige Chinezen hebben de afgelopen jaren al miljoenen iPhones voor minder geld op de zwarte markt gekocht, weer verkocht en opnieuw gekocht. Er is een levendige handel.
Dat de officiële verkopen zo laag zijn komt door hun dure en voor Chinezen onpraktische lange-termijnabonnementen (Chinezen willen prepaid).
Het is dan ook vooral het probleem van de netwerkaanbieders en in mindere mate dat van Apple, dat allang via de zwarte markt iPhones uit andere landen in China afzet (ge-unlockt) en op die manier net zo veel verdient.
Wat jammer is voor Apple dat Chinezen te veel moeten betalen voor een koperservaring die helemaal aan Apple’s eigen eisen voldoet. Het kiezen van een telefoon en een netwerk is op de zwarte markt immers veel gecompliceerder, evenals het updaten van een ge-unlockte iPhone.
Maar aan de andere kant: dat is normaal in China. Het geldt voor alle telefoons: rijke Chinezen hebben vaak meerdere simkaarten en telefoons omdat zij veel reizen en zowel de dekking als compatibiliteit per regio verschillen.
dat chinees blijft leuk om naar te luisteren 🙂
leuke ad’s
@Koen Visser:
Tja, in het Chinese filmpje lijkt de batterij-indicator toch vrij vlot te zakken, maar wellicht heb je gelijk en is het niet de batterij-indicator.
Op zich misschien niet zo heel hek, als je bedenkt dat je in China een kreupele iPhone krijgt zonder wifi en de prijzen (als ik de comments hier mag geloven) belachelijk hoog zijn. Als je dan voor relatief weinig geld een iPhone uit een ander land kan halen dan wist ik het ook wel.
Maar zelfs dan is 5000 in vier dagen tijd echt beschamend weinig voor een land als China.
Toch wel raar dat in sommige delen van de wereld de iPhone records breekt met zijn verkoopcijferes en aan de andere kant vd wereld ze amper 5000 verkocht worden???
Toch wel jammer dat je met wifi verbonden moet zijn om te kunnen bellen en internetten tegelijk.
Reclame klopt dus niet:P
Hahahaha ik verstond alleen iPhone in de chineese reclame 😛
Dat muziekje is gezellig, jammer dat in NL die reclames niet worden geshowd.. 😡
Uw Babi Pangang bestellen? There’s an app for that!
dat is als je geld overmaak, in die applicaatie, dan is al je geld als het ware in de batterij weergegeven.
die is grappig;p
Quote: In Amerika is het niet zozeer een strijd om de functionaliteit van de iPhone, maar vooral de kwaliteit van het netwerk een reden om de iPhone te laten liggen.
Ik ken hier in Nederland ook al veel mensen die de i-Phone laten liggen vanwege het T-mobile netwerk.
En vind het supercool dat mijn AudioZoo in het filmpje zit en op de homepage Apple China staat
te wow ni hao!
@Gabi: Dat klopt niet. Als je via 3G verbonden bent kun je wel dégelijk internetten en bellen tegelijk, en dat is dan ook het voordeel dat Apple hier etaleert ten opzichte van telefoons die voor het (in alle andere opzichten superieureaan AT&T) Verizon-netwerk worden verkocht.
Overigens lijkt het artikel hierboven de klepel wat dat betreft ook een beetje te missen; het is een GSM vs. CDMA-verhaal dat hier door Apple wordt verteld, in een reactie op de Droid-advertenties waar ook de nadruk lift op het netwerk (maar dan de betere dekking van Verizon).
@Hotmans: De iPhone wordt in China nagemaakt zoals bijna alle westerse producten. Deze kloon kost $50 terwijl de iPhone circa $500 kost. Alle kennis is in China aanwezig omdat de gehele westerse productie naar China is overgeheveld. Werkelijk alles wordt daar momenteel gekopieerd. Daarom niet vreemd dat een iPhone daar voor geen meter meer verkoopt.