Reacties voor: Van de uitgever: nieuwe layoutopties iCulture.nl

Ben je een koppensneller of houd je meer van een visueel overzicht? Met onze nieuwe site-update introduceren we drie manieren om het nieuws op iCulture.nl te lezen; condensed, magazine en grid. Daarnaast kun je nu eenvoudig oudere artikelen tonen zonder steeds naar een volgende archiefpagina te hoeven bladeren.
Lees het complete artikel → Van de uitgever: nieuwe layoutopties iCulture.nl
Jean-Paul Horn | iCulture.nl -

Reacties: 43 reacties

  1. Ik zou eerlijk gezegd meer interesse hebben in een nieuwe app, als het iCulture team eens iets duidelijker was over de kosten, kan er wellicht een donatie komen (;

  2. Wacht ook met smart op een nieuwe app! Kom bijna nooit op de site.

  3. Een nieuwe app inderdaad… Zal ik die anders even bouwen?? 🙂

  4. Origineel geplaatst door Swen
    Een nieuwe app inderdaad… Zal ik die anders even bouwen?? 🙂

    Zo’n suggestie wou ik ook al aangeven, als school eindproject een nieuwe iCulture App… En dan ziet het iCulture Team zelf maar of ze hem zouden willen gebruiken of niet!

  5. Dat is mooi geworden, topwerk!

  6. Blij met de condensed layout. Keep up the good work!

  7. Tja, ontzettend mooi dat de vernieuwde site Online Is! Ik kom er echter nooit. Ik waardeer jullie artikelen enorm maar lees dit graag in een App. Op dit moment in een uit elkaar gerukte App op een iPhone 6 plus. Ik hoop dat we dit jaar nog een App update kunnen verwachten met een normale lay-out. (Gewoon een lijst met artikelen die ik kan openen, in een App aangepast voor alle iphone’s. Dit uiteraard gecombineerd met een replay optie en zonder reclame) Dan ben ik weer een gelukkige lezer 😉

    Staan jullie inmiddels al open voor een donatie? Crowd funding? 😉

  8. Ziet er prima uit op zowel de desktop als iPad!

  9. Handig! Ziet er goed uit, moet nog ff kijken wat ik zelf handiger vind 😉

  10. Heerlijk deze reacties. Vorige keer gemekker over de nieuwe layout, nu extra opties om meer mensen tevreden te stellen; lekker gaan mekkeren over de app…Ik zou zeggen: mooi werk iculture! Dank voor de inspanningen.

  11. Ik wacht op de nieuwe app… 😛

  12. Zou meer reclame tonen (via de app) om updates te financieren, meer #adv artikels bijvoorbeeld

    On topic: website ziet er zeer strak en professioneel uit!!

  13. iCulture – goed werk, jullie (vooral Alex) hier dus deze vakantie naast het normale werk ook nog mee bezig geweest.

    Leuk om te zien als ik op vakantie ben en lekker in de bodezee (Oostenrijk) aan het zwemmen ben er hard word gewerkt vanuit Nederland door iCulture.

    Top werk, zoals meerdere al zeggen vraag anders aan ons (de iCulture community) of er iemand in de mogelijkheid is om een nieuwe app te maken en denk dat er meerdere zullen zijn naast mij die best een app willen maken gratis of voor een redelijke prijs.

  14. Wat een gemekker weer, de reacties vervullen een plaatsvervangende schaamte in mij.

    Er heeft iemand zitten ploeteren voor ons, de lezers. Opdat wij meer opties hebben om notabene gratis, de artikelen op iCulture tot ons te nemen.

    Hierbij is, naar mij mening, zeer goed werk geleverd, met, wederom naar mijn mening, veel praktisch nut.

    Zelf gebruik ik de grid-layout op de iPad, de condensed layout op de iPhone en op de MBP gebruik ik de standaard layout. In mijn ogen perfect.

    Los van het feit dat een app ontwikkelen vrij veel geld/tijd kost en het nauwelijks wat oplevert, immers zijn apps van websites meestal schillen waarbinnen de site of delen daarvan geladen worden dus levert het niet of nauwelijks tijdswinst op in de zin van laadtijd en notificaties zijn enkel interessant voor die ene keer dat er breaking nieuws is, is het tevens nog maar de vraag of het gepast is om onder dit artikel daarover te gaan zeuren. Dit doet naar mijn mening afbreuk aan de inspanningen die Alex voor ons geleverd heeft.

    Het is triest om te zien dat leden van de community hier en elders zich steeds vaker gedragen als verwende kinderen, waarbij enig oog voor het menselijk werk achter sites als deze verloren gaat.

    Ik hoop dat Alex dit leest en weet dat hij dat soort reacties gewoon moet negeren. Wat mij betreft heeft hij een dikke pluim verdient.

  15. P E R F E C T !

    En die app zou ik lekker uitfaseren. Een springboard weblink/shortcut is all you need!

  16. Maar… waar is de nieuwe iCulture app???

    Nee, grapje, kon het niet laten. 😛

    Website ziet er weer top uit en nu kunnen we het naar eigen smaak instellen? Top, gozers!

  17. @Jean-Paul Horn: veel reacties over al dan niet iCulture bezoeken via de website of juist via de app.
    Persoonlijk ben ik ook een app gebruiker en ben ik nog nooit op de website geweest.
    Wat is jullie eigen idee? Willen jullie uiteindelijk vooral voor de web variant gaan? Of moet de app juist de voordeur zijn?
    Hebben jullie inzicht in hoeveel individuele user er via de app / via web jullie nieuws lezen?

  18. Fijn die condensed weergave, maar helaas is alleen de plaatsingstijd van een artikel zichtbaar en niet de datum.

  19. @Lastminuteguy: Reacties zijn heel normaal. De app is oud en lelijk en in de oude stijl. En iculture is een commerciële toko. Geen community/forum draaiende op donaties.

    Ik lees al vanaf dag een mee. Ik open dagelijks de app. Iedere dag. Al jaren. Maar de app kan echt niet meer. Je snapt de ironie wel toch? Nieuws en hot shizzle over Apple en al haar producten, maar een app met t uiterlijk van een losgewaaid dakraam.

    Dus an sich snap ik de reacties wel, al geef ik er zelf niet heel veel om. Behalve dat het een kleine doorn in het oog blijft gezien de vooruitgang en uiterlijk van apps op m’n iPhone.

    Maar iculture, ga zo door. Ik lees jullie artikelen graag. Niet te zwaar tillen aan reacties. Feit dat ze blijven komen ondanks het uiterlijk zegt dat jullie artikelen prima in elkaar steken 😉

  20. Ik snap ook niet zo goed waarom iculture een beetje “vreemd” doet over dat er wen hoop reacties komen dat mensen nooit op de site komen maar altijd via de app lezen.
    Ik zou zeggen doe er je voordeel mee…. En zijn nou eenmaal heel veel mensen die nooit de website bezoeken maar zelfs met de antieke app toch een voorkeur hebben voor een app.
    Ik zou ook graag zien dat ik eindelijk de iculture app kan gebruiken als hij aan de lader zit. ( is nu bijna onmogelijk omdat dan je beeld op z’n kop staat).
    Ben al 2 jaar niet op de website geweest.

  21. Erg mooi! Maar vind nog steeds “Breaking” storend en lelijk staan. Op alle devices. Voor de rest goed werk.

  22. Top update! 1.000x beter.

  23. App app app… Steek gewoon iculture in feedly (of iets dergelijks) samen met alle andere Apple sites die je volgt en je hebt ten alle tijde alle leesvoer in één overzicht..

  24. @Lastminuteguy: Als developer zijnde reageerde ik nu net als mn eigen gebruikers 😛 Haha! Ik waardeer alle verbeteringen aan de website enorm. Dat had ik waarschijnlijk er ook bij moeten zetten.

    Desalniettemin ook als developer zijnde erger ik me dood aan alle apps die niet lekker werken of zwaar verouderd zijn. Dit geldt ook voor apps die er te lang over doen om nieuwe versies uit te brengen… zoals bijv. WhatsApp bij het uitbrengen van een update voor een nieuw scherm formaat. Dan eindig ik met een beta versie op mn telefoon.

    Gelukkig ziet de website van iCulture er zeer goed uit en werkt hij super!
    Top werk!

  25. @Jean-Paul Horn: Doe dan alleen datum en maand bij artikelen van minimaal 1 dag geleden, bijvoorbeeld 20-07.

  26. Origineel geplaatst door Le0
    @Lastminuteguy:
    Reacties zijn heel normaal. De app is oud en lelijk en in de oude stijl. En iculture is een commerciële toko. Geen community/forum draaiende op donaties.
    Ik lees al vanaf dag een mee. Ik open dagelijks de app. Iedere dag. Al jaren. Maar de app kan echt niet meer. Je snapt de ironie wel toch? Nieuws en hot shizzle over Apple en al haar producten, maar een app met t uiterlijk van een losgewaaid dakraam.
    Dus an sich snap ik de reacties wel, al geef ik er zelf niet heel veel om. Behalve dat het een kleine doorn in het oog blijft gezien de vooruitgang en uiterlijk van apps op m’n iPhone.
    Maar iculture, ga zo door. Ik lees jullie artikelen graag. Niet te zwaar tillen aan reacties. Feit dat ze blijven komen ondanks het uiterlijk zegt dat jullie artikelen prima in elkaar steken 😉

    Ik vrees dat jouw definitie van commercieel en de mijne nogal verschillen. Mijn definitie van ‘commerciële toko’ is een onderneming die aan winstbejag doet. Een blik op de cijfers zoals gedeponeerd bij de KvK laat zien dat iCulture BV en bijbehorende Holding na aftrek van geschatte kosten een fatsoenlijk inkomen oplevert, JP en Gonny hoeven niet op water en brood, maar als jij denkt dat ze een jacht van 22m voor de kust van Saint Tropez hebben liggen dan vergis jij je.

    Bovenstaande is natuurlijk ook niet zo vreemd als je je bedenkt dat de inkomsten voortkomen uit advertenties, referrals en affiliaties. Als je dan voorbij de kosten van personeel, freelancers, website onderhoud (server kosten, domeinkosten etc.) kijkt en je bedenkt dat ze net hebben geïnvesteerd in een nieuwe site, dan kun je zelf ook wel bedenken dat het ‘commerciële gehalte’ wel meevalt.

    Dan heb ik het nog niet eens gehad over het eindresultaat als je door gaat rekenen. Als ondernemer maak je vaak veel uren, afgaande op de betrokkenheid die JP en Gonny hier hebben en hun activiteiten, zou het me niet verbazen als ze per eindsaldo, (veel) meer uren maken dan een gemiddelde werknemer en daardoor dus misschien wel een lager uurloon hebben dan jij denkt.

    Dat gezegd hebbende, vind ik het nogal kort door de bocht van jou om te spreken van een ‘commerciële toko’, zeker als jij letterlijk geen cent uit hoeft te geven voor het gebruik van deze site.

    Daarmee zeg ik overigens niet dat jouw mening/wens met betrekking tot een app niet gehoord hoeft te worden, ook al komt die niet overeen met mijn wensen/behoeftes. Echter mag je dan wat mij betreft in eerste instantie wel een toontje lager zingen en vind ik dat dit artikel, wat in feite een bedankje naar Alex toe is, niet de plek is om te gaan stampen op de grond, omdat jij zo graag een nieuwe app wil. Die wens kun je ook uiten op andere plekken zoals bijvoorbeeld het forum of de backstage blog. Je kunt zelfs een mailtje sturen.

  27. Origineel geplaatst door Swen
    @Lastminuteguy: Als developer zijnde reageerde ik nu net als mn eigen gebruikers 😛 Haha! Ik waardeer alle verbeteringen aan de website enorm. Dat had ik waarschijnlijk er ook bij moeten zetten.
    Desalniettemin ook als developer zijnde erger ik me dood aan alle apps die niet lekker werken of zwaar verouderd zijn. Dit geldt ook voor apps die er te lang over doen om nieuwe versies uit te brengen… zoals bijv. WhatsApp bij het uitbrengen van een update voor een nieuw scherm formaat. Dan eindig ik met een beta versie op mn telefoon.
    Gelukkig ziet de website van iCulture er zeer goed uit en werkt hij super!
    Top werk!

    Sven, geloof me als developer snap ik je echt. Het enige wat ik zeg is dat ik dit persoonlijk niet de plek of het moment vind om erover te beginnen. Zelf heb ik niet persé de behoefte aan een iCulture app, maar dat jij of anderen dat wel hebben, kan ik me echt wel voorstellen. Alleen de (semi-)eisende toon waarmee sommigen erover beginnen en het tijdstip i.c.m. de plek, staat me niet aan. Juíst ook als developer.

    Als ik net 35.000 regels code verwerkt heb en het eindresultaat is goed gelukt, vind ik het óók niet fijn om dan vervolgens klachten te moeten lezen over iets wat niets te maken heeft met wat ik gepresteerd heb. Doe dat dan lekker ergens anders of op een ander moment, maar dat ben ik. Niet iedereen hoeft hetzelfde te zijn, te doen en te denken als ik. Al vraag ik mij af hoe jij je zou voelen als jij in Alex zijn schoenen zou staan?

    Bij gebrek aan een betere analogie: het geeft me dezelfde nasmaak als mensen bij verjaardagen even moeten melden dat het gekregen horloge een mooi cadeau is, maar dat zij van Pietje/Klaasje/Henkie het €500,- duurdere model hebben gekregen. Nutteloze irrelevante informatie en het enige effect dat het heeft is dat de gever zich rottig gaat voelen.

  28. Een heel erg toffe update als je het mij vraagt.

    Alleen mis ik persoonlijk in de lijstweergave de datum. De tijd word wel weergegeven.

    Tja, een nieuwe (universele) app voor iOS (met watch app:-)) zou mooi zijn, maar ik begrijp dat dit niet lukt zonder budget.

    Ga zo door #TeamiCulture!

  29. @Lastminuteguy: Misschien is het dan ook niet de juiste keuze als je net al 30.000 regels code hebt geschreven voor je site om dat nu weer te gaan doen terwijl je een App negeert terwijl veel mensen juist daar op zitten te wachten.

    Ook ik kom nooit op de site gebruik alleen de App. En natuurlijk het Is te verwachten dat ze niet bij elke nieuwe os of iPhone een nieuwe App kunnen bouwen. Maar pas de huidige App dan in ieder geval ff aan naar het scherm formaat van de nu allang niet meer nieuwe iPhone.

    Dit zijn keuzes van de management en daar kan de coder niets aan doen.

    Maar snap de reacties wel van de gebruikers.

  30. @Lastminuteguy: Je kan recht proberen te lullen wat je wil maar je verhaal raakt kant noch wal.

    Ik stamp helemaal niks. Ik geef alleen aan dat ik snap dat er reacties komen nadat de site opnieuw een lik verf krijgt en de app er nog steeds uitziet als verlaten boerderij. En dat mensen een app ‘willen’ geeft alleen maar aan dat mensen de app veel gebruiken maar voor het mooie een lik verf nodig heeft. Op een plus is het helemaal niet om aan te zien. En nogmaals voor een Apple-gerelateerde site, best een beetje iets om je voor te schamen.

    En dat hele verhaal van je er omheen. Bespaar je de moeite. Bekijk het eens van twee kanten. Veel makkelijker dan wat je nu pretendeert te ‘weten’ en snappen.

    Nogmaals, ik kom hier graag en blijf hier komen. Ik vind de reacties soms prachtig. Die van jou ook. Goed verhaal, lekker kort.

  31. @Jean-Paul Horn: Onwijs bedankt voor de duidelijkheid Jean-Paul 🙂

    Dat waardeer ik zeer!

    Nu heb niet alleen ik, maar ook de andere iCulture lezers een beter zicht op de gang van zaken.

    Wat ik wel graag als advies zou willen geven is om wat er ook gebeurd, de app niet uit de App Store te halen.

    Nogmaals, Bedankt voor de duidelijkheid 🙂

  32. De app verwijderen zou heel grote vergissing zijn! Net zoals velen lees ik ook enkel via de app.

    Zou het ook zoveel kosten om het design van deze app integraal over te nemen in een nieuwe app, maar die app dan volledig schermvullend maken?

  33. @Jean-Paul Horn: Ook ik zie graag in de condensed view (YES! Condensed view! Bedankt voor dat!) de datum toegevoegd in artikelen ouder dan 1 dag. De suggestie zoals eerder gedaan is dan ook vaak de manier hoe dit makkelijk op te lossen.

    10:18 – Artikelen op de dag zelf
    21-07 – Artikelen voor de dag

    Het maakt het een stuk duidelijker naar mijn idee.

    Als laatst nog even mijn complimenten voor de nieuwe views en de ontwikkelingen verder.

  34. @Jean-Paul Horn: OK Paul dat snap ik.
    En natuurlijk jullie bepalen zelf waar jullie het geld aan uitgeven. Maar de website steeds updaten en veranderen kost ook geld. Dus is het ook een beetje een kwestie van prioriteiten stellen.

    En omdat er een beste groep is die de App gebruikt mis je hierdoor ook inkomsten omdat de App nu bv geen reclame kan laten zien.

  35. Origineel geplaatst door Le0
    @Lastminuteguy: Je kan recht proberen te lullen wat je wil maar je verhaal raakt kant noch wal….

    Dat is nou een schoolvoorbeeld van ‘de pot verwijt de ketel’ als je vervolgens met een onzinnige vergelijking met een boerderij (!) komt. Over kant en wal gesproken 😢

    Maar als ik toch probeer in die gedachtenkronkel mee te gaan dan is de app absoluut geen verlaten boerderij, maar een museumstuk in een openluchtmuseum dat nog veel bekijks trekt: ziet er misschien wat ouderwets uit, maar verkeert in werkelijk onberispelijke staat 😝

    On topic: gebruik de app nog dagelijks, en tot nu toe de site nauwelijks. Maar de eerste indruk van de vernieuwing is zo positief dat ik dat misschien toch maar ‘s moet heroverwegen. Vooral dat we nu zelf een layout kunnen kiezen, meteen bovenin de site, grenst aan het geniale.

    Daar kunnen veel sites een voorbeeld aan nemen. Nog te vaak wordt je elders door een suf onderscheid op browser zelfs op een iPad ongevraagd naar een mobiele site omgeleid, en moet je helemaal onderaan een traag verversende ellenlange pagina op zoek naar een linkje terug naar de ‘desktopversie’. Of krijg je omgekeerd een te ‘slimme’ clientbepaling opgedrongen die als je je iPad een kwartslag draait je heen en weer pingpongt tussen desktop en mobiele site.

    Vind het een verademing gewoon zelf snel en simpel de layout te mogen kiezen 😀, en vooral de condensed view uitblinken in overzichtelijkheid.

  36. Hey iCulture team, wat een goede toevoeging aan de site! Daar word ik heel blij van. Tnx!

  37. @Jean-Paul Horn: Duidelijk verhaal Jean-Paul 🙂 Logisch om dan zulke beslissingen te nemen. Misschien evolueert het mobile app binnenkort eens naar een soepel systeem die net zo snel en lekker reageert als een app.

  38. Het grote voordeel van de app vind ik de pushberichten. Als er een doneerknop was had ik allang een mooie donatie gedaan (in-app purchase heb ik allang gedaan).

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.