Reacties voor: Nieuwe mobiele diensten van NS niet geschikt voor iPhone

De NS is vandaag gestart met nieuwe mobiele diensten. Het opvragen van informatie en het instellen van alerts kost 40 eurocent.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 54 reacties

  1. Yep, de rat … bedenk gewoon eens een businessmodel dat wel werkt in plaats van dat mensen zich elke keer bekocht voelen …

  2. Ze willen ook overal geld voor vangen laatste tijd, vind het belachelijk!

  3. Likt me niks  ik ga wel met de auto 

  4. 40 euro cent? Belachelijk.

    Ik blijf wel lekker bij Trein steken.

  5. actuele informatie over vertragingen etc is ook gewoon te zien op de (mobiele) site van 9292ov.nl

  6. Zoals ik het lees, betaal je alleen voor de extra sms-dienst. Niet voor het gebruik van de app zelf. Voor een sms-dienst betaal je toch altijd voor?

    Ach, ik hou het het ook bij de , scheelt me een uur per dag.

  7. het is jammer dat de spoorwegen alleen denken aan de grote van de markt in plaats van de gehele markt.
    Ik kan het wel begrijpen, maar als een bedrijf, die iedereen moet vervoeren, niet op alle platformen hun service aanbieden dan zegt dat veel over de spoorwegen. Dom, met andere woorden. echt heel erg dom.

  8. @Bjørn: Bij de sms-dienst betaal je altijd, bij de applicatie is het opvragen van reisadvies gratis maar betaal je inderdaad voor de alerts.

    Ik ga nog even wat links toevoegen naar de applicatie en naar de filmpjes die NS erover heeft laten maken.

  9. Op de iphone mis je via 9292ov dus nagenoeg niets

  10. Dat de commercieel directeur de uitspraak doet is niet toevallig: het opvragen van informatie kost 40 eurocent per keer.

    😛

  11. Bestaat er nog iets van service???!!!!???
    Zo van; “Het spijt ons dat we vaak vertraging hebben, maar hier heeft een gratis programma waarmee u alles real-time kunt zien”

  12. Trein is alles wat ik tot nu toe nodig heb 😀
    nu maar hopen dat dit mag blijven bestaan kan me voorstellen dat de NS hier een stokje voor wil steken omdat ze straks geld mis gaan lopen.. maar tis natuurlijk idioot als je 40cent moet betalen om reis informatie op te vragen.

  13. Zie net dat trein niet meer werkt… Geen vertrekkende treinen overal.. 

  14. sms.. ouderwes 😉

  15. Geef mij maar trein î„…

  16. De applicatie Trein is gewoon veel beter!

  17. Trein is goed maar doet het op dit moment niet?
    NS heeft de website geupdate blijkbaar. Waarom ondersteunen ze Trein gewoon niet dan heb je met weinig moeite toch iphone ondersteuning

  18. Een weekendretour Groningen-Amsterdam kost 25 euro (met 40% korting), en dan mag je ook nog vaak twee uur lang tweede klas staan of koukleumen in een tussencompartiment. Beter kunnen ze optiefen met hun 40 cent sms-rommel, stelletje hoeren zijn het.

  19. Trein werkt niet meer!!
    F@@kers die lui van NS.
    Kenelijk declareer ik te veel met Geld terug bij vertraging, waardoor ze dit moeten besluiten. :-))

  20. De markt voor mobiele telefoons: Ja
    De markt voor mobiel internet: Nee

    Volgens mij is namelijk het internet gebruik via een iPhone en BlackBerry veel hoger dan dat van de andere telefoons! Waarom? iPhone is internet gratis(T-mobile dan) en het werkt goed. BlackBerries zijn meestal zakelijk en hebben de telefoon dan ook voor emails en stuff te bekijken.

  21. http://m.ns.nl/ werkt toch gewoon 🙂

  22. @iedereen

    Ik werk zelf bij de klantenservice van de NS. Ik vind het wel een verbetering.

    Als je naar 9292ov belt betaal je 70 cent per minuut.
    Bel je naar onze klantenservice dan betaal je 10 cent per minuut. Meestal duurt een gesprek toch wel 2 minuten en heb je kans ook zoiets in de wacht te staan. Dus kom je vrij snel alweer aan die 40 cent. Bij een smsje heb je meteen wat je wil binnen 20 seconden en weet je waar je aan toe bent.

    Dat de iphone (nog) niet is meegenomen begrijp ik wel. Daarvoor bestaan al dingen als trein en gewoon een web app zoals 9292, praktisch iedereen die een iphone heeft, heeft ook wel mobiel internet dus is die markt al gedekt en er valt voor de NS toch geen winst uit te trekken(als dat al hun doel is).

  23. Trein doet het niet meer? Toeval? Of is dit opzettelijk?

  24. @ iphoneclub

    Klopt het dat Trein niet meer werkt? Zo ja, waarom dan niet?

  25. @barelientje:

    NS kan een betaalde applicatie maken als ze winst willen maken, toch?

    En, is dit een officieel statement van de NS?

  26. heel vaak als een site geupdate is moet de applicatie even aangepast worden. Je moet Dennis wel even de tijd geven.

  27. Origineel geplaatst door karel_appel
    heel vaak als een site geupdate is moet de applicatie even aangepast worden. Je moet Dennis wel even de tijd geven.

    Oke

  28. Origineel geplaatst door JMO
    @barelientje: NS kan een betaalde applicatie maken als ze winst willen maken, toch?En, is dit een officieel statement van de NS?

    Nee, ik ben zelf gewoon een fervent iphone gebruiker met een mening 😉

    Ze kunnen wel een betaalde app maken, maar trein en 9292 bestaan beide toch al. Als ik daarover ging zou ik het wel doen en die aanbieden voor bijv 0.79 cent maar ik denk dat ze (mede door trein e.d.) dat nog even voor gezien houden.

  29. Origineel geplaatst door barelientje
    .. voor de NS toch geen winst uit te trekken(als dat al hun doel is).

    NS heeft maar één doel, en dat is winst maken.

  30. Origineel geplaatst door iLex
    Origineel geplaatst door barelientje.. voor de NS toch geen winst uit te trekken(als dat al hun doel is).NS heeft maar één doel, en dat is winst maken.

    Zeker, maar hoeveel winst verwacht je te krijgen als er al aanbieders zijn, die grotendeels door iedereen gebruikt worden.

  31. WAAAAAAAAAAROM WERKT “TREIN” NIET MEER ??????

  32. @iLex
    Ik zal je een geheim verklappen: 99,99% van de commerciële bedrijven hebben hetzelfde doel: winst maken. 🙂

    On topic: de SMS-dienst lijkt me niet bijzonder. Reisplanner Xtra is op zich een gratis service: de applicatie kost je niets en de standaard informatie kost je niets. Je betaalt voor de extra informatie eenmaal 0,40 eurocent (ongeacht het aantal sms-jes). Blijft natuurlijk de vraag of deze applicatie meer biedt dan bijv. 9292ov.nl…

  33. Dit artikel op tweakers geeft toch wel wat meer info over de plannen en werking vrij:
    http://tweakers.net/nieuws/59093/ns-wil-iphone-en-blackberry-reisplanner-maken.html

  34. Trein werkt weer prima wanneer je onder instellingen de brondefinities laat updaten.

  35. Origineel geplaatst door Mammalou
    WAAAAAAAAAAROM WERKT “TREIN” NIET MEER ??????

    Trein werkt weer prima wanneer je onder instellingen de brondefinities laat updaten.

  36. Origineel geplaatst door JMO
    @barelientje: NS kan een betaalde applicatie maken als ze winst willen maken, toch?En, is dit een officieel statement van de NS?

    Laat ze Dennis Stevense gewoon een mooi bedrag geven voor zijn Trein en die gaan verkopen!
    Zij geld
    Dennis geld
    En wij een wereld app!

  37. Origineel geplaatst door Antoine
    Origineel geplaatst door MammalouWAAAAAAAAAAROM WERKT “TREIN” NIET MEER ??????Trein werkt weer prima wanneer je onder instellingen de brondefinities laat updaten.

    De versie 9012313 werkt niet meer.
    En dat was de laatste versie van Trein.

  38. Antoine @Antoine:

    Yes great, BEDANKT ANTOINE

  39. 9031817 gebruik ik nu en die werkt prima…net nog getest

  40. Ik vind het een belachelijk slecht produkt en veel te duur. Het wordt tijd dat de NS net als (bijna alle) banken gewoon volledig genationaliseerd wordt. 40 eurocent voor een sms, nee dit is echt waardeloos. De ellelange files schijnen een steeds groter (millieu) probleem te worden; Ik begrijp niet dat de NS dan er dan niet alles aan doet om de mensen in de trein te krijgen, of door de overheid verplcht wordt om daar alles aan te doen; dat betekend om te beginnen volledig gratis informatie op alle mobiele platformen.

    Boukje Bügel, (commercieel directeur van NS Reizigers) is gewoon een van die vele geldwolfen die tegen vette salrissen zitten te cashen op wat van u en mij was, maar geprivatiseerd werd. En is het beter geworden? Geen haar. ja vierkante wielen zijn erbij gekomen… echt een prestatie!

  41. @michal:
    Je moet met je vinger op “versie” klikken dan vernieuwd de treinapp en doet hij het weer.
    Met dank aan Antoine 

  42. Zelf als ik de app opnieuw installeer lukt het niet.
    Hij blijft versie 9012313 geven :s

    Ontopic;
    Maar betalen voor de NS dienst NO WAY. Ik vind het wel zo via de borden.

  43. Origineel geplaatst door Mammalou
    @michal:
    Je moet met je vinger op “versie” klikken dan vernieuwd de treinapp en doet hij het weer.
    Met dank aan Antoine 

    Dat heb ik gedaan, zelf na het opnieuw installeren weer.

  44. @michal, vreemd! Zou de tmobile proxy (die snelheidsoptimalisatie popup die je krijgt nadat je je cookies ed weggooit) een oude versie teruggeven? Probeer ‘t anders nog eens na het verwijderen van je cookies en cache in safari.

  45. @michal:
    Na mijn Iphone opnieuw opgestart te hebben lukt het eindelijk. En ik hoop dat Trein het nog lang blijft doen. (Want ik vrees het ergste)

  46. Heb hetzelfde Michal…

    Verder OT; voor de Iphone een nutteloze app, wellicht voor de wat oudere (simpelere) toestellen een leuke toevoeging. Al vraag ik me sterk of juist die doelgroep wel gebruik maakt van dit soort dingen. Maar dat is t probleem van de NS 🙂

  47. Trein is een absoluut top programma. De enige die ik dagelijks meerdere keren gebruik! Laat de NS hier niet aan komen 

  48. Zal me echt worst zijn. Trein vind ik de mooiste applicatie die ik heb. Die hakketakkers van de NS zijn volstrekt kansloos om daar mee te kunnen concureren

  49. Dus als ze een alert sturen met de mededeling dat de trein weer eens vertraging heeft kost dat 40 eurocent. Met al die vertragingen kunnen ze op deze manier weer winst gaan maken 😉

  50. Gelukkig, trein doet het weer. Toch lastig vandaag op het station. Vooral ook omdat conducteurs het vaak ook niet weten. Trein is beter op de hoogte. Bedankt voor de update tip.
    En de NS betalen voor de vertragingen? Nooit! Dan maar weer conducteurs lasti vallen.

  51. Haha als iedereen, ook studenten, nou gewoon massaal uit principe geld terug gaan vragen als ze meer dan een half uur vertraging hebben gehad…..

    Dat zou de ns een hoop geld kosten… Als mensen dat een jaar lang doen is volgend jaar de ns weer van de staat….

    Dus ook met je OV gewoon geld terug gaan vragen

  52. Las het vanochtend al eerder op een andere site.

    net als vele: Trein is gewoon DE app voor de iPhone en trein reizigers. Geen enkele webapp of site kan hiertegen op boxen.

    En idd, ff updaten zoals hierboven staat en het werkt weer 🙂

  53. Origineel geplaatst door Hugo
    Bestaat er nog iets van service???!!!!???Zo van; “Het spijt ons dat we vaak vertraging hebben, maar hier heeft een gratis programma waarmee u alles real-time kunt zien”

    ZO HOORT HET!!! Gewoon een kwestie van normen, waarden en fatsoen en al helemaal als je min of (vooral) meer een monpolipositie hebt.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.