Kevin De Bruyne gebruikt het, Cristiano Ronaldo ook. Robert Lewandowski, Mario Götze, Jérôme Boateng, Joe Hart en Andrea Pirlo… allemaal topvoetballers die gesponsord worden door Nike en meedoen aan de nieuwste campagne: mentale training voor voetballers, dankzij een app.
Nike Football Pro Genius
“De beste spelers ter wereld trainen hun lichaam èn hersenen”, vertelt Nike. “Nu kan ook jij trainen als een voetbal genius.” Het gaat om Pro Genius, een serie interactieve breinspelletjes en -tools waarmee je je reactievermogen traint en tactisch leert denken. De functie is toegevoegd aan de Nike Football-app voor iOS en is bedoeld voor gewone mensen die net als de topvoetballers willen leren denken. Je krijgt tips en speelt spelletjes om uiteindelijk op het veld beter te presteren.
https://www.youtube.com/watch?v=Ytv_D02-Q84
Een goede voetballer heeft uiteraard talent en werkt hard, maar staat ook mentaal sterk in zijn schoenen. Hij laat zich niet gek maken door mensen langs de zijlijn en weet onder alle omstandigheden altijd goed te presteren. De app gaat je helpen om jou op hetzelfde mentale niveau te krijgen als deze topvoetballers. Of dat lukt? Dat kun je zelf gratis proberen na het aanmaken van een account in de app.
The Switch
Nike is geen officiële sponsor van het EK Voetbal, maar ze wisten de afgelopen dagen toch alle aandacht naar zich toe te trekken met de campagne ‘The Switch’. Daarmee proberen ze concurrent Adidas (die wel officieel sponsor is) af te troeven. Met de campagne wil Nike gewone sporters dichter bij de spelers brengen en betrekken bij activiteiten.
https://www.youtube.com/watch?v=SVxoZj8DGWY
Braintraining voor voetballers
Het is natuurlijk maar de vraag of De Bruyne vóór een wedstrijd nog even deze app opstart om zijn voetbalbrein aan te scherpen. Het gaat immers slechts om reclame, waar deze voetbaltoppers voor zijn ingehuurd. Maar het idee achter de oefeningen snijdt op zich wel hout: hoe beter je met de mentale druk om leert gaan, hoe beter je presteert. Dat geldt trouwens ook in het dagelijkse leven.
Een van de opdrachten is bijvoorbeeld om aan te geven welke speler in onderstaande situatie het beste te bal aangespeeld kan krijgen.
Bij het opstarten van de Nike Football-app krijg je onderdelen te zien als: Mentaal, Fysiek en Technisch, zodat je je op alle belangrijke gebied kunt voorbereiden met trainingstips, oefeningen en tools. De mentale tools helpen je daarbij om net zo snel te denken, voorspellen en reageren als de profs. Verder vind je in de app reclame voor nieuwe producten en een functie om voetbalpotjes in de buurt te vinden.
Uiteraard heeft Nike een serie filmpjes met topvoetballers gemaakt, om de braintraining-functies te promoten. Door de oefeningen te doen moet je beter worden in de psychologische kant van het voetbalspel.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Apple koopt fotobewerking-app Pixelmator (01-11)
- Je chats categoriseren met aangepaste lijsten nu mogelijk in WhatsApp (01-11)
- Met de Nintendo Music-app luister je naar je favoriete gamemuziek (31-10)
- Met de nieuwe Pokémon Trading CG Pocket-app verzamel je Pokémon-kaarten digitaal (maar niet in Nederland) (30-10)
- Apple gaat App Store-reviews van gebruikers samenvatten (30-10)
Reacties: 1 reacties