Het is zover: de al eerder beloofde Apple TV-app voor NLZiet is nu te downloaden in de App Store. Bekijk tv-programma's van NPO, RTL en SBS via je Apple TV, zodat je geen tv-aanbieder meer nodig hebt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 21 reacties
Davy de Vries
Iets bekend over geoblock in België? Of moet ik dat dit weekend zelf ondervinden? 🙈
Richard
Geoblock is opgeheven
Michel
Ik ben beta tester geweest, wat ik nou zo jammer vind is dat er gewoon niet naar mij geluisterd werd. Regelmatig laten weten dat ze auto switch frame rate hadden moeten inhouwen, maar gewoon niet gedaan.. nu dus elke keer handmatig naar 50hz zetten, maakt de app dus nagenoeg onbruikvaar..
Jammer..
Iwan
Ik ben tester en een aantal zaken moeten echt beter.
Start een film vanaf het begin en deze start aan het einde van de vorige film….prima, alleen kun je niet doorspoelen. Je bent verplicht om het einde van de vorige film af te kijken.
Hetzelfde tijdens de film. Geen doorspoel mogelijkheid én er wordt doodleuk reclame getoond.
Dan neem ik liever op en kijk via de reguliere tv aanbieder zodat ik de reclame wel kan overslaan.
Zet dat naast het schrale aanbod van kanalen, dan is dit voor mij, met deze maandprijs, geen volwaardig alternatief voor mijn TV abonnement.
M@r10
Wat ik mis in dit artikel en niet geheel onbelangrijk is te vermelden…
Je hebt wel een account nodig om deze app te gebruiken.
(www.NLZIET.nl) 1ste maand €0,01 (tevens ter controle van je bankgegevens) Na de eerste maand onbeperkt kijken €7,95 p.m. betalen. Abbo is iedere maand op te zeggen.
Nee, ik heb geen aandelen. Vind de info wel belangrijk voordat je apps download en er later achterkomt dat er een Abbo nodig is.
Cloverfield
@Michel: ik verbaas me er ook over dat de final er al is.
Er waren nog wel wat dingetjes. En requests inderdaad!
Johan
Heb meegedaan met de beta test en moet zeggen kan niet meer zonder de app. Hij is erg gebruiksvriendelijk en stabiel. Ziggo kan de deur uit!
Gabor
Ik was ook beta tester. Gebruiksgemak was toch wel minder dan knippr, maar denk dat 90% van mijn gebruikerservaring behaald is.
Top dat hij er nu voor iedereen is.
Net op tijd voordat KNIPPR stopt. Maar het werkt nog niet zo goed hoor! Zoals het zou moeten, streamen van NPO start programma’s heeft de app moeite mee en start niet vanzelf, soms eerst een aantal keer op play drukken. en dan start de stream.
Voor mensen die geen kabel tv meer hebben is NLZIET een optie. Ik moet er nog aan wennen.
En je kunt de testers wel de schuld geven… maar dan moet er ook geluisterd worden naar de testers als ze fouten doorgeven. Volgens mij is de app te vroeg uit gegeven.
Gabor
@Zuinigeman: De beta test was wel wat kort ja. Ik geloof maar 3 releases.
Sandra
Prima allemaal. En de TT888 ondertiteling wordt nog niet ondersteund. Naar mijn idee iets te vroeg met uitbrengen terwijl we nog maar kleine paar weekjes aan het testen zijn. Misschien was deadline al vastgesteld wegens het stopzetten van KNIPPR..?
App69
En de Belgen lopen weer hopeloos achter de feiten aan.
Telenet had dit ook al moeten doen.
Tim
Ik, naja mijn vriendin, heeft ook mee gedaan aan de Beta test.
Vanaf de eerste versie was ik te spreken over kwaliteit en stabiliteit. De later toegevoegde features zoals de tv gids zorgen er wat mij betreft voor dat dit een prima alternatief is voor mijn inmiddels opgezegde kabel abbo.
Dit is voor mij de toekomst van tv kijken, on demand, ‘geen’ reclame en voor een nette prijs per maand.
Erik
De app functioneert maar kan zeker updates gebruiken. Launch date zal wel zijn gekozen ivm uitschakelen van KNIPPR morgen.
peterfrans
Een proefabbo genomen en vastgesteld dat de kwaliteit te wensen overlaat. Streamen vanuit de ZIGGO-App naar de Apple TV geeft een duidelijk veel scherper beeld. De kwaliteit past zich kennelijk niet automatisch aan aan mijn bandbreedte. Jammer! Met je ZIGGO App kun je trouwens alle kanalen waar je op bent geabonneerd streamen naar je Apple TV. Met de NLZIET App is dat behoorlijk minder.
imade
Origineel geplaatst door peterfrans
Een proefabbo genomen en vastgesteld dat de kwaliteit te wensen overlaat. Streamen vanuit de ZIGGO-App naar de Apple TV geeft een duidelijk veel scherper beeld. De kwaliteit past zich kennelijk niet automatisch aan aan mijn bandbreedte. Jammer! Met je ZIGGO App kun je trouwens alle kanalen waar je op bent geabonneerd streamen naar je Apple TV. Met de NLZIET App is dat behoorlijk minder.
Het rottige van die app is dat je geen replay tv kan streamen..
Een proefabbo genomen en vastgesteld dat de kwaliteit te wensen overlaat. Streamen vanuit de ZIGGO-App naar de Apple TV geeft een duidelijk veel scherper beeld. De kwaliteit past zich kennelijk niet automatisch aan aan mijn bandbreedte. Jammer! Met je ZIGGO App kun je trouwens alle kanalen waar je op bent geabonneerd streamen naar je Apple TV. Met de NLZIET App is dat behoorlijk minder.
Het rottige van die app is dat je geen replay tv kan streamen..
Nóg niet 😉 Ziggo komt ook met een Apple TV app binnenkort.
imade
@Kbm: Binnenkort? Juistem… het duurde 2 jaar voordat Ziggo kwam met Horizon en Ziggo noemde dat 2 jaar lang binnenkort.
Begin 2018 zou de 4K decoder komen en hoeveelste maand naderen wij van 2018?
@Michel: Vanwege de enthousiaste reacties op de app en de stabiliteit hebben we besloten om deze zo snel mogelijk voor iedereen beschikbaar te maken. Dat betekent zeker niet dat we klaar zijn met de ontwikkeling en we zijn dus nog steeds druk bezig om de app te verbeteren. De app is nooit af! Jouw feedback hebben we wel degelijk bekeken, maar hebben we vanwege het specifieke karakter niet als ‘showstopper’ beoordeeld. We nemen dit zeker ook mee in de verdere ontwikkeling van de app die je hopelijk blijft volgen via TestFlight. @Zuinigeman @Cloverfield De komende updates maken we ook weer eerst beschikbaar voor het Testteam. Suggesties zijn en blijven dus van harte welkom!
@Iwan: Voor restart (begin gemist) en replay/gemist (via de tv gids) streams hebben we voor de commerciële zenders helaas geen toestemming om deze door te spoelen (net als andere tv aanbieders). Waar mogelijk linken we vanaf de tv-gids omgeving naar reclame vrije programma’s van NPO en RTL. Dit is helaas niet toegestaan voor de zenders SBS 6/9, Veronica en Net5. We zijn wel druk bezig om de accurate technische start- en stoptijden van de SBS programma’s te implementeren zodat deze programma’s op het juiste moment starten om de kijkervaring beter te maken. Uiteraard kun je via de seriepagina’s de afleveringen van de (meeste) programma’s wel reclamevrij terug-/vooruitkijken.
We beseffen ons dat deze rechtenkwesties het voor de kijker niet duidelijker maakt. Ondanks deze beperkingen hopen we dat je ons vertrouwt dat we proberen de ervaring zo optimaal mogelijk te krijgen. Suggesties zijn altijd welkom!
MacDon
Ik zie nog onvoldoende aanleiding om mijn traditionele KPN abo op te zeggen. Bepaald niet tevreden met KPN maar dit kan wel wat worden op termijn.
KPN moet (net als ziggo straks?) ook gewoon een app uitbrengen voor de Apple tv! Dan blijf ik zeker plakken ondanks het gemis van Spaans voetbal en de F1.
Jeroen
Kan je ook gewoon zappen met de nlziet app of moet je steeds terug naar het hoofdmenu om van zender te wisselen.
Iets bekend over geoblock in België? Of moet ik dat dit weekend zelf ondervinden? 🙈
Geoblock is opgeheven
Ik ben beta tester geweest, wat ik nou zo jammer vind is dat er gewoon niet naar mij geluisterd werd. Regelmatig laten weten dat ze auto switch frame rate hadden moeten inhouwen, maar gewoon niet gedaan.. nu dus elke keer handmatig naar 50hz zetten, maakt de app dus nagenoeg onbruikvaar..
Jammer..
Ik ben tester en een aantal zaken moeten echt beter.
Start een film vanaf het begin en deze start aan het einde van de vorige film….prima, alleen kun je niet doorspoelen. Je bent verplicht om het einde van de vorige film af te kijken.
Hetzelfde tijdens de film. Geen doorspoel mogelijkheid én er wordt doodleuk reclame getoond.
Dan neem ik liever op en kijk via de reguliere tv aanbieder zodat ik de reclame wel kan overslaan.
Zet dat naast het schrale aanbod van kanalen, dan is dit voor mij, met deze maandprijs, geen volwaardig alternatief voor mijn TV abonnement.
Wat ik mis in dit artikel en niet geheel onbelangrijk is te vermelden…
Je hebt wel een account nodig om deze app te gebruiken.
(www.NLZIET.nl) 1ste maand €0,01 (tevens ter controle van je bankgegevens) Na de eerste maand onbeperkt kijken €7,95 p.m. betalen. Abbo is iedere maand op te zeggen.
Nee, ik heb geen aandelen. Vind de info wel belangrijk voordat je apps download en er later achterkomt dat er een Abbo nodig is.
@Michel: ik verbaas me er ook over dat de final er al is.
Er waren nog wel wat dingetjes. En requests inderdaad!
Heb meegedaan met de beta test en moet zeggen kan niet meer zonder de app. Hij is erg gebruiksvriendelijk en stabiel. Ziggo kan de deur uit!
Ik was ook beta tester. Gebruiksgemak was toch wel minder dan knippr, maar denk dat 90% van mijn gebruikerservaring behaald is.
Top dat hij er nu voor iedereen is.
Net op tijd voordat KNIPPR stopt. Maar het werkt nog niet zo goed hoor! Zoals het zou moeten, streamen van NPO start programma’s heeft de app moeite mee en start niet vanzelf, soms eerst een aantal keer op play drukken. en dan start de stream.
Voor mensen die geen kabel tv meer hebben is NLZIET een optie. Ik moet er nog aan wennen.
En je kunt de testers wel de schuld geven… maar dan moet er ook geluisterd worden naar de testers als ze fouten doorgeven. Volgens mij is de app te vroeg uit gegeven.
@Zuinigeman: De beta test was wel wat kort ja. Ik geloof maar 3 releases.
Prima allemaal. En de TT888 ondertiteling wordt nog niet ondersteund. Naar mijn idee iets te vroeg met uitbrengen terwijl we nog maar kleine paar weekjes aan het testen zijn. Misschien was deadline al vastgesteld wegens het stopzetten van KNIPPR..?
En de Belgen lopen weer hopeloos achter de feiten aan.
Telenet had dit ook al moeten doen.
Ik, naja mijn vriendin, heeft ook mee gedaan aan de Beta test.
Vanaf de eerste versie was ik te spreken over kwaliteit en stabiliteit. De later toegevoegde features zoals de tv gids zorgen er wat mij betreft voor dat dit een prima alternatief is voor mijn inmiddels opgezegde kabel abbo.
Dit is voor mij de toekomst van tv kijken, on demand, ‘geen’ reclame en voor een nette prijs per maand.
De app functioneert maar kan zeker updates gebruiken. Launch date zal wel zijn gekozen ivm uitschakelen van KNIPPR morgen.
Een proefabbo genomen en vastgesteld dat de kwaliteit te wensen overlaat. Streamen vanuit de ZIGGO-App naar de Apple TV geeft een duidelijk veel scherper beeld. De kwaliteit past zich kennelijk niet automatisch aan aan mijn bandbreedte. Jammer! Met je ZIGGO App kun je trouwens alle kanalen waar je op bent geabonneerd streamen naar je Apple TV. Met de NLZIET App is dat behoorlijk minder.
Het rottige van die app is dat je geen replay tv kan streamen..
Nóg niet 😉 Ziggo komt ook met een Apple TV app binnenkort.
@Kbm: Binnenkort? Juistem… het duurde 2 jaar voordat Ziggo kwam met Horizon en Ziggo noemde dat 2 jaar lang binnenkort.
Begin 2018 zou de 4K decoder komen en hoeveelste maand naderen wij van 2018?
@Michel: Vanwege de enthousiaste reacties op de app en de stabiliteit hebben we besloten om deze zo snel mogelijk voor iedereen beschikbaar te maken. Dat betekent zeker niet dat we klaar zijn met de ontwikkeling en we zijn dus nog steeds druk bezig om de app te verbeteren. De app is nooit af! Jouw feedback hebben we wel degelijk bekeken, maar hebben we vanwege het specifieke karakter niet als ‘showstopper’ beoordeeld. We nemen dit zeker ook mee in de verdere ontwikkeling van de app die je hopelijk blijft volgen via TestFlight. @Zuinigeman @Cloverfield De komende updates maken we ook weer eerst beschikbaar voor het Testteam. Suggesties zijn en blijven dus van harte welkom!
@Iwan: Voor restart (begin gemist) en replay/gemist (via de tv gids) streams hebben we voor de commerciële zenders helaas geen toestemming om deze door te spoelen (net als andere tv aanbieders). Waar mogelijk linken we vanaf de tv-gids omgeving naar reclame vrije programma’s van NPO en RTL. Dit is helaas niet toegestaan voor de zenders SBS 6/9, Veronica en Net5. We zijn wel druk bezig om de accurate technische start- en stoptijden van de SBS programma’s te implementeren zodat deze programma’s op het juiste moment starten om de kijkervaring beter te maken. Uiteraard kun je via de seriepagina’s de afleveringen van de (meeste) programma’s wel reclamevrij terug-/vooruitkijken.
We beseffen ons dat deze rechtenkwesties het voor de kijker niet duidelijker maakt. Ondanks deze beperkingen hopen we dat je ons vertrouwt dat we proberen de ervaring zo optimaal mogelijk te krijgen. Suggesties zijn altijd welkom!
Ik zie nog onvoldoende aanleiding om mijn traditionele KPN abo op te zeggen. Bepaald niet tevreden met KPN maar dit kan wel wat worden op termijn.
KPN moet (net als ziggo straks?) ook gewoon een app uitbrengen voor de Apple tv! Dan blijf ik zeker plakken ondanks het gemis van Spaans voetbal en de F1.
Kan je ook gewoon zappen met de nlziet app of moet je steeds terug naar het hoofdmenu om van zender te wisselen.