Nog steeds grote problemen met MobileMe
MobileMe is ideaal voor mensen die meerdere Mac’s, pc’s, iPhones en iPods hebben en alle informatie daarop onderling willen synchroniseren. Overal toegang tot e-mail, contacten, agenda, foto’s en bestanden… maar dan moet het natuurlijk wel werken! MobileMe dreigt uit te draaien op Apple’s meest dramatische productlancering sinds de G4 Cube. Sinds vanochtend 9:45 uur heeft een deel van de gebruikers alweer geen toegang tot e-mail.
Gebruikers krijgen de boodschap “Your IMAP server appears to be temporarily out of service” te zien of komen niet meer op de website Me.com.
Volgens een bericht op de supportsite van MobileMe gaat het maar om een klein deel van de gebruikers: “1% of MobileMe members cannot access MobileMe Mail. We apologize for any inconvenience.” De overige diensten zouden wel moeten werken. Apple heeft gebruikers inmiddels een extra bonus van 30 dagen gebruiksduur gegeven, maar op het Apple-supportforum wordt aan één stuk geklaagd over zaken die niet alleen met e-mail te maken hebben. En dan is er ook nog het probleem met Europese klanten, waarbij MobileMe in rekening werd gebracht terwijl ze alleen de testversie hadden uitgeprobeerd. Binnen een week tot een maand krijgen ze het geld weer teruggestort, plus nog eens 30 dagen extra gebruiksduur.
Misschien moeten we voor de oplossing bij Microsoft aankloppen: die stelden vorige week de technische beta van Microsoft Live Mesh open voor nieuwe testers. Er komt ook een Mac-versie van Live Mesh, waarmee je net als bij MobileMe gegevens tussen verschillende apparaten kunt uitwisselen. jkOnTheRun ontdekte een (inmiddels verwijderde) downloadlink voor de Mac-versie en maakte een aantal screenshots van Microsoft Live Mesh op de Mac.
Tip ingestuurd door Jeroen van Ralf, dankjewel!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 32 reacties