Netwerkproblemen T-Mobile met iPhone 8 en X
Al in november vorig jaar schreven we over de netwerkproblemen bij T-Mobile met de iPhone 8 en iPhone X. Er deden zich storingen voor bij het bellen en internetten. De provider startte een onderzoek, maar ruim een halfjaar is er nog steeds geen oplossing gevonden. T-Mobile verwijst voor alle technische details door naar Apple, maar ook daar is geen antwoord te vinden. Na wekenlang aandringen kreeg NU.nl geen opheldering van Apple via woordvoerders in binnen- en buitenland. Onduidelijk is of de kern van het probleem nu bij Apple of bij T-Mobile ligt.
T-Mobile iPhone-problemen nog steeds niet opgelost
Bezitters van een iPhone 8 of iPhone X melden dat telefoongesprekken na een paar seconden wegvallen of dat ze helemaal niet meer kunnen bellen. Het probleem doet zich al sinds oktober 2017 voor, vlak nadat de iPhone 8 in Nederland beschikbaar kwam. De provider zei eerder dat het gaat om 0,3 procent van de iPhones, maar wil geen actuele cijfers geven.
In ieder geval is er nog steeds geen duidelijkheid over de oorzaak van het probleem en of er ooit een oplossing komt. T-Mobile biedt klanten aan de iPhone om te ruilen voor een andere, als het reparatiecentrum ook geen oplossing kan bieden. Sommige klanten hebben met een vervangend toestel weer precies hetzelfde probleem. De problemen met het bellen zouden in sommige gevallen ook door “een ander defect” kunnen worden veroorzaakt. In dat geval kan het toestel gerepareerd worden, maar ook daarover wil de provider geen cijfers geven.
Heb je je toestel niet bij T-Mobile maar bij een telecomwinkel gekocht, dan zul je daar moeten langsgaan voor een vervangend toestel of een andere oplossing.
Onder ons oorspronkelijke bericht uit november 2017 staan enkele tientallen reacties van mensen die er last van hebben, maar op het T-Mobile-forum loopt het ondertussen in de honderden.
Bijzonder is dat het probleem zich niet lijkt voor te doen bij de iPhone SE, een ander populair toestel. Dat wekt de indruk dat het aan de modemchip ligt die specifiek in de iPhone 8 en iPhone X is gebruikt. Maar lang niet iedereen met zo’n modemchip heeft er last van.
Een T-Mobile-klant meldt:
Wat ik zo vreemd vind is dat niet iedereen last heeft van dit probleem. En dat het bij mensen met een omgeruild toestel ook opgelost is. Terwijl die toestellen dezelfde Intel modemchip hebben.
Het is lastig om de werkelijke oorzaak te vinden. Omdat het probleem alleen bij T-Mobile voorkomt lijkt het aan een fout in de verbindingen te liggen. Of er is bij Apple een wijziging doorgevoerd die alleen op het T-Mobile-netwerk problemen geeft. Hoe dan ook, we hopen voor alle getroffenen dat er spoedig toch meer duidelijkheid komt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik behoor zelf tot de groep mensen die er geen last van hebben. Werkt allemaal feilloos op mijn iPhone X!
Ik heb zelf gelukkig met mijn iPhone X geen problemen.
@Tom: Ik heb vanaf vorig jaar november een iPhone X 256 Gb zit bij KPN waar ik al jaren zit en nergens last van,nog steeds erg blij met m’n X
Ik heb met Tele2 last sinds vorig jaar. Heb zowat iedere maand een andere iPhone. Bijna alle iPhones ondervinden problemen met Tele2. Tijd voor een Lebara abonnement.
Ik ben inmiddels aan mijn 3e iphone 8 toe. Vreemde vind ik dat het probleem zich niet direct voor deed. De eerste keer na een maand of 5, de tweede keer na enkele weken. Het derde toestel doet het nu al weer een paar weken goed, hopelijk blijft het zo. T-mobile gaat er netjes mee om: mijn eerste toestel ging ter reparatie en werd vervangen voor een nieuwe, de tweede werd direct omgeruild.
Een iPhone 6s plus hier en tele2 en geen enkel probleem gehad tot nu toe. Werkt top.
Nee Lebara is de oplossing voor alles 😂😂😂
Bijna dagelijks valt 4G weg van mijn 8 Plus. Gebeurt steeds als ik verplaats, mogelijk naar een andere zendmast. Enige oplossing is opnieuw opstarten. Enig voordeel: de pincode van m’n simkaart vergeet ik niet meer.
Vodafone. Werkt prima.
@Copel: Onzin alle zakelijke abbo’s hebben hier Tele2! Niemand heeft issues….
Buiten het feit dat het vervelend is dat deze problemen op het netwerk van t-mobile voorkomen wil ik ook graag een compliment maken. Mijn iPhone X is keurig vervangen binnen enkele dagen en t-mobile heeft dit ook zonder moeilijk te doen gefaciliteerd.
Ik heb mijn derde iphone X inmiddels. Ben nadien naar Vodafone kunnen overstappen in verband met veel klachten met gesprekspartners met verstaanbaarheid. Zij verstonden mij slecht, en ik viel steeds weg.
Bij Vodafone iets minder problemen nadien na paar maanden naar simyo (KPN) overgestapt. Problemen zijn bij vodafone en kpn ook aanwezig maar ietsje minder dan bij T-mobile.
Mijn nokia van €30 werkt met bellen feilloos en mijn dure iphone X frustreert enorm.
Zou men bij de iphone X die in september/oktober uitkomt dit probleem hebben getackeld ?
Niet normaal kunnen bellen is geen optie
1 quallcom de andere Intel ?
Met mijn iPhone 7 bij Tele2 wordt ook regelmatig de telefoonverbinding verbroken.
Ik heb een iPhone x overgenomen van iemand via marktplaats geseald in doos en die komt bij bel simpel weg met abonnement van t mobile. Mijn eigen simkaart is ook van t mobile en tot nu toe nog geen problemen gehad met bellen alleen als ik soms het gesprek wil beëindigen blijft het beeld wel eens hangen! Iemand daar ook last van en eventueel een oplossing?
Mijn X is, na problemen op het T-Mobile netwerk, keurig door Apple vervangen. Had hem als los toestel gekocht. Van Apple begrepen dat om ca. 4 op de 1000 toestellen gaat. Sinds de omruil geen problemen meer.
Ik had dit probleem bij de iPhone-8 van mijn zoon, hij heeft een Ben abonnement wat hetzelfde netwerk gebruikt als T-Mobile. De iPhone is een van de eerst geleverde en is besteld rechtstreeks bij Apple. Ik merkte het probleem op als ik hem belde, 20 keer achter elkaar bellen en de telefoon ging 1 keer over. Hij zelf merkt het niet want pubers bellen eigenlijk nooit.
Ben heeft echt geen idee waar het over gaat als je met support belt, ze sturen je een nieuwe simkaart maar dat helpt niet. T-Mobile zegt dat ze een oplossing (omruilen voor een nieuwe) hebben maar dat je ze daarvoor moet bellen. Uiteindelijk heb ik met Apple gebeld om het probleem duidelijk te maken, dat was best lastig totdat ik opmerkte dat er Apple-Care op het toestel zat. De volgende dag had ik een nieuwe iPhone-8 en die werkt zoals het hoort. Jammer dat ik de Apple-Care troefkaart hier voor nodig had, maar blij dat het is opgelost.
Op mijn iPhone 7 Plus en X beide op het Tele2 netwerk nog nooit problemen ondervonden. Ik ben ook zeer positief over de prijs en ook de kwaliteit van Tele2. Ik was KPN zo zat qua klantenservice. Slechtste bedrijf ooit. Ook de prijs was zeer hoog.
Dit herken ik niet. Heb een iPhone 4S, iPhone 6 en iPhone 7 gehad met Tele2 en nooit problemen gehad.
Zelf Tele2.. Maar ik heb echt heel veel problemen over de grens. BE/DE en LUX. Geen service, zelfs in de grote steden niet. Erg vervelend 😩.
Ik heb mijn iphone x destijds toegestuurd naar apple engineering in Ierland ze vertelde mij toen dat ze het probleem gevonden hadden en dmv een software update het probleem zouden verhelpen. Dus vind het vreemd om te lezen dat niemand weet waar het aan ligt.. ik heb wekenlang gezeikt bij ze om mn telefoon problemen. Ik heb er ter compensatie een apple tv 4k met hdmi kabel voor terug gekregen. Vind het goed.
Hoi zit bij t- mobile heb problemen met internet en bellen iPhone x mijn zoon heeft een 7 ook bij t -mobile een heeft geen problemen
Zitten nu in Spanje kan er niets mee met me IPhone X heb 3 G of en E mijn zoon heeft gewoon 4G
Waardeloos !!!!
@Jeroen: dan ligt het toch aan de iPhone en niet het T-Mobile netwerk. Je zal in Spanje op een ander netwerk zitten of gezeten hebben.
Waar ik wat moe van word? In het artikel staat overduidelijk dat het alleen om T-Mobile gaat. En dan toch reacties hier van mensen die moeten vermelden dat ze bij Tele2/Vodafone nergens last van hebben 🙄
Tele2 is toevallig overgekocht door T-mobile. Daarom misschien?
@Ro: Wij sluiten dagelijks abonnementen af. Lebara en KPN abonnementen heb ik nooit klachten. Bij Tele-2, waar ik zelf nog tijdelijk aan vast zit, en t-mobile helaas vaak. Ben, etc noem ik niet eens op meer.
2 keer bij apple langs geweest en die doen alsof ze van niks weten als je het probleem voorlegt. Wel de 2e keer toestel omgeruild voor een nieuwe X. En ook maar overgestapt van T mobile naar Vodafone.
Wat vervelend voor de gedupeerde om te lezen dat het probleem er blijkbaar nog steeds is. Ik had er ook last van en irriteerde me mateloos eraan, t-mobile en apple waren bekend met het probleem en beschuldigde elkaar. Je werd letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb de iPhone X laten omwisselen bij de Apple Store in Den Haag en (blijkbaar) geluk gehad dat daarmee het probleem voor mij is opgelost. Heb nu nergens meer last van en ben blij met het toestel.
Helaas vanaf het begin last van wegvallende gesprekken en kan ik soms moeilijk of niet bellen.
Ben met Apple in contact. Ben benieuwd.
Ik bel ook op het netwerk van T-mobile met een iPhne 8. Ik ervaar geen problemen.
Hier in Maastricht twee identieke IPhone 8 modellen
1) geen problemen -> gekocht in Januari
2) veel problemen met wegvallende telefoonverbinding -> gekocht in Mei
Beide A1905 MQ6G2ZD/A
Beide Modemfirmware 1.04.51
Beide 11.4 software
Beide 64 Gb
Beide T-mobile NL 32.0
Telefoon 2 is helaas van mijn vriendin en die werd door de winkel afgescheept met “probeer het met een nieuwe simkaart” want anders moet de telefoon opgestuurd worden voor reparatie.
Toen een dag later het probleem toch nog steeds aanwezig bleek (verbinding na 1 minuut telefoneren al weer verbroken), met de klantenservice gebeld.
Deze is wel hulpsbereid, maar ook zij melden dat de telefoon opgestuurd moet worden voor reparatie, en dat ze dan een refurbished model terugkriigt.
Hier gaat zij niet mee akkoord, omdat het toestel net een maand oud is (in 1x afbetaald), en dus ook een nieuw toestel mag verwachten. Te verwachte wachttijd van 2 weken is natuurlijk ook een No-go.
Het lijkt erop dat sommigen goed geholpen worden en anderen afgescheept.
Na een uur telefoneren met Apple bleek een directe omruiling ook geen optie, en moest er eerst geprobeerd worden om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, wat ook niet hielp.
Het zou T-mobile en Apple sieren om wat meer openheid van zaken te geven en eerlijk te zijn wat de technische oorzaak is en niet zo moeilijk te doen en gewoon een nieuw toestel te leveren en geen refurbished.
Dus: na drie maanden, nog steeds hetzelfde toestel dat om de haverklap de verbinding verbreekt tijdens het telefoneren.
Wat bedoel je met in contact? Wat is hun voorstel?
Bij ons was het beste voorstel om naar een apple store te gaan, maar die is niet echt in de buurt.
Ik heb een 8 plus en had KPN, nooit een probleem gehad. Ik kreeg T-Mobile via werk en het is elke dag drama! Wegvallende gesprekken en traag of helemaal geen internet.
Halverwege 2019 kan ik mijn abonnement verlengen bij Vodafone of overstappen naar een andere provider. Zoals ik al op diverse forum’s ervaringen over T-Mobile heb kunnen lezen i.c.m. de iPhone 8(Plus) en X, kies ik er waarschijnlijk voor te blijven bij Vodafone of, over te stappen naar KPN.
Ik heb de iPhone X 64GB begin februari gekocht, en zit niet verlegen om problemen met een T-Mobile abonnement, die ellende ga ik mij maar besparen. Toch is het te zot voor woorden dat het probleem wat al ruim een jaar duurt, nog steeds niet is opgelost.