Vanaf maandag 2 maart is er een duidelijker onderscheid tussen NPO Start en NPO Plus. Bij het openen van de app kom je als betalend abonnee meteen in de NPO Plus-omgeving terecht, waar je ook het hele aanbod van NPO Start vindt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 8 reacties
Niels
Welke naam het ook krijgt: zolang de player regelmatig crasht, niet automatisch makkelijk doorgaat na pauzeren en traag laadt, blijft het nog geen echt fijne ervaring. Hoop dat daar ook in geïnvesteerd gaat worden.
Martin
Ik ben npo plus lid, het is het geld dubbel en dwars waard. Wat heel irritant is in de smart tv app is hoe omslachtig het is om van account te wisselen. Lijkt mij een hele kleine stap om dit te verbeteren ala Netflix.
Vincent
Dat ik, als betalende gebruiker, niet in 1080p live kan kijken is eigenlijk bizar natuurlijk. Maar dat zal een rechtenkwestie zijn (afspraken met kabelaars en KPN wellicht?). De kwaliteit van terugkijken kan overigens ook beter, het is weliswaar 1080p maar er zit een flinke bak compressie op.
Mijn grootste ergernis is overigens dat ik op mijn AppleTV geregeld opnieuw in moet loggen. Superonhandig.
Marko
@Vincent: NLZIET heeft wel 1080p, is ietsjes duurder.
Ja, maar ik kijk heel sporadisch live TV (alleen zaken als een Sinterklaasintocht 😉 ), en áls ik al kijk dan is het enkel NPO. Het is dus wat zonde om ook voor RTL en SBS te betalen. Ik zou best wel iets meer willen betalen voor live 1080p NPO, maar dat kan helaas niet 🙁
WimN
Laatst wilde ik een speelfilm terugkijken, die de vorige dag op NPO2 was, via NPO Start maar dat gaat dus niet. Zal ongetwijfeld een rechtenkwestie zijn. Maar je kan dus niet ‘alles’ terugkijken met de gratis versie. Ik neem dan maar even aan dat je de speelfilms wel met de betaalde versie terug kan kijken. Iemand die zijn ervaring even wil delen?
peter
Ik ben al een tijdje plus lid en kijk voornamelijk via apple tv app. Ik heb geen ziggo abonnement meer en dat werkt eigenlijk prima, ik keek toch nauwelijks commerciele zenders. Een paar dingen iriteren me:
– Via de iPhone / ipad app kun je live programma’s die bezig zijn kijken vanaf de start van het programma. Dit kan niet via de apple tv app. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom de functionaliteit niet gelijk getrokken wordt.
– De apple tv app moet je koppelen aan je account via een code uit je iPhone app. Het is priegelen om die code via de remote van de apple tv in te voeren. Helaas wordt die code regelmatig vergeten en zit je ineens weer naar reclama te kijken. Kan die code niet wat langer onthouden worden. Op de apple tv wordt een qr code getoond voor het leggen van de verbinding maar in de iPhone app kun je die code weer niet lezen.
– Het duurt soms lang voordat programma’s beschikbaar zijn op NPO start. Soms is het enkele minuten nadat een programma afgelopen is beschikbaar maar vaak lukt het uren erna nog niet om een programma te bekijken. Het vreemde is dat bijvoorbeeld het journaal via de NOS app wel meeteen teruggekeken kan worden maar dat dit via NPO start na uren nog niet beschikbaar is.
Toine
Het lukt me niet eens in de NPO start app een account aan te maken. Er staat alleen ‘log in’ maar dus niets van ‘nieuw account aanmaken’. Niet zo’n beste beurt om klanten te werven.
Welke naam het ook krijgt: zolang de player regelmatig crasht, niet automatisch makkelijk doorgaat na pauzeren en traag laadt, blijft het nog geen echt fijne ervaring. Hoop dat daar ook in geïnvesteerd gaat worden.
Ik ben npo plus lid, het is het geld dubbel en dwars waard. Wat heel irritant is in de smart tv app is hoe omslachtig het is om van account te wisselen. Lijkt mij een hele kleine stap om dit te verbeteren ala Netflix.
Dat ik, als betalende gebruiker, niet in 1080p live kan kijken is eigenlijk bizar natuurlijk. Maar dat zal een rechtenkwestie zijn (afspraken met kabelaars en KPN wellicht?). De kwaliteit van terugkijken kan overigens ook beter, het is weliswaar 1080p maar er zit een flinke bak compressie op.
Mijn grootste ergernis is overigens dat ik op mijn AppleTV geregeld opnieuw in moet loggen. Superonhandig.
@Vincent: NLZIET heeft wel 1080p, is ietsjes duurder.
Ja, maar ik kijk heel sporadisch live TV (alleen zaken als een Sinterklaasintocht 😉 ), en áls ik al kijk dan is het enkel NPO. Het is dus wat zonde om ook voor RTL en SBS te betalen. Ik zou best wel iets meer willen betalen voor live 1080p NPO, maar dat kan helaas niet 🙁
Laatst wilde ik een speelfilm terugkijken, die de vorige dag op NPO2 was, via NPO Start maar dat gaat dus niet. Zal ongetwijfeld een rechtenkwestie zijn. Maar je kan dus niet ‘alles’ terugkijken met de gratis versie. Ik neem dan maar even aan dat je de speelfilms wel met de betaalde versie terug kan kijken. Iemand die zijn ervaring even wil delen?
Ik ben al een tijdje plus lid en kijk voornamelijk via apple tv app. Ik heb geen ziggo abonnement meer en dat werkt eigenlijk prima, ik keek toch nauwelijks commerciele zenders. Een paar dingen iriteren me:
– Via de iPhone / ipad app kun je live programma’s die bezig zijn kijken vanaf de start van het programma. Dit kan niet via de apple tv app. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom de functionaliteit niet gelijk getrokken wordt.
– De apple tv app moet je koppelen aan je account via een code uit je iPhone app. Het is priegelen om die code via de remote van de apple tv in te voeren. Helaas wordt die code regelmatig vergeten en zit je ineens weer naar reclama te kijken. Kan die code niet wat langer onthouden worden. Op de apple tv wordt een qr code getoond voor het leggen van de verbinding maar in de iPhone app kun je die code weer niet lezen.
– Het duurt soms lang voordat programma’s beschikbaar zijn op NPO start. Soms is het enkele minuten nadat een programma afgelopen is beschikbaar maar vaak lukt het uren erna nog niet om een programma te bekijken. Het vreemde is dat bijvoorbeeld het journaal via de NOS app wel meeteen teruggekeken kan worden maar dat dit via NPO start na uren nog niet beschikbaar is.
Het lukt me niet eens in de NPO start app een account aan te maken. Er staat alleen ‘log in’ maar dus niets van ‘nieuw account aanmaken’. Niet zo’n beste beurt om klanten te werven.