NPO-app krijgt weer updates: live kijken op Apple TV en programma’s volgen op Android (maar nog niet op iOS)

NPO-app krijgt weer updates: live kijken op Apple TV en programma’s volgen op Android (maar nog niet op iOS)

De vernieuwde NPO-app voor NPO Start en NPO Plus is nu beschikbaar. De afgelopen maanden zijn er meerdere updates gedaan die functies terugbrengen, maar nog niet alles is terug.
Benjamin Kuijten -

De afgelopen jaren werd er al veel geklaagd over de kwaliteit van de NPO-app, waarmee je programma’s van de Nederlandse Publieke Omroep kunt terugkijken. De vernieuwde app uit november 2023 zou dat gaan verbeteren, met een stabielere basis, een nieuw design én een nieuwe videospeler. De werkelijkheid viel nogal tegen: de app ging er op veel punten nóg meer op achteruit en we noemden het nu al de grootste appflop van dit jaar, op een moment dat het jaar nog maar net was begonnen. Hoe worstelt de NPO verder om de app weer op de rails te krijgen? Dat lees je in onderstaande updates!

De afgelopen week heeft de NPO weer een aantal updates uitgebracht voor de verschillende NPO-apps op diverse platformen. Het gaat om deze verbeteringen:

  • Apple TV, versie 3.1.0 van 4 april: Live kijken en de tv-gids zijn weer mogelijk dankzij het nieuwe onderdeel Live in de menubalk
  • Website, update 10 april: Programma’s volgen en aan favorieten toevoegen
  • Android en Android TV, update 10 april: Programma’s volgen en aan favorieten toevoegen

Op dit moment is het nog steeds niet mogelijk om op de iPhone, iPad of Apple TV programma’s te volgen en aan je favorieten toe te voegen. Je kunt programma’s die je op de website of Android aan je favorieten toegevoegd hebt, wel raadplegen op de startpagina van de NPO-app op iPhone, iPad en Apple TV. Je vindt deze onder het onderdeel Series die je volgt.

De NPO laat weten dat er de afgelopen maanden ook nog veel bugs verholpen zijn (meer dan 75) en dat er nog enkele platformspecifieke problemen verholpen zijn. De komende tijd worden er nog andere nieuwe functies toegevoegd, zoals het automatisch doorspelen naar de volgende aflevering, het kindprofiel (ergens in 2024) en het kunnen delen van programma’s. De Apple TV-app wordt ook nog verder uitgebreid, al wordt hier niet genoemd om welke specifieke functies het gaat.

Op deze pagina kun je meer lezen over recente verbeteringen en updates rondom het vernieuwde NPO Start.

Er is een vernieuwde versie (3.0) van de NPO-app voor de Apple TV uitgebracht. Daarin zijn een hoop functies toegevoegd die aanvankelijk totaal ontbraken in de vernieuwde app. Deze functies zitten erin:

  • Inloggen en uitloggen met je account
  • Profiel selecteren
  • Zoeken naar content
  • Afspeelbare NPO Start Plus-content
  • Verbeterde beeldkwaliteit
  • Verbeterde Chromecast-ondersteuning

Volgens Danny Eerens, technisch leider van NPO Start heeft het team “ongelooflijk hard gewerkt” om de update uit te brengen. De update lost inderdaad een aantal grote missers op, maar één cruciale functie ontbreekt nog steeds: de mogelijkheid om live televisie te kijken.

Bekijk ook
Opinie: Onwerkbare NPO-app op Apple TV is nu al de grootste appflop van 2024 [update]

Opinie: Onwerkbare NPO-app op Apple TV is nu al de grootste appflop van 2024 [update]

De vernieuwde NPO-app op de Apple TV is al sinds de release praktisch onwerkbaar. Allerlei basisfuncties ontbreken, waardoor je nog maar heel weinig met de app kan doen. De NPO laat al maanden Apple TV-gebruikers in de kou staan.

De NPO-app voor iPhone en iPad is bijgewerkt naar versie 9.0.3 en daarin is weer ondersteuning voor streamen via Chromecast toegevoegd. Na de release van de vernieuwde NPO-app werd er veel geklaagd over het ontbreken van Chromecast, zeker nu meerdere smart-tv apps offline zijn gehaald en geen vernieuwde versie meer krijgen.

Maar met de Apple TV-versie is wel nog steeds een groot probleem gaande. Al bijna twee weken ontbreekt daar het hoofdmenu, wat de app onwerkbaar maakt. Je kunt alleen maar de voorgestelde content afspelen, omdat de zoekfunctie onbereikbaar is. Ook kun je niet live kijken of inloggen met je account. Vooral voor betalende gebruikers is dat laatste een knelpunt: doordat je niet kunt inloggen, kun je geen gebruikmaken van de mogelijkheden die betalende gebruikers normaal gesproken hebben. In de App Store regent het dan ook 1-ster beoordelingen. De NPO-app had al voor de vernieuwing een lage beoordeling, maar met een gemiddelde van 1,2 sterren is het er niet bepaald beter op geworden.

De Apple TV-versie van de NPO-app is nu ook vernieuwd. Je kunt de nieuwe versie via de App Store op de Apple TV downloaden. Open daarvoor de App Store, zoek de NPO-app op en klik op Werk bij. Heb je automatische updates aan staan, dan wordt de app ook op den duur automatisch bijgewerkt.

In onze korte test bleek dat het hoofdmenu, dat bovenaan de app zichtbaar hoort te zijn, niet verschijnt. Het is daardoor niet mogelijk om met je account in te loggen of naar live te gaan. Het is voor ons op dit moment onduidelijk waar dit probleem door veroorzaakt wordt. Het verwijderen en opnieuw installeren van de app heeft het probleem niet opgelost.

NPO-app op Apple TV vernieuwd

In de screenshots uit de App Store is te zien hoe de app er uit hoort te zien. Daarin zien we dat bovenaan het scherm het menu zichtbaar is, met daarin knoppen voor Start, Ontdek, Live, Account en de zoekfunctie. In de versie die nu te downloaden is, ontbreekt dit in zijn geheel.

NPO app op Apple TV met hoofdmenu

De vernieuwde NPO-app is nu beschikbaar in de App Store, nadat eerder al de website live ging. In de vernieuwde app is het nieuwe design, de nieuwe videospeler en meer beschikbaar. Op dit moment is de vernieuwde app voor Apple-gebruikers alleen beschikbaar voor iPhone en iPad. De Apple TV-versie is nog niet geüpdatet.

Voor wie meer wil weten over de technische veranderingen bij het vernieuwde NPO Start, kan dit interview met de ontwikkelaars bij Tweakers lezen.

Hieronder volgt ons oorspronkelijke artikel van 18 oktober 2023

In de App Store krijgt de NPO-app slechts 1,7 sterren, waarbij er vooral geklaagd wordt over haperingen, lange laadtijden en andere problemen. Nu belooft de NPO beterschap met het nieuwe NPO Start. De nieuwe NPO-app krijgt binnenkort een nieuw design, nieuwe videospeler en zou een stuk stabieler moeten zijn.

Nieuwe NPO Start-app: meer stabiliteit beloofd

Allereerst krijgt de nieuwe NPO-app (waarmee je kijkt naar de gratis NPO Start- of betaalde NPO Plus-dienst) een nieuw ontwerp. De app krijgt een blauwe kleur met oranje elementen, die volgens de NPO een frissere en modernere look geeft dan de huidige app. Daarbij gaat ook de indeling gedeeltelijk op de schop. De onderdelen Gids en Live worden samengevoegd onder het kopje Live. Je kijkt hier zowel meteen naar de programma’s die live worden uitgezonden, maar ook naar de tv-gids van de afgelopen en aankomende dagen. Het menu bestaat verder uit een zoekfunctie en je account.

Live in vernieuwd NPO Start van 2023

Aan de achterkant heeft de NPO ook aan de app gesleuteld. Volgens de NPO is de stabieler, laden video’s sneller en zijn er minder haperingen. Ook onthoudt de app beter waar je gebleven was met kijken. De verbeteringen hebben ook te maken met de nieuwe videospeler. Daarmee kan je voor- en achteruit spoelen in een video, maar ook het geluid en de helderheid van het scherm aanpassen.

Vernieuwde NPO Start met zoekfunctie

Nog niet alle functies meteen beschikbaar

Zodra het nieuwe NPO Start live gaat, zijn sommige van de huidige functies nog niet beschikbaar. Het kindprofiel ontbreekt nog en ook je favorieten en Kijk later-programma’s vind je nog niet in de nieuwe app terug. De NPO belooft dat deze functies zo snel mogelijk aan de vernieuwde app weer toegevoegd worden. Programma’s die je eerder aan je favorieten hebt toegevoegd, zijn dan ook gewoon weer beschikbaar.

Streamen via Chromecast is op de iPhone nog niet mogelijk in de nieuwe versie. Je kunt wel AirPlay naar een Apple TV gebruiken.

De nieuwe NPO Start-app komt beschikbaar voor alle platformen, dus zowel de mobiele apps voor iPhone en iPad als de tv-apps voor bijvoorbeeld de Apple TV. Ook de website krijgt dezelfde verbeteringen. Op dit moment kun je de vernieuwde website al proberen via deze link. Vanaf volgende week wordt het nieuwe NPO Start voor iedereen uitgerold.

Revisiegeschiedenis:

  • 2024 - 11 april: Artikel bijgewerkt na nieuwe reeks updates voor onder andere de Apple TV-versie.
  • 2024 - 11 april: Artikel bijgewerkt na nieuwe reeks updates voor onder andere de Apple TV-versie.
  • 2024 - 11 april: Artikel bijgewerkt na nieuwe reeks updates voor onder andere de Apple TV-versie.
  • 2024 - 30 maart: Versie 3.0 van NPO voor Apple TV is uit en brengt weer enkele functies terug. We hebben het artikel daarom een update gegeven.
  • 2023 - 23 november: Artikel bijgewerkt met beschikbaarheid op de Apple TV.

Informatie

Laatst bijgewerkt
11 april 2024 om 16:24
Onderwerp
Bron
Bron NPO
Categorieën
Apps, Diensten

Reacties: 91 reacties

  1. Hint: 1080p (minimaal)?

  2. Klinkt goed! Kwa design weet ik nog niet zo of het nou een verbetering is. De huidige app ziet er simpel uit, maar doet z’n ding en is meer tijdloos. Lijkt me juist makkelijk voor ontwikkeling. Maar de huidige werkt ook voor geen meter. Vaak begint het afspelen met een zwart scherm. Ik kan soms wel voor en achteruit spoelen en soms niet. Laden duurt lang. Op de Apple TV trouwens.

  3. Ik heb de testversie geprobeerd, maar omdat de mogelijkheid om programma’s te volgen of op te slaan ontbreekt, bleek het in de praktijk niet mogelijk om de nieuwe versie te gebruiken.

    Ik ging ervan uit dat de nieuwe versie pas beschikbaar zou komen als deze functie zou werken. Lijkt me toch essentiële functionaliteit voor een streamingplatform.

    Begrijp ik nu goed dat na de update van volgende week (op Apple TV), het niet meer mogelijk is om de oude versie met deze functie te gebruiken?

    • Absurd hoe een app na update niet meer biedt waar je voor betaalt. Opgezegd dus maar, want de website van NPO blinkt uit in vaagheid over de verdere uitrol. Zolang ik op Apple TV niet kan inloggen is deze app voor mij geen cent meer waard.

      • Miro, helemaal waar.
        de oude app was stukken beter maar is zonder transitie uit de lucht gehaald.

  4. Als je kan inloggen op AppleTV zonder dat onhandige TV Koppelen (elke maand opnieuw…), dan ben ik al heel blij

  5. @Niels: helemaal mee eens

  6. Origineel geplaatst door Niels
    Als je kan inloggen op AppleTV zonder dat onhandige TV Koppelen (elke maand opnieuw…), dan ben ik al heel blij

    Ja!! Dat is ook mijn nr. 1 ergernis aan de NPO-apps! Als dat nou eens opgelost kan zijn…

  7. Komt NPO ook eindelijk met picture in picture?

  8. Deze vernieuwde site is verschrikkelijk! ZEER ongebruiksvriendelijk en een schrik voor de ogen.
    Op de oude site was alles in 1 oog opslag zien; overzicht van de programma’s van die dag en rustig. Simpele zoekfuncties voor de week erna en de week ervoor.
    Dit is vreselijik en men is geneigd nu een TV te kopen of een gids.

    • De zoekfunctie werkt niet naar behoren. Voor mij had dit niet gehoeven. Als dit zo blijft, ga ik het maar opzeggen.

  9. De onvoltooide nieuwe site is per 6 nov. standaard geworden. Een IT Change Manager zou dit nooit goedgekeurd hebben, maar die functie bestaat kennelijk bij de NPO. Alles wat goed was aan de oude versie is verwijderd: Favorieten, notificaties, makkelijk terugbladeren in de gids. Gebleven is de lage beeldkwaliteit bij Live kijken en de lawine cookies.
    Nieuw is wat vormgeving met afgeronde hoeken. Na jaren demonstreren op het Malieveld heeft het volk eindelijk gekregen wat het wilde: afgeronde hoeken in NPO Start (sic).

  10. Wat een afgang…

  11. De nieuwe NPO Start update is waardeloos. Heb mee gedaan aan de bèta app. Op al mijn op- en aanmerkingen heb ik nooit antwoord ontvangen. Zo mis ik in de nieuwe app de programma’s die ik volg(de), de zogenaamde favorieten. Deze optie is niet meer aanwezig in de nieuwe NPO Start. Schijnt wel terug te komen op de duur. App heeft nu echter geen meerwaarde meer en is een veredelde TV-gids.

    • Ik heb ik de nieuwe versie geïnstalleerd op mijn Apple telefoon. Nu kan ik hem niet meer streamen met mijn Chromecast naar de tv. En er is voor onze smart tv Panasonic geen app

  12. Sorry maar deze app is gewoon voor mij niet compleet en het in deze staat lanceren als vervanging op platformen waar het al bestond is een beetje vreemd. Mijn NPO is nu simpelweg niet bestaand.

    • Ik heb bij het eerste gebruik direct al een aantal problemen ondervonden met de nieuwe versie.
      Als ik een serie kijk, spelen de afleveringen niet automatisch achter elkaar door. Als ik handmatig de volgende aflevering aanklik, speelt deze af op mijn telefoon ipv tv. De castingbutton is dan verdwenen in het afspeelscherm.
      Tevens lijken afleveringen van series door elkaar te staan, sommigen voorzien van titel, afleveringnummer en datum, sommigen zonder datum. Staat rommelig.
      Ook vind ik de startpagina minder gebruikersvriendelijk dan de vorige versie. Onder Start > populair staan aanbevolen afleveringen van verschillende series. Als ik hierop klik begint die aflevering te spelen, in plaats van dat er een overzicht tevoorschijnkomt van de desbetreffende serie, waarin ik zelf de aflevering kan kiezen.
      Ook vind ik het nieiwe design geen succes. Het oogt amateuristischer. Dit is wat ik in de eerste indruk ondervind. Al met al voelt als een betaversie.

      • lWat een waardeloze app.Voorheen had ik nooit problemen..nu om de haverklap “error 403” en kan ik niet verder kijken.Als dit niet verbeterd ,zeg ik mijn abonnement op.Wat een teleurstelling!

      • Ik ben het volledig eens met je!!!!

      • App, ook laatste versie (9.0.1), doet het niet op iPhone 14 pro. Na openen app en klikken op profiel bevriest app.

  13. Gezellig radio 2 live kijken zit er ook niet meer op
    eerder een achteruitgang dan vooruitgang 🙁

    • Ik kijk via NLZiet en dat werkt op de Apple TV echt vlekkeloos. En NLZiet heeft alles van NPO Start/Plus dus daarmee wordt die app automatisch overbodig. Kleine tip. 😉

  14. Helaas is de app behoorlijk onbruikbaar geworden. Zoekfunctie werkt op de NVidia Shield helemaal niet, Min NPO is weg, vinden van programma’s langdurig proces, want je weet niet altijd onder welke categorie het programma staat. Overzicht in de gids is ontzettend veel minder goed dan de oude app. Ik wil de oude app terug. Er is veel overgenomen van NLZiet, maar dan slechter, onoverzichtelijker en onvolledig. Maar deze verbazingwekkende uitrol van een onderontwikkelde app met minder functionaliteit wekt niet veel vertrouwen: kennelijk bewust zo gedaan volgens de website van NPO . TV kijken is in deze app zo irritant geworden dat we acuut overstappen op NLZiet en het abonnement op NPO plus stoppen. Wel jammer, want de npo programma’s zijn voor ons meer dan voldoende.

  15. (Red.) Artikel bijgewerkt na release van vernieuwde NPO-app op iPhone en iPad.

    • Wat ik heel raar vindt is dat je alleen nog maar het laatste seizoen van een serie kan zien. Voorheen altijd alle seizoenen, dan kan je serie nog eens in zijn geheel kijken. En al het bovenstaande vind ik ook

    • Ook kan je eerdere seizoenen niet meer zien van de series. Jammer, want het is fijn als je weer bij kan kijken als er een nieuw seizoen komt. Dit kon eerst wel.
      Jammer

  16. Chromecast niet meer mogelijk???

    • Bij mij is inderdaad casten naar de Chromecast ook niet meer mogelijk. Het icoon is nergens meer te vinden na de update. Uiterlijk vind ik het ook een stuk minder overzichtelijk. Dus laten we weer teruggaan naar de oude… die werkte wat mij betreft prima!

    • Chromecast doet het bij mij ook niet vanaf de iPhone. Geen button te bekennen. Vanaf de PC werkt het prima maar niet via de telefoon. Waardeloos dus!

      • Hier ook. Tenminste bij iPhone. Mijn vriend met Samsung telefoon kan nog wel casten naar de Chromecast. Super raar en vervelend! Weet iemand of dit nog terugkomt?

    • NPO Start werkt niet in buitenland. Programma’s zijn alleen nog via VPN te bekijken.. Na herhaalde klachten via email nog steeds niets veranderd. De vorige versie van NPO start gaf die problemen niet

  17. Wat mij opvalt is dat bij ondertiteling van Nederlandse programma’s de tweede regel half wegvalt. Verder weer even wennen en aantal functies ontbreken nog. Die komen vast snel weer terug

  18. Erg jammer dat de Apple TV versie nog niet is geüpdatet. De NPO app op mobiel en tablet werkte wel prima, maar die op de Apple TV is erg slecht. Had gehoopt dat ze dat eerst aan zouden pakken..

    • Volgens mij komt er geen nieuwe Apple TV app. En alleen nog een app voor Samsung en LG. De rest moet casten vanaf device of ingebakken app bij Ziggo of KPN gebruiken.

  19. Geen verbetering.
    De pagina ‘Live’ werkt niet onder Safari. De programmagegevens flitsen even op, daarna lege pagina.
    De NPO geeft geen sjoege als je het meldt.

  20. Wat een drama, onoverzichtelijk, kan niet meer streamen naar mijn tv via chromecast, ook pakt hij op de tv app niet mijn plusabonnement. Heb er niets meer aan, spijt dat ik hem geupdated heb…

  21. Ik snap de klaagzang niet helemaal. NPO Start is gratis, dus wat wil je. NPO Plus is 2,95 euro per maand. Voor 6 euro meer heb je NLZiet met veel meer opties en apps die wel werken. Overstappen dus en tv-abonnement opzeggen!

    • Dus omdat het “maar” €2,95/maand kost mag de gebruiker geconfronteerd worden met een waardeloos product? Vreemde gedachte kronkel. De oude, net zo dure app werkte prima. Maar de nieuwe is alleen maar ergenis!

  22. Casten (naar een ChromeCast) is niet meer voorzien ? Of komt er nog aan ?

  23. Bij iemand getest met een Android telefoon: die krijgt gewoon wel het casticoontje te zien in de player vd nieuwe NPO app

  24. (Red.) Artikel bijgewerkt met beschikbaarheid op de Apple TV.

  25. Sinds het kijk- en luistergeld is afgeschaft betalen we dit allemaal verplicht via de belastingen. Toch worden we gedwongen om extra uitgaven te doen om überhaupt iets te kunnen ontvangen want via de ether wordt niets meer uitgezonden. Aan de kabel dus of NPO ontvangen via het internet.

    De uitzondering was een prima functionerende NPO-Start App die nu ter grave is gedragen. Live kijken gaat nog wel maar streamen op je TV kun je vergeten als je een iPhone hebt.

    Blijkbaar is het woord “testen” niet bekend bij de NPO-ontwikkelaars. Of is de strategie om iedereen te dwingen om een NPO-Plus abonnement te nemen?

    • Dat klopt niet. Nog altijd kun je via digitenne (dvbt2 ) gratis npo 1/2/3 ontvangen plus de regionale zender en wanneer je geluk hebt nog een regionale zender en vanwege corona kregen we als extraatje npo2 extra en die is altijd gebleven. En de radio zenders zijn ook gratis in de ether via zowel dabt2 als dab+en de ouderwetse fm. Ik gebruik dit dagelijks. Grootste deel van mijn leven geen kabel abonnementen gehad in mijn studententijd keken we het analoge ether signaal.

  26. Chromecast doet het niet! Kom op we betalen hiervoor! Streamen via de Iphone noch Android werkt

  27. Ik woon in het buitenland en kon op het oude platform altijd livestreams van NPO 1, 2 en 3 afspelen met NPO Plus. Dit lukt met de nieuwe versie niet meer – niet via de browser, iOS and de nieuwe tvOS app.

    Ervaren anderen dit probleem ook? Ik vraag me af of dit een bug is of een verandering in de voorwaarden (waarover ik niet ben geïnformeerd als betalende gebruiker…)

    • Ook ik woon in het buitenland en het lukt mij vanaf de nieuwe app op mijn IPad alleen maar live npo 1 en zapp te kijken de andere live zenders blijven zwart ..

  28. Dit werkt helemaal niet zo op de AppleTV. Wat is dit voor iets idioots om dit zo live te brengen?

  29. Chromecast werkt niet meer vanaf de iOS app.
    Wat onhandig zeg. Je zou verwachten dat vooraf geanalyseerd is hoeveel bepaalde functionaliteiten gebruikt worden en op basis daarvan de nieuwe app bouwen en vrijgeven.

  30. Net is de NPO app op Apple TV geupdate. Wat een absoluut drama. Ik was gewend om met npo plus tv te kijken maar kan mijn abonnement niet eens activeren. Welke oetlul zet zo iets live, zo te zien zonder enige test.

  31. App doet sinds een paar dagen helemaal niets op mijn iphone 13 mini (ios 17.1.1). Scherm donker en laat zich niet bedienen. Op mijn ipad werkt hij wel gewoon. hoewel het bijzonder irritant is dat ik daar de ondertiteling steeds weer, bij elk nieuw item, moet uitzetten. Ga toch maar eens kijken bij NLziet.

  32. Blijkbaar kwam er te veel geld binnen. Is met de nieuwe app meteen opgelost. Hoeveel duizenden zullen meteen hebben opgezegd?! Ik in ieder geval wel. Ik spaar nu voor een anal destroyer, zodat ik mezelf kan naaien. Heb ik NPO niet voor nodig.

  33. Waardeloos. Onhandig, als je uitzending wilt stoppen moet je op een heel klein kruisje in de linkerbovenhoek drukken. Waarom staat de ondertiteling altijd aan? En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan. Ik wil de oude app terug!

  34. Weet iemand of je terug kunt naar de oude versie? Liever een werkende down grade dan een deze versie

    • Vandaag helaas ook aan de update (AppleTV) moeten geloven, wat een drama dat live tv kijken helemaal weg is. Onbegrijpelijk!

  35. De beeld kwaliteit is stukken beter, dat is een feit, maar dat alle radio zenders zijn verdwenen is gewoon bagger. Ik kijk zowat elke dag npo radio 2 via de tv app, maar dat is er nu niet meer bij

  36. Wat een blamage: Op Apple tv kun je nog steeds niet inloggen, dus geen gebruik maken van de plusfunctionaliteit waar je voor betaalt. Ongelofelijk dat ze een app die nog niet af is, gewoon uitbrengen. Kneuzen van de NPO!

  37. Wat een waardeloze update is dit… je kunt op de Apple TV na de update niets meer vinden en de zoekfunctie is helemaal verdwenen. Alle (BETAALDE) NPO+ content is niet te kijken.

    Snel terug naar de vorige versie en de broddelaars die dit hebben gemaakt terugsturen naar de basisschool.

  38. Na enig zoeken lees ik hier wat ik al vreesde, de nieuwe infrastructuur en NPO apps is dus uitgelopen op een fiasco. Mijn oude moeder, die helemaal bij te tijd is, kan niet meer televisie kijken sinds de update. Ik snapte het niet, totdat ik zelf ging kijken en er inderdaad achter kwam dat de app nu hele delen functionaliteit lijkt te missen.
    Het is ongekend dat de Europese publieke omroepen allemaal zelf een platformpje in elkaar aan het hobbyen zijn en er niemand op het idee is gekomen om een pan-Europese infrastructuur neer te zetten.
    Wat een blamage voor de NPO.

  39. Wat een ellende,deze update.Ik vind het meer een downdate.Héél gebruiksonvriendelijk en bewerkelijk.Ik kijk bijvoorbeeld 2 voor 12 altijd later,een paar afleveringen achter elkaar.
    Bij de oude versie zag ik welke ik al gezien heb.Nu moet ik kijken en onthouden welk bloesje Astrid draagt..
    Het vereist veel meer handelingen om terug naar het menu te gaan,de layout is heel hinderlijk,kortom:knudde!

  40. Hier voor het eerst het woord ‘downdate’ gezien. Ik heb opgezegd want na zo’n lange tijd wachten op een verbeterde app… Schandalig. Jaren gebruik van gemaakt.
    Is de groep, die kijkt via apple apparatuur, te klein?

  41. Helaas nu naast mijn iPad en iPhone, ook de NpoPlus app ge-updated op de Ziggo Next (gaat automatisch).
    In geen van deze omgevingen is mijn favorieten lijst terug te vinden.

  42. Wat een waardeloze update. Inderdaad, de hele navigational is weg. Ik kan dus niet meer inloggen in plus en kan er dus niets meer mee 🙁
    De oude versie was al brak, maar blijkbaar kan het dus altijd erger 🙁

    • Origineel geplaatst door Jan

      Wat een waardeloze update. Inderdaad, de hele navigational is weg. Ik kan dus niet meer inloggen in plus en kan er dus niets meer mee 🙁
      De oude versie was al brak, maar blijkbaar kan het dus altijd erger 🙁

      Ik ontdekte dat inloggen op NPO plus niet meer hoeft.. als je dat hebt, ben je automatisch ingelogd na inloggen op Start

  43. Onbegrijpelijk dat je een app uitbrengt, die incompleet is. Je kunt niet inloggen op Apple TV en dus geen gebruik maken van NPO Plus waarvoor je betaalt. Wie verzint dit? Kan de oude app niet worden teruggezet in de Appstore? Die was niet perfect (tig keer opnieuw inloggen), maar werkte wel.

  44. Met mijn IPhone kan ik na de update, niet meer de NPO app gebruiken Hij laadt niet meer in, kan niet inloggen etc.. maar het maandbedrag wordt wel afgeschreven
    Heb m’n oude laptop opgezocht om te kijken en casten.
    Toch idioot dat het via Apple niet meer gaat!

  45. Mij werkt het niet eens op de iPhone die een update kreeg de vernieuwende app.
    Ik start op klik profiel aan welk je wilt kiezen.
    En dan blijf ik laden bij pagina overzicht, kom ik niet verder.

    – app afsluiten, opnieuw starten heeft niet geholpen
    – Iphone opnieuw starten heeft niet geholpen
    – app verwijderen, opnieuw installeren, heeft niet geholpen.

    Hierdoor kan ik apple tv niet gebruiken niet kan koppelen.

    Zie ik nou goed, nu even snel kort uitproberen, via webbrowser.
    Er geen eerder opgeslagen lijst, die je wilt volgen zeg maar.
    Niet te zien is op de nieuwe app? (heb tot heden niet gevonden)

  46. Ik kijk op Android tablet met NPO plus. Ik had niks te klagen, maar nu wel. De radiozenders zijn verdwenen en de balk bovenin is nog steeds leeg. Als ik de app open word ik begroet met ‘ welkom terug , gebruikersnaam ‘
    JE dagelijkse aanbevelingen worden nu geladen’..alles IS van mij tegenwoordig 🤣 Daar zit ik dus niet op te wachten. Ik zoek zelf wel wat ik wil zien.
    En dan nog de vormgeving van ‘Ontdek’. Die lijkt wel bedacht met kinderen in t achterhoofd…en t laden van die thumbnails duurt een eeuwigheid…
    Al met al vind ik t dus geen verbetering
    Ik hou t voorlopig wel bij NL ziet..

  47. Chromecast werkt niet meer in de vernieuwde app. Ga mijn abonnement stopzetten 🙁

  48. Het ergste van alles vind ik dat je in staat bent om een nieuw product te lanceren wat voor geen meter werkt. Je neemt de gebruiker daarmee niet serieus en laat je betalende klanten in de steek. Ik betaal ook en krijg er nu niets voor terug. Ik ben benieuwd hoe NPO hierover denkt dit goed te maken.

  49. Ik vraag mij erg af hoe ze testen. Ze zeggen maanden lang met een besloten groep getest te hebben. Hoe kun je dan zoiets cruciaals als een missende Chromecast functie of een missend hoofdmenu op de Apple TV niet ontdekken en inbouwen/fixen voor je de apps released.

    Ik werk zelf in softwareontwikkeling en dit is daar echt not done.. Maak gebruik van goede UXers om dit te voorkomen

  50. Deze nieuwe app is waarschijnlijk gemaakt door een stel stagiaires. Die konden de Nederlandse gebruiksaanwijzing niet zo goed begrijpen…….

    • Dit is wel heel dramatisch 😂
      En ook niet echt aardig naar de groep professionals die hier zo hard aan heeft gewerkt. De keuze hoe en wanneer het live te zetten is bijna nooit gemaakt door de bouwers van de app.

  51. Het “ lukt “ de NPO maar niet een goede app te maken .
    Deze versie is echt waardeloos geworden .
    Vooral de versie van TVos .
    Ze dwingen je bijna dan toch maar weer een ziggo of kpn abonnement af te sluiten .

  52. De nieuwe app is een totale shitshow op mijn LG OLED. Hoofdmenu is alleen zichtbaar door naar links te scrollen, er zijn geen favorieten meer in te stellen, het NOS Journaal (best bekeken programma) teruigkijken is nu nog lastiger dan voorheen door de wirwar aan onduidelijke categorieen. Als je een serie volgt dan is er geen makkelijke optie om later verder te kijken. Gisteren ook last van een haperingen om de 20 seconden, alsof ze 25pfs sturen en de client 24pfs verwacht. Echt wat een ontzettend triest design, ik vraag me af wat het gekost heeft.

  53. Is npo plus nu verdwenen? Of staat dat elders?als het is verdwenen waar betaal ik dan iedere maand voor?

    • @Ellen Sleebe: De betaalde dienst NPO Plus bestaat nog steeds, door in te loggen in de iPhone- en iPad-versie met je NPO-account. Op de Apple TV kan dat door een bug momenteel niet (omdat het hoofdmenu ontbreekt), zoals in het artikel uitgelegd is.

      • Hoe lang gaat dit nog duren? Nog steeds werkt de app op Apple TV niet. Nu ongeveer een maand of zo. Onbegrijpelijk. En nog veel gekker dat we helemaal niets horen van NPO.

        • Zelf heb ik nu een abonnement op NL Ziet genomen.
          Dan kan ik in ieder geval de Top 2000 live zien.

  54. Deze app werkt nog steeds niet naar behoren. Ik spreek mij niet uit over de design maar wel over het feit dat deze app onvoldoende getest is. Voor mij is dit nog steeds een beta versie …. En zoiets laat je eerst gebruiken door een aantal friendly customers alvorens het aan een breed publiek ter beschikking te stellen.

  55. Is er al bekend wanneer de app eindelijk gaat werken op Apple TV? NPO klantenservice is er niets en kletst op hun website onzin over kunnen streamen vanaf die device (werkt niet). Dus in een apple omgeving betaal je nu al bijna 3 maanden abonnementsgeld en daarvoor krijg je niets. Hebben jullie (culture) contacten bij de NPO om te horen wat hun verwachtingen zijn?

  56. (Red.) Versie 3.0 van NPO voor Apple TV is uit en brengt weer enkele functies terug. We hebben het artikel daarom een update gegeven.

  57. Erg tevreden met Android tv. In de woonkamer ingebouwd , andere kamer met Google Chrome. Zo mooi!!!

  58. Op mijn AppleTV komt geen app van NPO!
    De app van NLZIET is veel beter en ook voordeliger..
    Ik kan met NLZIET alles terug & Live kijken en bijna alles reclamevrij.

  59. Too little, too late. Ik ben overgestapt op NLZiet, had ik eerder moeten doen.

  60. Plus abonnement, elke keer bij een keuze van iets anders dat onder de plus valt uitloggen en weer inloggen. Geen favorieten, geen live, kortom nog heeeeeeeel veel werk te doen @ Danny Eerens

  61. Enige wijziging is dat je kunt inloggen, verder ontbreken alle functies.
    Als dit het resultaat is van hard werken dan is het best treurig dat het feitelijk niets heeft opgeleverd.
    Enorm teleurstellend, enig idee wanneer de overige functies weer beschikbaar komen?

    Het ziet er ook naar uit dat de rare constructie als je cookies verwijdert op je browser je opnieuw moet inloggen op de iPad en je AppleTV opnieuw moet koppelen. Geen enkele app heeft dat, als er iets verbeterd had moeten worden dan is het de manier van inloggen.

  62. (Red.) Artikel bijgewerkt na nieuwe reeks updates voor onder andere de Apple TV-versie.

  63. Fijn er nu update is voor Apple TV. Mis daar alleen nog NL ondertiteling.