Zo'n 40 procent van de reizigers die een digitaal treinkaartje koopt doet dat op zijn mobiele telefoon via de . Een percentage dat snel groeit, verwacht de NS.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 9 reacties
Le0
Nou geeft de NS aan je ticket te printen. Maar is die bar/QR code in de mail (bevestiging) of app ook afdoende? Dus scannen van de code op het scherm van je telefoon? Want een ticket printen is echt onnodig en ouderwets.
Iemand ervaring?
Ray
Jammer dat Toeslag tickets nog steeds uitgeprint dienen te worden…
Tim
@Le0: Uitprinten is niet nodig, zolang je maar de app gebruikt om de code te laten zien.
Suzanne
@Le0: Heb je wel een account aangemaakt in de app? Want dat had ik de eerste keer niet gedaan en toen moest ik het alsnog uitprinten
Je kunt naar het menu gaan in de app en klikken op ‘mijn tickets’. Dan zie je (als het goed is) je ticket
HB
Heren, reis dagelijks zo. Aanmelden niet nodig. Via Reisplanner route uitzoeken en kaartje kopen. Betalen met iDeal en klaar. Wel één probleempje. Je hebt altijd verbinding met internet nodig. Kaartjes zijn niet offline te bezichtigen. Tenzij je een screenshot maakt van voor en achterkant kaartje.
Victor
Dat je altijd een internetverbinding nodig hebt is niet handig. Er zijn nog steeds plaatsen waar geen/slecht internet is bv op het traject almelo amersfoort bakt KPN er niet veel van.
Bovendien hoop ik dat NS en de spoordeelwinkel het eens mogelijk maken dat je ALTIJD je kaartje op je persoonlijke CHIPKAART kunt zetten ipv dat domme ouderwetse printen. Die printjes kan de conducteur niet eens scannen !!!
Andre
De app werkt niet echt prettig. Een kaartje kopen is erg moeilijk gemaakt. Geeft een rommelige indruk. Je moet de app verlaten om te betalen.
Niet echt gebruiksvriendelijk. Nog veel werk aan de winkel.
Suzanne
@Andre: Daar heb ik geen last van. Ik vind het geweldig. Je plant je reis, koopt een kaartje en klaar. Super snel en handig
Niels
@Le0: Ik werk vaak voor de NS, dus bij deze.
Je moet je kaartje altijd uitprinten, tenzij je de NS Xtra app gebruikt, daar kan je namelijk je kaartje in laden.
Een andere vorm van digitaal is in principe niet toegestaan omdat fraude nogal makkelijk is.(photoshop datum veranderen etc)
De QR code kan je gebruiken om poortjes te openen op stations, mochten ze open zijn dan hoef je hem niet te gebruiken omdat het enkel een passage recht is.
Nou geeft de NS aan je ticket te printen. Maar is die bar/QR code in de mail (bevestiging) of app ook afdoende? Dus scannen van de code op het scherm van je telefoon? Want een ticket printen is echt onnodig en ouderwets.
Iemand ervaring?
Jammer dat Toeslag tickets nog steeds uitgeprint dienen te worden…
@Le0: Uitprinten is niet nodig, zolang je maar de app gebruikt om de code te laten zien.
@Le0: Heb je wel een account aangemaakt in de app? Want dat had ik de eerste keer niet gedaan en toen moest ik het alsnog uitprinten
Je kunt naar het menu gaan in de app en klikken op ‘mijn tickets’. Dan zie je (als het goed is) je ticket
Heren, reis dagelijks zo. Aanmelden niet nodig. Via Reisplanner route uitzoeken en kaartje kopen. Betalen met iDeal en klaar. Wel één probleempje. Je hebt altijd verbinding met internet nodig. Kaartjes zijn niet offline te bezichtigen. Tenzij je een screenshot maakt van voor en achterkant kaartje.
Dat je altijd een internetverbinding nodig hebt is niet handig. Er zijn nog steeds plaatsen waar geen/slecht internet is bv op het traject almelo amersfoort bakt KPN er niet veel van.
Bovendien hoop ik dat NS en de spoordeelwinkel het eens mogelijk maken dat je ALTIJD je kaartje op je persoonlijke CHIPKAART kunt zetten ipv dat domme ouderwetse printen. Die printjes kan de conducteur niet eens scannen !!!
De app werkt niet echt prettig. Een kaartje kopen is erg moeilijk gemaakt. Geeft een rommelige indruk. Je moet de app verlaten om te betalen.
Niet echt gebruiksvriendelijk. Nog veel werk aan de winkel.
@Andre: Daar heb ik geen last van. Ik vind het geweldig. Je plant je reis, koopt een kaartje en klaar. Super snel en handig
@Le0: Ik werk vaak voor de NS, dus bij deze.
Je moet je kaartje altijd uitprinten, tenzij je de NS Xtra app gebruikt, daar kan je namelijk je kaartje in laden.
Een andere vorm van digitaal is in principe niet toegestaan omdat fraude nogal makkelijk is.(photoshop datum veranderen etc)
De QR code kan je gebruiken om poortjes te openen op stations, mochten ze open zijn dan hoef je hem niet te gebruiken omdat het enkel een passage recht is.