NS International-app werkt binnenkort met mobiele tickets

NS International werkt binnenkort met mobiele tickets via de app. Na het boeken van de treinreis vind je de tickets terug in de app.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

NS International iPhone-app treintijden EuropaNS Internationaal gaat klanten op korte termijn de mogelijkheid bieden om met een mobiel treinkaartje te reizen. Het geldt alleen voor reizen van en naar België en reizen met de Thalys, dus ook naar bestemmingen in Frankrijk en Duitsland. Als je een reis hebt geboekt via de website NSInternational.nl kun je vervolgens het mobiele ticket tevoorschijn halen in de NS International-app. Het ticket is ook offline beschikbaar in de app.


In de vandaag verschenen update van NS International zijn voorbereidingen getroffen om binnenkort de mobiele tickets te kunnen aanbieden. Zo is er een nieuwe menu-optie ‘Mijn tickets’ toegevoegd onder het tabblad ‘Persoonlijk’. Het downloaden van mobiele tickets werkt op het moment nog niet. Wil je weten hoe de app werkt, dan vind je vanaf nu een duidelijk instructiefilmpje in de app. De vraag- en antwoordsectie is ook aangepast in versie 2.3.

NS International reisschema NS International hoofdmenu

De NS International-app verscheen in juni 2014 en is bedoeld voor internationale reizen. De app is al aangepast voor iOS 8 en geeft je de mogelijkheid om reizen te plannen van en naar 50.000 treinstations in Europa. Je krijgt ook een waarschuwing als de trein te laat is en je ziet de vertrek- en aankomsttijden op alle stations.

De NS Reisplanner Xtra-app won onlangs de eerste prijs bij de iCulture Awards. Het leuke is dat dit binnenkort overal op de stations te zien is. NS heeft abriposters laten maken, waarop ze trots melden dat ze de prijs hebben gewonnen. Voor ons ook een leuke verrassing!

Informatie

Laatst bijgewerkt
10 februari 2015 om 20:01
Onderwerpen
, ,
Categorie
Apps

Reacties: 6 reacties

  1. Waar hadden we dat Passbook ook al weer voor?

  2. Origineel geplaatst door Joost
    Waar hadden we dat Passbook ook al weer voor?

    Dat is zodat Apple zijn neus in al je transacties kan steken. Door dit binnen de app te houden, houdt NS zelf de controle en kunnen ze het op elk platform op dezelfde manier oplossen.

  3. De app biedt niet dezelfde planfunctie als de website, het is dus maar interessant voor een deel van de klanten van NS International. Dat tickets nog niet zichtbaar zijn in de app van de NS is overigens uiterst merkwaardig te noemen anno 2015. Dan doel ik niet eens op het vervangen van papieren tickets, wat ook al geen nieuw concept is. Desondanks is het goed dat de NS haar app gereed wilt maken voor 2012.

  4. Voordeel van Passbook is dat de mogelijkheid bestaat om een ticket te tonen zonder je telefoon te moeten ontgrendelen.

  5. Pfff mogen ze het wel beter maken dan de site, ik probeerde vorig jaar kaartjes te boeken, komt er na een laatste bevestigingsklik in één keer een bedrag bij, na diverse pogingen maar gebeld en: “oh ja meneer dat is een foutje op onze site” ……… WTF ze weten het nota bene ….) dus maar bij de DB geboekt ….

  6. Donderag een retourticket Brugge gekocht. Een mobile ticket. Deze was zowel in de NL als de BE treinen niet te scannen! In België kregen we zelfs een boete. Te treurig voor woorden. NS is nog niet klaar met mij.