De NS komt binnenkort met een nieuwe functie, waarmee je live kunt navigeren door het hele openbaar vervoer. Je ziet dan niet alleen waar je bent, maar hoe je bij je volgende OV-locatie komt. Dat onthulde de NS tijdens het App Pioneers-event waar iCulture bij aanwezig was.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 7 reacties
Laurens
Mooie ontwikkelingen. Maar wat ik als ervaren
OV’er nog mis is de invloed op de overstaptijden.
Vaak wordt standaard een minuut of vijf aangehouden. Terwijl 1 minuut ook genoeg is. Dit kan de totale reistijd soms met 30 minuten langer of korter maken (afhankelijk van het perspectief).
Ik plan nu de vervolgreis in vanaf het station van aankomst. De aankomsttijd bereken ik weer afhankelijk van de vertrektijd vanaf het station vanaf waar ik vertrek.
Ik koppel dus handmatig de verschillende reis onderdelen aan elkaar.
Zou mooi zijn als de app dat ook zou kunnen.
Leander
@Laurens: Herkenbaar! Zo doe ik dat ook inderdaad als ik buiten de Randstad reis. Daarbinnen gebruik ik eigenlijk altijd Citymapper omdat deze de aankomsttijd automatisch aanpast op mijn Apple Watch complicatie wanneer je vertraging hebt of juist een trein eerder hebt door een snellere overstap.
Ik mis in de NS Reisplanner ook echt een AppleWatch app zoals de app van CityMapper. Heb dit verzoek al regelmatig aangedragen waarop ik de reactie krijg dat ze er mee bezig zijn. Maar volgens mij is dit allang van de baan.
HaJee
Mooie concurrent voor de 9292 app.
RobH
Misschien moest de NS ook maar een een Reisplanner Lite uitbrengen. Die laat zien hoe je van A naar B komt en meer niet…
eMilty
Volgens mij is de overstaptijd waar rekening mee wordt gehouden toch echt dynamisch afhankelijk van welk perron naar welk perron je moet. Ik krijg gewoon overstaptijden van 2 minuten als ik alleen maar van de ene naar de andere kant van het perron hoeft te lopen. Je kan wel extra overstaptijd instellen overigens (knopje EXTRA).
T
Zou eerst handig zijn om de reisoverzicht wat makkelijker eruit te laten zien.
Nu is het allemaal een onverhoopt zooitje, terwijl bij 9292 alles duidelijk te zien is.
Bubbly
@HaJee: Is er nu überhaupt iets waar het verouderde 9292 werkelijk beter in is? Waar ik mij jarenlang enorm aan heb gehekeld was dat je sneller dan een snelle fietsrit moet sprinten/rennen om de looptijden te behalen die de app belooft. Inmiddels al 2-3 jaar vrolijk door het leven zonder die onzin app.
Mooie ontwikkelingen. Maar wat ik als ervaren
OV’er nog mis is de invloed op de overstaptijden.
Vaak wordt standaard een minuut of vijf aangehouden. Terwijl 1 minuut ook genoeg is. Dit kan de totale reistijd soms met 30 minuten langer of korter maken (afhankelijk van het perspectief).
Ik plan nu de vervolgreis in vanaf het station van aankomst. De aankomsttijd bereken ik weer afhankelijk van de vertrektijd vanaf het station vanaf waar ik vertrek.
Ik koppel dus handmatig de verschillende reis onderdelen aan elkaar.
Zou mooi zijn als de app dat ook zou kunnen.
@Laurens: Herkenbaar! Zo doe ik dat ook inderdaad als ik buiten de Randstad reis. Daarbinnen gebruik ik eigenlijk altijd Citymapper omdat deze de aankomsttijd automatisch aanpast op mijn Apple Watch complicatie wanneer je vertraging hebt of juist een trein eerder hebt door een snellere overstap.
Ik mis in de NS Reisplanner ook echt een AppleWatch app zoals de app van CityMapper. Heb dit verzoek al regelmatig aangedragen waarop ik de reactie krijg dat ze er mee bezig zijn. Maar volgens mij is dit allang van de baan.
Mooie concurrent voor de 9292 app.
Misschien moest de NS ook maar een een Reisplanner Lite uitbrengen. Die laat zien hoe je van A naar B komt en meer niet…
Volgens mij is de overstaptijd waar rekening mee wordt gehouden toch echt dynamisch afhankelijk van welk perron naar welk perron je moet. Ik krijg gewoon overstaptijden van 2 minuten als ik alleen maar van de ene naar de andere kant van het perron hoeft te lopen. Je kan wel extra overstaptijd instellen overigens (knopje EXTRA).
Zou eerst handig zijn om de reisoverzicht wat makkelijker eruit te laten zien.
Nu is het allemaal een onverhoopt zooitje, terwijl bij 9292 alles duidelijk te zien is.
@HaJee: Is er nu überhaupt iets waar het verouderde 9292 werkelijk beter in is? Waar ik mij jarenlang enorm aan heb gehekeld was dat je sneller dan een snelle fietsrit moet sprinten/rennen om de looptijden te behalen die de app belooft. Inmiddels al 2-3 jaar vrolijk door het leven zonder die onzin app.