De Nederlandse Spoorwegen heeft haar iPhone en iPad-app vernieuwd. NS Reisplanner Xtra verhelpt fouten die optraden onder iOS 8, maar introduceert ook handige nieuwe functies. Zo kan iedereen voortaan de drukte in een bepaalde trein melden. De functie is een aanvulling op de drukte-indicatie die al een tijd in de app aanwezig is. Als de informatie niet klopt, kan je dat meteen doorgeven.
Eind juli werd bekend dat de NS en reizersorganisatie Rover samenwerkten aan een app waarmee je drukte kon melden. Die functie is dus opgenomen in de standaardapp van de NS.
NS Reisplanner versie 3.3 geeft je verder toegang tot het saldo van je OV-chipkaart. De informatie is niet volledig. Je ziet een lijst met de laatste tien ritten die je met de NS hebt afgelegd. Reizen van andere vervoerders staan er niet tussen. Wel zie je het laatst bekende saldo op je kaart. Dat zie je bovendien prominent bovenin het hoofdmenu.
Om gebruik te maken van het OV-chipkaart gedeelte, dien je in te loggen met je Mijn NS-account. Je kan zowel inloggen met een persoonlijk als zakelijk account. Gebruikers die al eerder waren ingelogd met een zakelijk account, moeten nu opnieuw inloggen.
De applicatie kan verder je reisadvies afdrukken via AirPrint.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Hoe kun je in de app inloggen met je Mijn NS-account? Ik kan het nergens vinden.
@GastonM: Ik heb hetzelfde probleem maar het lijkt wel alsof de update niet wil installeren omdat de versie nog steeds 3.2 is..
Update gaat prima.
Alleen het saldo wordt niet goed overgenomen van de OV-kaart.
Volgens mij zit er een vertraging in waardoor het pas later zichtbaar wordt. Dit was ook met een andere app die in je passbook ging.
@GastonM: Het werkt inmiddels wel goed!
Installeer de app opnieuw dat werkte voor mij
@GastonM: Je kan inloggen bij het blauwe plusje
Na je hebt ingelogd moet je even de app killen. Anders word je bij klikken op de ‘mijn NS’ balk steeds naar de login page verwezen. Niet netjes dit. De laggy bewegende achtergrond afbeelding is ook niet fantastisch getest denk ik zo (iPhone 5).
Laatste 10 transacties bij de NS, exclusief andere vervoerders: niet erg handig. De NS laat zich direct de kans ontglippen om voor de NS app een geheel nieuwe doelgroep aan te boren, nml. mensen die hun complete reishistorie van de afgelopen periode willen kunnen inzien.
Inderdaad, de app was nog niet geüpdatet naar de nieuwste versie. Bedankt voor jullie reacties.
Dit komt doordat de website van ov-chipkaart (TLS) alle overschrivingen/transacties pas na 24 uur verwerkt, daardoor is in mijn ns en andere sites enige vertraging zichtbaar
Ik kreeg de app maar niet geüpdatet dus heb ik de app verwijderd maar nu krijg ik heel de app niet eens meer gedownload.
Helaas kun je alleen OF een persoonlijke kaart opgeven, OF een business card, niet beide.
Op een vraag hierover hebben de ontwikkelaars aangegeven dat ze die keuze hebben gemaakt om de app eenvoudig te houden, maar dat het op de lijst is gezet voor toekomstige verbeteringen
@michael zetter: Vertraging….klinkt als de NS!
@michael zetter: Neen dat heeft er volgens mij niets mee te maken, dat saldo van mij staat al maanden op hetzelfde bedrag, op de website van OV-Kaart staat wel het wel goed !
De app toont alleen het saldo na de laatste treinreis, dat klopt dus als je met de bus geweest niet meer.
kneiterhandig alleen bij openen app gaat de muziek elke keer uit…
Kan nu in de trein al zien dat ik ingecheckt ben, tiptop!
Je ziet linksboven of je IN of UIT-gecheckt bent.
NS collecteert data bij het paaltje. NS weet dus op dat moment je saldo en in/uit-check status.
Het bedrag klopt totaal niet van mijn kaart scheeld altijd op de site van ov staat wel het juiste bedrag