Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 11 reacties
dries6951
Is wel makkelijk deze toevoeging, anders zou je door de gesloten deuren zomaar de rails kunnen oplopen 😮
Jordy
Sorry, maar hier zie ik totaal het nut niet van in..
Cas
Ik vind het wel handig om te weten op welk perron de trein stopt. Op Amsterdam CS heb je een intercity die soms op perron A en soms op perron B stopt. Dit ligt toch een minuut of 3 verder lopen, ik ga dan het liefst in de voorste of achterste coupé zitten.
Al ben ik voor de uitstapzijde van mening dat ze dit beter kunnen omroepen zoals in de Berlijnse metro dan in een app verstoppen. Vaak roepen ze tig overstapmogelijkheden om waar je niks aan hebt ( dit zoek je in de app wel op van te voren), maar de uitstapzijde is wel praktische info.
Ashcat
Voor de reguliere reiziger geen toevoeging. En je ziet even vooraf toch ook dat de trein langs het platform rijdt? Oke, voor blinden/slechtzienden is het wellicht een handigheidje als ze helemaal alleen in het halletje staan. Ik zou liever tijdig willen weten welk treinstel ergens achter blijft. De omroepers zijn zo vaak ze slecht te verstaan!
Dennis
@Cas: Je zag al of die op A of B vertrok, je zie nu alleen aan welke kant van de deuren je moet staan om uit te stappen.
Leander
Ze zijn mij al kwijt… ik ben overgestapt naar Citymapper.
In iedere update van de Reisplanner zit wel weer een nieuw slimmigheidje waar je misschien een keer gebruik van kunt maken, maar mis nog steeds geen watchapp. Al aantal keer aangevraagd bij de developer en krijg al een jaar te horen dat ze hier mee bezig zijn…
Herman
Aan welke kant je moet uitstappen? Inderdaad niet nuttig in de trein. In de metro vind ik dat wel nuttig. En dat roepen ze dan ook netjes om.
Robert
Uitstapzijde is misschien handiger om te gaan omroepen. Aussteigen in Fahrtrichtung rechts is in Duitsland gebruikelijk.
Waar ik zelf altijd mee worstel is wat per station de a en de b kant is. Dat bepaalt voor mij waar ik probeer te gaan zitten (en hoort dus bij de planning), omdat het na aankomst tijd scheelt
Jordy
Origineel geplaatst door Ashcat
Voor de reguliere reiziger geen toevoeging. En je ziet even vooraf toch ook dat de trein langs het platform rijdt? Oke, voor blinden/slechtzienden is het wellicht een handigheidje als ze helemaal alleen in het halletje staan. Ik zou liever tijdig willen weten welk treinstel ergens achter blijft. De omroepers zijn zo vaak ze slecht te verstaan!
Een blindziende heeft er toch niets aan als ze dit in een app wegstoppen? Gelukkig bestaan er nog mensen die graag medemens helpen in dit soort situaties.
Op de buitenkant van de trein staat wat de eindbestemming is. Ik noem als voorbeeld Rotterdam – Vlissingen, op het achterste treinstel staat Roosendaal en op het voorste treinstel Vlissingen.
Ferryman
Origineel geplaatst door Ashcat
Voor de reguliere reiziger geen toevoeging. En je ziet even vooraf toch ook dat de trein langs het platform rijdt? Oke, voor blinden/slechtzienden is het wellicht een handigheidje als ze helemaal alleen in het halletje staan. Ik zou liever tijdig willen weten welk treinstel ergens achter blijft. De omroepers zijn zo vaak ze slecht te verstaan!
Vreemd, imho is dat precies andersom. Als je haast hebt, bv ivm een aansluiting, is het héél handig nog vóór je door het raam ‘t perron ziet al te weten aan welke kant je moet gaan staan om als (één van de) eerste uit te kunnen stappen. Dan kun je zo nl de meute nog voor zijn, om niet aan treuzels overgeleverd te zijn.
Achterblijvende treinstellen daarentegen heten echt niet voor niets zo: het zijn altijd de achterste. Dus als je nog verder mee moet, moet je simpelweg altijd in de voorste gaan zitten … 🤔
Cloverfield
Haha. Wat een feature!
Waar blijven de nuttige features?
– Een Apple Watch app
– GPS detectie & pushup notificaties die nuttig zijn op dat moment.
– vertraging push notificaties op favoriete stations en vaste reizen.
Is wel makkelijk deze toevoeging, anders zou je door de gesloten deuren zomaar de rails kunnen oplopen 😮
Sorry, maar hier zie ik totaal het nut niet van in..
Ik vind het wel handig om te weten op welk perron de trein stopt. Op Amsterdam CS heb je een intercity die soms op perron A en soms op perron B stopt. Dit ligt toch een minuut of 3 verder lopen, ik ga dan het liefst in de voorste of achterste coupé zitten.
Al ben ik voor de uitstapzijde van mening dat ze dit beter kunnen omroepen zoals in de Berlijnse metro dan in een app verstoppen. Vaak roepen ze tig overstapmogelijkheden om waar je niks aan hebt ( dit zoek je in de app wel op van te voren), maar de uitstapzijde is wel praktische info.
Voor de reguliere reiziger geen toevoeging. En je ziet even vooraf toch ook dat de trein langs het platform rijdt? Oke, voor blinden/slechtzienden is het wellicht een handigheidje als ze helemaal alleen in het halletje staan. Ik zou liever tijdig willen weten welk treinstel ergens achter blijft. De omroepers zijn zo vaak ze slecht te verstaan!
@Cas: Je zag al of die op A of B vertrok, je zie nu alleen aan welke kant van de deuren je moet staan om uit te stappen.
Ze zijn mij al kwijt… ik ben overgestapt naar Citymapper.
In iedere update van de Reisplanner zit wel weer een nieuw slimmigheidje waar je misschien een keer gebruik van kunt maken, maar mis nog steeds geen watchapp. Al aantal keer aangevraagd bij de developer en krijg al een jaar te horen dat ze hier mee bezig zijn…
Aan welke kant je moet uitstappen? Inderdaad niet nuttig in de trein. In de metro vind ik dat wel nuttig. En dat roepen ze dan ook netjes om.
Uitstapzijde is misschien handiger om te gaan omroepen. Aussteigen in Fahrtrichtung rechts is in Duitsland gebruikelijk.
Waar ik zelf altijd mee worstel is wat per station de a en de b kant is. Dat bepaalt voor mij waar ik probeer te gaan zitten (en hoort dus bij de planning), omdat het na aankomst tijd scheelt
Een blindziende heeft er toch niets aan als ze dit in een app wegstoppen? Gelukkig bestaan er nog mensen die graag medemens helpen in dit soort situaties.
Op de buitenkant van de trein staat wat de eindbestemming is. Ik noem als voorbeeld Rotterdam – Vlissingen, op het achterste treinstel staat Roosendaal en op het voorste treinstel Vlissingen.
Vreemd, imho is dat precies andersom. Als je haast hebt, bv ivm een aansluiting, is het héél handig nog vóór je door het raam ‘t perron ziet al te weten aan welke kant je moet gaan staan om als (één van de) eerste uit te kunnen stappen. Dan kun je zo nl de meute nog voor zijn, om niet aan treuzels overgeleverd te zijn.
Achterblijvende treinstellen daarentegen heten echt niet voor niets zo: het zijn altijd de achterste. Dus als je nog verder mee moet, moet je simpelweg altijd in de voorste gaan zitten … 🤔
Haha. Wat een feature!
Waar blijven de nuttige features?
– Een Apple Watch app
– GPS detectie & pushup notificaties die nuttig zijn op dat moment.
– vertraging push notificaties op favoriete stations en vaste reizen.