De NS-app werkt sinds kort nauw samen met de Wallet-app voor losse treinkaartjes. Je kan daardoor reizen met je iPhone en met de Apple Watch. Wij laten je zien hoe dat werkt en wat hier voor nodig is.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 13 reacties
P4Z
Op Utrecht CS is het inderdaad erg lastig om de QR code te scannen. Dit omdat de schermpjes bij de poortjes erg bekrast zijn door het intensieve gebruik. Ik heb een paar weken geleden bijna alle poortjes over de hele breedte van de hal moeten proberen om te kunnen uitchecken(!). Dat zijn er zo’n 15 stuks(om en nabij). Toen ik eindelijk door een poortje kon, ben ik meteen naar de klantenservice gelopen om dit probleem aan te kaarten, je zal maar een bus moeten halen of omgekeerd in-moeten checken… Nou de klantenservice zei dat het toch echt aan mij lag en dat ik maar een ander poortje moest proberen, ondanks dat ik aangaf dat ik bijna alle poortjes had geprobeerd.. Ook toen ik aangaf dat het misschien aan de bekraste schermpjes lag vonden ze toch dat het aan mij lag. Top NS! Kansloos gebeuren😣.
Wees dus gewaarschuwd als je ff snel de app wil gebruiken bij een poortjes op Utrecht CS.
Jeroenus
Leuk. Nu met abonnementen erbij. Dat laatste over die test vind ik weer minder dat het met locatiegegevens moet. Locatiebepaling vergt nogal wat stroom jammer genoeg. Plus dat hele privacy gezeik er weer bij
Niels
Ein-de-lijk zeg
Kbm
Toch wordt het pas interessant als ik mijn OV chipkaart aan wallet kan toevoegen..
Suzanne
Wat is precies het voordeel van de wallet app?
Ik gebruik zelf gewoon de app van de NS en laat de conducteur m’n iPhonescherm scannen. Werkt prima. Dus wat is dan het voordeel? Of heeft t te maken met de poortjes? Want die hebben we hier in het noorden niet. Dus nog niet hoeven gebruiken
Bas Bloemink
Weet iemand of je hiervoor in de app ingelogd moet zijn met Mijn NS?
Felix
Origineel geplaatst door P4Z
Op Utrecht CS is het inderdaad erg lastig om de QR code te scannen. Dit omdat de schermpjes bij de poortjes erg bekrast zijn door het intensieve gebruik. Ik heb een paar weken geleden bijna alle poortjes over de hele breedte van de hal moeten proberen om te kunnen uitchecken(!). Dat zijn er zo’n 15 stuks(om en nabij). Toen ik eindelijk door een poortje kon, ben ik meteen naar de klantenservice gelopen om dit probleem aan te kaarten, je zal maar een bus moeten halen of omgekeerd in-moeten checken… Nou de klantenservice zei dat het toch echt aan mij lag en dat ik maar een ander poortje moest proberen, ondanks dat ik aangaf dat ik bijna alle poortjes had geprobeerd.. Ook toen ik aangaf dat het misschien aan de bekraste schermpjes lag vonden ze toch dat het aan mij lag. Top NS! Kansloos gebeuren😣.
Wees dus gewaarschuwd als je ff snel de app wil gebruiken bij een poortjes op Utrecht CS.
Het ligt toch écht aan jou. Ik reis heel vaak van/naar Utrecht CS en heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad.
Zie niet echt het voordeel van om het in de wallet te zetten, als het ook gewoon in de app staat.
Jeroenus
Origineel geplaatst door P4Z
Op Utrecht CS is het inderdaad erg lastig om de QR code te scannen. Dit omdat de schermpjes bij de poortjes erg bekrast zijn door het intensieve gebruik. Ik heb een paar weken geleden bijna alle poortjes over de hele breedte van de hal moeten proberen om te kunnen uitchecken(!). Dat zijn er zo’n 15 stuks(om en nabij). Toen ik eindelijk door een poortje kon, ben ik meteen naar de klantenservice gelopen om dit probleem aan te kaarten, je zal maar een bus moeten halen of omgekeerd in-moeten checken… Nou de klantenservice zei dat het toch echt aan mij lag en dat ik maar een ander poortje moest proberen, ondanks dat ik aangaf dat ik bijna alle poortjes had geprobeerd.. Ook toen ik aangaf dat het misschien aan de bekraste schermpjes lag vonden ze toch dat het aan mij lag. Top NS! Kansloos gebeuren😣.
Wees dus gewaarschuwd als je ff snel de app wil gebruiken bij een poortjes op Utrecht CS.
Het ligt toch écht aan jou. Ik reis heel vaak van/naar Utrecht CS en heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad.
Zie niet echt het voordeel van om het in de wallet te zetten, als het ook gewoon in de app staat.
Beetje kortzichtig dan. Wat dacht je van dat je geen losse app nodig bent. Ik ben geen routeplanner nodig dus ook die app niet. Houd mijn homescreen overzichtelijk
Dick de wit
Heb kaartjes gewoon via de ns app gebruikt in de kerstvakantie en dat werkte wel gewoon perfect. Ook op Utrecht cs.
Marten
Ben benieuwd hoe lang dit duurt. Apple heeft de onhebbelijkheid hier iets van te vinden; betalen in een app zonder 30% af te dragen? Foei.
Ronald Baars
Ik meen me te herinneren dat het scannen van de QR code bij de bredere poortjes, geschikt voor rolstoelen, wel goed gaat.
TheRealMelvin
Origineel geplaatst door P4Z Op Utrecht CS is het inderdaad erg lastig om de QR code te scannen. Dit omdat de schermpjes bij de poortjes erg bekrast zijn door het intensieve gebruik. Ik heb een paar weken geleden bijna alle poortjes over de hele breedte van de hal moeten proberen om te kunnen uitchecken(!). Dat zijn er zo’n 15 stuks(om en nabij). Toen ik eindelijk door een poortje kon, ben ik meteen naar de klantenservice gelopen om dit probleem aan te kaarten, je zal maar een bus moeten halen of omgekeerd in-moeten checken… Nou de klantenservice zei dat het toch echt aan mij lag en dat ik maar een ander poortje moest proberen, ondanks dat ik aangaf dat ik bijna alle poortjes had geprobeerd.. Ook toen ik aangaf dat het misschien aan de bekraste schermpjes lag vonden ze toch dat het aan mij lag. Top NS! Kansloos gebeuren😣.
Wees dus gewaarschuwd als je ff snel de app wil gebruiken bij een poortjes op Utrecht CS.
Ik heb precies dezelfde situatie gehad alleen bij het inchecken. De dame van de NS probeerde het en beschuldigde mij er van een vals kaartje te hebben gekocht. Ze liep zelfs weg terwijl ik niet naar binnen kon. Toen ik vroeg waarom ze wegliep gaf ze aan dat de NS zulke klanten als ik niet wilde hebben….
Wouter
QR code scanners hebben zoveel krassen erop dat hij de code niet eens meer kan lezen. Waarom er zoveel krassen op zitten is mij een raadsel
Op Utrecht CS is het inderdaad erg lastig om de QR code te scannen. Dit omdat de schermpjes bij de poortjes erg bekrast zijn door het intensieve gebruik. Ik heb een paar weken geleden bijna alle poortjes over de hele breedte van de hal moeten proberen om te kunnen uitchecken(!). Dat zijn er zo’n 15 stuks(om en nabij). Toen ik eindelijk door een poortje kon, ben ik meteen naar de klantenservice gelopen om dit probleem aan te kaarten, je zal maar een bus moeten halen of omgekeerd in-moeten checken… Nou de klantenservice zei dat het toch echt aan mij lag en dat ik maar een ander poortje moest proberen, ondanks dat ik aangaf dat ik bijna alle poortjes had geprobeerd.. Ook toen ik aangaf dat het misschien aan de bekraste schermpjes lag vonden ze toch dat het aan mij lag. Top NS! Kansloos gebeuren😣.
Wees dus gewaarschuwd als je ff snel de app wil gebruiken bij een poortjes op Utrecht CS.
Leuk. Nu met abonnementen erbij. Dat laatste over die test vind ik weer minder dat het met locatiegegevens moet. Locatiebepaling vergt nogal wat stroom jammer genoeg. Plus dat hele privacy gezeik er weer bij
Ein-de-lijk zeg
Toch wordt het pas interessant als ik mijn OV chipkaart aan wallet kan toevoegen..
Wat is precies het voordeel van de wallet app?
Ik gebruik zelf gewoon de app van de NS en laat de conducteur m’n iPhonescherm scannen. Werkt prima. Dus wat is dan het voordeel? Of heeft t te maken met de poortjes? Want die hebben we hier in het noorden niet. Dus nog niet hoeven gebruiken
Weet iemand of je hiervoor in de app ingelogd moet zijn met Mijn NS?
Het ligt toch écht aan jou. Ik reis heel vaak van/naar Utrecht CS en heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad.
Zie niet echt het voordeel van om het in de wallet te zetten, als het ook gewoon in de app staat.
Beetje kortzichtig dan. Wat dacht je van dat je geen losse app nodig bent. Ik ben geen routeplanner nodig dus ook die app niet. Houd mijn homescreen overzichtelijk
Heb kaartjes gewoon via de ns app gebruikt in de kerstvakantie en dat werkte wel gewoon perfect. Ook op Utrecht cs.
Ben benieuwd hoe lang dit duurt. Apple heeft de onhebbelijkheid hier iets van te vinden; betalen in een app zonder 30% af te dragen? Foei.
Ik meen me te herinneren dat het scannen van de QR code bij de bredere poortjes, geschikt voor rolstoelen, wel goed gaat.
Ik heb precies dezelfde situatie gehad alleen bij het inchecken. De dame van de NS probeerde het en beschuldigde mij er van een vals kaartje te hebben gekocht. Ze liep zelfs weg terwijl ik niet naar binnen kon. Toen ik vroeg waarom ze wegliep gaf ze aan dat de NS zulke klanten als ik niet wilde hebben….
QR code scanners hebben zoveel krassen erop dat hij de code niet eens meer kan lezen. Waarom er zoveel krassen op zitten is mij een raadsel