Update: het Nuki 2.0 deurslot is nu in de webshop van de fabrikant te vinden.
Nuki deurslot met HomeKit
Twee jaar geleden verscheen de Nuki Smart Lock en sindsdien is er veel veranderd. In plaats van losse oplossingen met eigen apps en protocollen zie je steeds vaker samenwerking met Alexa, Google Home en Siri. Nuki gaat daarom met z’n tijd mee en vanaf november ligt er een nieuwe Nuki 2.0 in de winkel die samenwerkt met HomeKit. Het was een van de grootste wensen van de huidige gebruikers en er is dan ook de afgelopen maanden hard aan gewerkt om het voor elkaar te krijgen. Nuki 2.0 is met Siri te bedienen, is via de Woning-app van Apple aan te sturen en is mee te nemen in je scenes. Je kunt met ‘Ik ga slapen’ of ‘Goedenacht’ zorgen dat Siri je voordeur op het nachtslot draait en meteen ook even de lampen en andere apparaten uitschakelt.
Voor Nuki 2.0 heeft de fabrikant de elektronische sleuteladapter opnieuw ontwikkeld, zodat je het deurslot ook met gangbare draaiknopcilinders kunt gebruiken. Er is nu ondersteuning voor Bluetooth 5, net als bij de nieuwe Nuki Fob en Keypad het geval is. Dit zorgt ervoor dat het Bluetooth-bereik is verbeterd en het maakt ook de verbinding stabieler.
Het nieuwe moederbord in de Nuki 2.0 zorgt ervoor dat het slot geschikt is voor het ZigBee-protocol. En ook fijn om te weten: er zit een snellere processor in, waardoor een performanceboost van 300% haalbaar is. Verder zitten er nog wat kleine verbeteringen in, zoals herkenning of de deur open of dicht is. Je krijgt ook een alert als je de deur in geopende toestand wilt afsluiten.
De nieuwe versie is vanaf november te bestellen in de Nuki Shop en kost met €229 net zoveel als de eerste generatie. Over het inruilprogramma voor bestaande gebruikers gaat de fabrikant binnenkort meer details bekendmaken. Er zit nog meer nieuws aan te komen: in de eerste helft van 2019 wil Nuki een deuropener uitbrengen die met je intercomsysteem werkt. Zo kun je je deur nog makkelijker openen als er bezoek voor de deur staat. Tot nu toe was je voor HomeKit-ondersteuning van je deurslot aangewezen op een handjevol fabrikanten die hun spullen ook in Europa aanbieden, zoals Danalock. Met de komst van een HomeKit-slot van Nuki heb je in ieder geval meer keuze.
Tipgever: Nico, bedankt!
- 2018 - 06 november: Nu in de winkel verkrijgbaar.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- Robotstofzuigers werken nu met HomeKit: dit zijn de eerste ondersteunde modellen (02-04)
- 'Apple komt met eigen Beats-oplaadkabels': nuttige toevoeging of niet? (27-03)
- 'IKEA werkt aan BILRESA: dubbele knoppen met Matter en Thread voor je smart home' (27-03)
- Philips Hue komt met een eigen videodeurbel: zo gaat deze eruit zien (24-03)
- Nanoleaf nu met Ambilight-alternatief voor je computerscherm (19-03)
HomeKit
Ontdek alles wat je met HomeKit kunt doen, Apple's overkoepelende systeem voor slimme apparaten in huis. HomeKit en de Woning-app zijn de basis van Apple's smart home-platform, waarin je slimme lampen, deursloten, sensoren, raambekleding, camera's en meer aan elkaar kan koppelen en met elkaar kan laten samenwerken. Apparaten met HomeKit-ondersteuning werken ook met Siri. Bovendien werken accessoires die geschikt zijn voor de de smart home-standaard Matter ook compatibel met HomeKit en de Woning-app. Onze belangrijkste artikelen over HomeKit en smart home, overzichtelijk op een rijtje.

- Alles over HomeKit
- HomeKit handleiding voor nieuwe gebruikers
- HomeKit-producten in Nederland
- Woning-app van HomeKit gebruiken
- De beste HomeKit-tips
- De beste HomeKit-apps
- HomeKit deursloten
- HomeKit-camera's
- Slimme stekkers met HomeKit
- HomeKit-knoppen
- Rookmelders met HomeKit
- HomeKit routers
- HomeKit bedienen op verschillende manieren
- Slimme luchtreinigers met HomeKit
- HomeKit deurbellen met video
- Garagedeur bedienen met HomeKit en Siri
- Bewegingssensoren voor HomeKit
Interessant. Toch vertrouw ik Home kit toestanden nog niet, ivm hacken, etc. Hoe veilig is zoiets? Of is ouderwetse manier nog steeds het veiligste?
Nice! Hier zat ik op te wachten. Met bridge zit je op € 299,-
Deze gaat op de verlanglijstjes voor de Sint en kerst.
@iSan: in principe zijn alle beveiligingen te hacken of te kraken. Maar dit geldt ook voor normale sloten. De ene slot is lastiger dan de ander, maar als ze echt ergens naar binnen willen dan komen ze dat ook. De vraag is dan alleen nog hoe lang het duurt. 🙂
met homekit heb je de bridge niet meer nodig!!
Volg Nuki nu ook al een jaar maar wou wachten op Homekit integratie , nu komt hij er zeker , eerst half jaartje proberen op de achterdeur , indien dat goed werkt ook op de voordeur
Zou deze versie ook een bridge nodig hebben? Dat is nergens terug te vinden.
Ik gebruik Danalock v3 HomeKit sinds deze verkrijgbaar is. Ideaal! Met name de scenes die je kan instellen en het gebruik van Siri.
Met Danalock is geen bridge nodig – alles via m’n Apple TV.
Hoe zit het met inboedelverzekering en smartlocks?
@T: Vraag het je verzekeraar?!
Als je nou een 3 punts slot in je deur hebt, werkt het dan ook met zo’n slot??
(Red.) Nu in de winkel verkrijgbaar.
Op zoiets wacht ik ook al. Ik heb ook een 3-punt sluiting die ik activeer door de kruk eerst helemaal omhoog te houden
Bij de meeste Nederlandse voordeuren werkt dit niet……dus kijk uit.
Hmm, zojuist contact gehad met NUKI helpdesk maar ze konden me NIET vertellen of de bridge nodig is om de NUKI 2.0 te laten werken met homekit (ATV 4K)
@Roelof: Het werkt juist prima met Nederlandse voordeuren. Fantastisch product. Binnen 10 minuten ben je klaar met de installatie. Het verdient wel de voorkeur om je cilinder te vervangen door een cilinder met paniekfunctie. Dan kun je de deur altijd nog met een sleutel van buiten openen.
Ik heb een Nuki bridge, kan ik deze ook gebruiken met de nieuwe Nuki?
Ik sla het nog even over. Ik heb ondanks scenes enz toch dat ik soms lampen van hue of eve niet zie reageren op de Homebridge die via een gigabit switch gekoppeld is met oa een Apple tv 4K en dat via UMTS het betrouwbaarder werkt of dat nadat alle lampen automatisch uitgaan of als ik dat zelf doe of via Siri een half uur later spontaan de lampen via een eve weer aanspringen in de woonkamer als ik al lang lig te slapen. Of dat een iOS beta of tvOS beta ding is weet ik nog niet. Maar moet er niet aandenken dat het voordeur slot in ‘bewerken’ ‘reageert niet’ ‘niet bereikbaar’ of gewoon open gaat als ik hem dicht wens en al helemaal niet als ik in Duitsland sta of zo. Wel een verlanglijst dingetje samen met sloten her en der op ramen maar ik wacht toch nog maar even. En ik woon niet achterlijk groot maar met vier airporexpressen met laatste firmware en 1 homebridge via een switch en gloednieuwe Apple tv4k merk ik toch nog veel problemen. Om over die waardeloze Siri maar te zwijgen die midden in vergaderingen of als ik YouTube kijk inbreekt 😳
Klopt. Ik heb aan de buitenkant geen deurklink en maak de deur open met de sleutel en duw hem zo naar binnen.
Dan heb je hier weinig aan.
Of nieuw deurbeslag met 2 klinken kopen.
Dan wordt eea wel erg duur.
Of mis ik iets ?
@Robert: Ik maak al gebruik van de V1. Je kunt Nuki gewoon instellen dat hij de deur open maakt zoals jij ook met de sleutel doet. Dus dan hoef je de deur nog alleen open te duwen. Werkt top!
@Roel: Thanks Roel
Nuki geïnstalleerd….. echter…. werkt met Homekit als je thuis bent. Voor bediening buitenshuis heb je dus de (uiteraard niet mee bestelde) bridge nodig….. In feite dus niet werkelijk Homekit geschikt daar we gewend zijn dat bijvoorbeeld de Apple TV ‘ als ‘bridge’ functioneert.
@Roel: Vandaag de Nuki incl. bridge geïnstalleerd.
Werkt perfect.
Ik kan alleen niet handmatig de deur openen.
Alleen ontgrendelen.
Ook niet als widget.
Wel met auto unlock, dan is er de optie deur openen.
Zie ik iets over het hoofd ?
Na de Nuki 1e generatie kocht ik onlangs de Nuki 2.0 o.a. i.v.m. HomeKit.
Ik probeerde de Nuki via de app op mijn nieuwe iPhone XR opnieuw te installeren.
Dat lukte met geen mogelijkheid.
De paring met BlueTooth wil maar niet lukken.
Ik wende mij tot Nuki (ik kocht de unit direct Nuki omdat ik zo de €100 terug kon krijgen (wat inmiddels wel is geregeld))).
Ik mailde met hen op 28 december j.l. en to op heden drie weken later dus, heb ik enkele reactie mogen ontvangen.
De customer service is een schande bij Nuki…….. als je zo met je klanten omgaat