Alle mobiele platformen van Twitter, waaronder ook de iOS- en Android-apps, gaan binnenkort reclameaccounts laten zien in de tijdlijn van gebruikers. Dit heeft Twitter vandaag bekendgemaakt. De reclameaccounts zijn al langer een advertentiemogelijkheid bij Twitter, maar waren tot nu toe niet te zien in je tijdlijn. Ondertussen wijzen geruchten ook op de toevoeging van een edit-knop op Twitter.
Door in de mobiele apps de accounts ook in je tijdlijn te tonen lijkt de reclameoptie enigszins op de advertentietweets die op het moment ook al in de Twitter-apps staan. De nieuwe optie toont je een account die je kunt volgen, terwijl de oude promotionele berichten één specifieke tweet onder de aandacht brengen. Twitter toont sinds 2012 al advertentieaccounts tussen volgsuggesties.
Naast de reclameaccounts in je tijdlijn zal een blauwe knop staan waarmee je het betreffende bedrijf gelijk kunt gaan volgen. Twitter zegt het tonen van reclameaccounts in de tijdlijn al een tijdje te hebben getest met een kleine groep adverteerders, maar dat vanaf vandaag alle reclamebedrijven kunnen meedoen. De kans is daarom groot dat je de komende tijd steeds meer promotionele accounts voorbij zult zien komen. Adverteerders die van de mogelijkheid gebruikmaken betalen Twitter per nieuwe volger.
The Desk heeft ondertussen van drie bronnen gehoord dat Twitter binnenkort een edit-knop zal introduceren, waarmee het mogelijk is om bijvoorbeeld tikfouten in een eerder gemaakte tweet te corrigeren. Deze bewerkoptie zal slechts beperkte tijd na het plaatsen van het bericht beschikbaar zijn en is bedoeld voor het maken van kleine wijzigingen. Je mag maar één keer een wijziging maken. Heb je dit gedaan, dan zal bij het bericht vermeld staan dat je hem hebt aangepast. Dit wordt ook in beeld gebracht bij retweets die zijn bewerkt. Twitter heeft zelf nog niks bekendgemaakt over de edit-functie.
Downloaden: Twitter (gratis, universeel, iOS 6.0+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Dit slaat nergens op, ik zie al maanden reclames in de Twitter app.
En wat als je het kenmerkt als spam?
@Lars: Dat zijn specifieke tweets. Adverteerders kunnen op vergelijkbare wijze nu ook accounts tonen in je tijdlijn.
Tweetbot ftw!
Wat me het meeste stoort zijn die samsung ads. Nee ik hoef die troep niet!!!
Ik heb de officiële Twitter app al vaarwel gezegd juist vanwege die irritante en totaal irrelevante “uitgelichte” advertenties. Gelukkig hebben de alternatieve Twitter apps die ellende nu nog niet. Maar als dit zo irritant gaat worden als waar ik bang voor ben, wordt het voor mij exit Twitter. Ik doe er toch al niet veel meer mee.
The beginning of the end voor Twitter…:-)
Twitter meets Hyves….
Hopelijk de ondergang voor twitter. Nu facebook nog en al die “social” media is verleden tijd,hopelijk
@Patrick: 🙂
@iphony: Andere ads wel?
Ik ga denk ik maar een Twitter iOS app maken waarin ik de reclame eruit filter. Kan ik vast wel mensen mee blij maken.
(Red.) Spam verwijderd.
Grote voorspellingen lees ik hier! Ik zie niet zo veel veranderen. Reclame, jammer maar ja. Ook irritant op FB en YT maar het zorgt niet voor een ondergang natuurlijk. We zien wel.