App-analist Sensor Tower heeft onderzoek gedaan naar de bestedingen in de softwarewinkels van Apple en Google. De eerste helft van 2018 laat weer een forse groei zien ten opzichte van 2017, waarbij Apple's App Store er vooral met de hoofdprijs vandoor lijkt te gaan.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 6 reacties
Sander
“Dat toont aan dat Apple-gebruikers sneller bereid zijn voor apps en games te betalen en mogelijk ook iets hogere bedragen op tafel willen leggen.”
Kan even zo snel het onderzoek van Sensor Tower niet vinden, maar het artikel suggereert dat zij enkel de cijfers van de stores hebben onderzocht en niet het consumentengedrag. Ik neem dan ook aan dat bovenstaande conclusie door iCulture wordt getrokken? In dat geval vind ik deze nogal kort door de bocht en te positief geformuleerd. Je zou namelijk ook kunnen concluderen dat Apple-gebruikers vaker de portemonnee moeten trekken om eenzelfde functionaliteit uit hun telefoon te krijgen als Android-gebruikers i.v.m. het ontbreken van gratis of goedkopere alternatieven. Of dat Apple een kleine groep (zakelijke) heavy users kent die dure pakketten gebruiken voor hun werkzaamheden. Of dat iOS apps gemiddeld duurder zijn dan Android apps. Sowieso hoort ‘dat toont aan’ en ‘mogelijk’ niet in 1 zin.
Tjeu
Maar in hoeverre tellen abonnementen mee die via de app store lopen? Zo loopt mijn netfix premium abo al een jaar of 4 via de app store omdat ik toen geen andere mogelijkheid had op de iPad. Zo zullen er wel veel meer mensen zijn en valt er mogelijk nog wel wat te relativeren aan die omzet t.o.v de Google playstore.
Phthisicus
Origineel geplaatst door Tjeu Maar in hoeverre tellen abonnementen mee die via de app store lopen? Zo loopt mijn netfix premium abo al een jaar of 4 via de app store omdat ik toen geen andere mogelijkheid had op de iPad. Zo zullen er wel veel meer mensen zijn en valt er mogelijk nog wel wat te relativeren aan die omzet t.o.v de Google playstore.
Ik denk dat deze meetellen, gezien Apple hier 30% aan inkomsten van het abonnement mee binnen brengt via de Appstore.
De Appstore is in verhouding dus 4x zo effectief als de Playstore. Dat is goede zaken doen voor Apple
Mike
Maar is het dan zo dat Apple twee keer zoveel verdient met veel minder verkochte producten? Dus dat de Play Store veel populairder is dan de App Store? Dat Apple dus hogere prijzen rekent waardoor ze deze opbrengsten kunnen genereren?
En waarom is dat goed nieuws voor de consument?
Ad
Origineel geplaatst door Mike Maar is het dan zo dat Apple twee keer zoveel verdient met veel minder verkochte producten? Dus dat de Play Store veel populairder is dan de App Store? Dat Apple dus hogere prijzen rekent waardoor ze deze opbrengsten kunnen genereren?
En waarom is dat goed nieuws voor de consument?
Nee, Apple rekent geen hogere prijzen. De gemiddelde gebruiker van de app store is simpelweg meer bereidt uit te geven aan een app. M.a.w. een android gebruiker geeft minder snel geld uit aan een app. Veel apps worden zowel gratis (met reclame of beperktere opties) als in betaalde versie (zonder reclame en met alle opties) uitgebracht. De gebruiker van de Appstore is dan veel eerder geneigd geld neer te leggen voor een reclamevrije app bijvoorbeeld.
Ergens is het ook wel logisch, veel android gebruikers zijn kinderen onder de 18 die een goedkope telefoon of tablet bezitten. Deze geven niet snel geld uit aan een betaalde app. Bij iOS is dit heel anders, de apparaten zijn duurder* in aanschaf en de jeugd zal deze in mindere mate bezitten.
*duurder voor korte termijn gebruik
Mike
@Ad: Ik bedoelde ook niet hogere prijzen voor de consument, maar wellicht hogere prijzen voor het gebruik van App Store door ontwikkelaars en bedrijven, waardoor er per saldo per verkoop of abo via de App Store meer voor Apple overblijft.
Kan even zo snel het onderzoek van Sensor Tower niet vinden, maar het artikel suggereert dat zij enkel de cijfers van de stores hebben onderzocht en niet het consumentengedrag. Ik neem dan ook aan dat bovenstaande conclusie door iCulture wordt getrokken? In dat geval vind ik deze nogal kort door de bocht en te positief geformuleerd. Je zou namelijk ook kunnen concluderen dat Apple-gebruikers vaker de portemonnee moeten trekken om eenzelfde functionaliteit uit hun telefoon te krijgen als Android-gebruikers i.v.m. het ontbreken van gratis of goedkopere alternatieven. Of dat Apple een kleine groep (zakelijke) heavy users kent die dure pakketten gebruiken voor hun werkzaamheden. Of dat iOS apps gemiddeld duurder zijn dan Android apps. Sowieso hoort ‘dat toont aan’ en ‘mogelijk’ niet in 1 zin.
Maar in hoeverre tellen abonnementen mee die via de app store lopen? Zo loopt mijn netfix premium abo al een jaar of 4 via de app store omdat ik toen geen andere mogelijkheid had op de iPad. Zo zullen er wel veel meer mensen zijn en valt er mogelijk nog wel wat te relativeren aan die omzet t.o.v de Google playstore.
Ik denk dat deze meetellen, gezien Apple hier 30% aan inkomsten van het abonnement mee binnen brengt via de Appstore.
De Appstore is in verhouding dus 4x zo effectief als de Playstore. Dat is goede zaken doen voor Apple
Maar is het dan zo dat Apple twee keer zoveel verdient met veel minder verkochte producten? Dus dat de Play Store veel populairder is dan de App Store? Dat Apple dus hogere prijzen rekent waardoor ze deze opbrengsten kunnen genereren?
En waarom is dat goed nieuws voor de consument?
Nee, Apple rekent geen hogere prijzen. De gemiddelde gebruiker van de app store is simpelweg meer bereidt uit te geven aan een app. M.a.w. een android gebruiker geeft minder snel geld uit aan een app. Veel apps worden zowel gratis (met reclame of beperktere opties) als in betaalde versie (zonder reclame en met alle opties) uitgebracht. De gebruiker van de Appstore is dan veel eerder geneigd geld neer te leggen voor een reclamevrije app bijvoorbeeld.
Ergens is het ook wel logisch, veel android gebruikers zijn kinderen onder de 18 die een goedkope telefoon of tablet bezitten. Deze geven niet snel geld uit aan een betaalde app. Bij iOS is dit heel anders, de apparaten zijn duurder* in aanschaf en de jeugd zal deze in mindere mate bezitten.
*duurder voor korte termijn gebruik
@Ad: Ik bedoelde ook niet hogere prijzen voor de consument, maar wellicht hogere prijzen voor het gebruik van App Store door ontwikkelaars en bedrijven, waardoor er per saldo per verkoop of abo via de App Store meer voor Apple overblijft.
Maar toch bedankt voor jouw toelichting.