Vodafone heeft vanochtend haar halfjaarcijfers bekend gemaakt. Hierbij vertelde de telecomprovider dat de omzet afkomstig van bellen sms’en het afgelopen half jaar is gedaald. Ondanks deze daling steeg de algemene omzet bij Vodafone wel. Dit zou te danken zijn aan het stijgende gebruik van mobiel internet en het groeiende aantal klanten met een smartphone.
De omzet bij Vodafone steeg met 2,3 procent ten opzichte van vorig jaar, naar 965 miljoen euro. Het aantal klanten steeg vooral flink: zo zou er 87 procent aan klanten met een smartphone bij zijn gekomen ten opzichte van vorig jaar. Het aantal nieuwe algemene aansluitingen steeg naar 5,3 miljoen, met 8,5 procent. Er werd ongeveer 80 procent meer aan data verbruikt. Over de dalende omzet bij bellen en sms’en wijdt de provider niet uit. Om het stijgende aantal gebruikers goed op te vangen investeert Vodafone 240 miljoen euro in onder andere het netwerk.
Eerder dit jaar was Vodafone één van de providers die de datalimieten aanscherpte, waardoor nieuwe abonnees meer betalen wanneer ze van dezelfde hoge limieten gebruik willen maken. Ook andere providers stegen in prijs. Volgens gegevens van Tweakers zullen deze prijzen in 2012 weer worden verhoogd.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
En maar huilen dat Whatsapp, Ping etc. ze kapot maken! Hoeveel meer omzet wil je nog maken?
Die omzet zal weer gaan dalen in ieder geval want mensen met een 4s i.c.m. een microsim van Vodafone kunnen niet bellen, smsen of mobiel internetten.
ik denk dat de oude geldwolfjes de providers achter de feiten aanlopen. Ik vind mobiel internet nu belangrijk op mijn telefoon en een beetje bellen. sms doe ik niks meer mee.
als ze het roer niet omgooien, komt er straks heus wel iets anders. een buitenlandse aanbieder of eentje die focust op mobiel internet voor normale prijzen.
\Of mensen halen iets anderes ebij, zoal de draom .
de omzet stijgt, het bereik daalt…
Eigenlijk moet je wel een *** zijn om baas van Vodafone te zijn… Heel hard roepen dat je omzet door mobiel internet vernaggeld wordt en ondertussen het zo spelen dat ze meer omzet generen, dat alles voor hen zelf over de rug van de klanten
Als blijkt dat alle 3 de grote jongens meer winst draaien desondanks dat gekwijl over data die paar maanden geleden ga ik me toch keihard genaaid voelen met mn nieuwe uitgeklede abbo voor mijn 4S….
Niet zo moeilijk als je dingen in rekening brengt die je niet gebruikt hebt:(
Ik raad ook een ieder aan, zijn rekening te controleren want dit bedrijf (lees libertel) hanteert deze fraude al heel lang, vindt het een godswonder dat ze er mee wegkomen!
bel 1200 gratis word je verwezen naar 121dat kost:45 eurocent per min jaja de jongens moeten beschermd worden het loopt nu al de spuigaten uit!!!!!
De afronding in minuten speelt ook heel erg mee (eigen ervaring)
Daarom heb ik nu een wirelesscircle.nl abbo met fair use
Ja en we slikken weer verder. Eerst hebben ze ons verslaafd gemaakt en nu weer lekker kassa. Haha wat nou recessie.
After waiting 4 weeks for a 64GB iPhone 4S, today I received a personal E-mail from the CEO of Vodafone Nederland. Vodafone did nothing to financially compensate me for the 4 week delay and in the end I cancelled my order. Please note the E-mail address and Mobile number of the Vodafone CEO should you need to contact him.
————————————————————
Thanks for raising your issue.
I can very much understand your frustration.
Following your mail to me, I have analysed the situation and can confirm the following:
1. There is a very limited supply of iPhone 4S 64G in black. We are on significant back-order with Apple who have been unable to meet the market demand.
2. All available devices we received went out on a strictly first order in, first device out basis.
3. You have been kept updated on developments at all stages by our distribution partner and my service colleagues.
We have offered you the option to cancel or receive a sign of goodwill despite the fact that you are not even a customer on our network.
I am personally championing customer service in this company but I am afraid I am at a loss on how we would have been able to treat you differently.
I wish you good luck with your attempt to contact Apple directly. We will certainly use any additional volumes immediately to accommodate you.
Best regards
Jens Schulte-Bockum
CEO
Vodafone Libertel BV