Webkit, de onderliggende technologie van de browser van je iPhone heeft een update gekregen. Deze ondersteunt het gebruiken van 3D technieken voor spellen, navigatie of datavisualisaties.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 14 reacties
Sander
Mooie nieuwe optie voor safari.
Omdat deze browser bijna nooit veranderd op je iPhone/iPod touch is het super dat dit eraan gaat komen.
Checkditdan
Doe mij maar eerst flash ondersteuning… voor de bestaande dingen dan
Jens Kortmeijer
Ja, super.
Als dit niet teveel power vreet blaast Apple alle telefoonfabrikanten van het tafellaken, maar krijgt de game industrie ook een enorme kick
(alles online met login/password?)
Dirk
Origineel geplaatst door Jens Kortmeijer Ja, super.Als dit niet teveel power vreet blaast Apple alle telefoonfabrikanten van het tafellaken, maar krijgt de game industrie ook een enorme kick(alles online met login/password?)
Ik mag hopen door MAC adres van je IPHONE oid geen zin om veel passwords en usernames te onthouden….
Thomas
Gelijk een controller erbij? Die je er zo op kan klikken
Arjan
Eerlijk gezegd vind ik dit een slechte zaak. Als ontwikkelaar zie je straks door de bomen het bos niet meer. Voor 3D in de browser krijg je de mogelijkheden om te ontwikkelen in:
– Flash
– Silverlight
– Java
– WebGL in Webkit
– O3D-api in Chrome van Google
Het gevolg hiervan is dat er helemaal geen standaard meer is en je dus verschillende plugins in je browser zal moeten installeren om het te kunnen zien. Op de iPhone veranderd er natuurlijk maar weinig.. Apple zal nog steeds niets 3rd party inbouwen. Over WebGL kan ik dan ook sceptisch zijn en ik verwacht er eerlijk gezegd erg weinig van.
Bart
Origineel geplaatst door Dirk Origineel geplaatst door Jens KortmeijerJa, super.Als dit niet teveel power vreet blaast Apple alle telefoonfabrikanten van het tafellaken, maar krijgt de game industrie ook een enorme kick(alles online met login/password?) Ik mag hopen door MAC adres van je IPHONE oid geen zin om veel passwords en usernames te onthouden….
op zich lijkt het me wel een goed idee, gamen via de browser, alleeN als m’n pc al af en toe tijd heeft met het laden van bestanden die op mijn hardeschijf staan, hoe gaat het dan met het laden vanaf een server?
En over MAC adres identificatie: MAC adressen zijn na te maken… Maar die ECID of serienummers misschien niet??
voor zover ik weet zit het in
opra
Firefox
safari’s
chrome
Origineel geplaatst door Arjan Eerlijk gezegd vind ik dit een slechte zaak. Als ontwikkelaar zie je straks door de bomen het bos niet meer. Voor 3D in de browser krijg je de mogelijkheden om te ontwikkelen in:- Flash
– Silverlight
– Java
– WebGL in Webkit
– O3D-api in Chrome van GoogleHet gevolg hiervan is dat er helemaal geen standaard meer is en je dus verschillende plugins in je browser zal moeten installeren om het te kunnen zien. Op de iPhone veranderd er natuurlijk maar weinig.. Apple zal nog steeds niets 3rd party inbouwen. Over WebGL kan ik dan ook sceptisch zijn en ik verwacht er eerlijk gezegd erg weinig van.
Gky
Neen! Ik denk niet dat Apple dit zal integreren, ze verdienen goud met de app store en dat willen ze zo houden ook, lijkt mij..
Origineel geplaatst door 4saus Wevkit zit in meer browsers dan je verwacht. Dus het is niet Apple onlyvoor zover ik weet zit het in
opra
Firefox
safari’s
Neen! Voor zover ik weet gebruiken alleen Safari en Chrome WebKit, naast ongetwijfeld een paar kleine browser projecten.
– Opera gebruikt Presto
– Firefox gebruikt Gecko
– Konquerer gebruikt KHTML
Verder zou ik er niet teveel van verwachten.
emonty
Flash is overhead!!!
OmeWillem
Apple kennende doen ze er alles aan om de AppStore overeind te houden. Het is een melkkoe, laten we eerlijk zijn. Dus ze zullen niet staan juichen.
En idd, wéér een standaard erbij. Developer’s nightmare. Ik dacht dat we de jaren ’80 voorbij waren.
Wessel Meijer
Voor het bekijken van producten ideaal dus dit komt er zeker. Gamefunctionaliteit zie ik niet snel ingebouwd worden omdat daarmee de AppStore wordt ondermijnd.
Mooie nieuwe optie voor safari.
Omdat deze browser bijna nooit veranderd op je iPhone/iPod touch is het super dat dit eraan gaat komen.
Doe mij maar eerst flash ondersteuning… voor de bestaande dingen dan
Ja, super.
Als dit niet teveel power vreet blaast Apple alle telefoonfabrikanten van het tafellaken, maar krijgt de game industrie ook een enorme kick
(alles online met login/password?)
Ik mag hopen door MAC adres van je IPHONE oid geen zin om veel passwords en usernames te onthouden….
Gelijk een controller erbij? Die je er zo op kan klikken
Eerlijk gezegd vind ik dit een slechte zaak. Als ontwikkelaar zie je straks door de bomen het bos niet meer. Voor 3D in de browser krijg je de mogelijkheden om te ontwikkelen in:
– Flash
– Silverlight
– Java
– WebGL in Webkit
– O3D-api in Chrome van Google
Het gevolg hiervan is dat er helemaal geen standaard meer is en je dus verschillende plugins in je browser zal moeten installeren om het te kunnen zien. Op de iPhone veranderd er natuurlijk maar weinig.. Apple zal nog steeds niets 3rd party inbouwen. Over WebGL kan ik dan ook sceptisch zijn en ik verwacht er eerlijk gezegd erg weinig van.
op zich lijkt het me wel een goed idee, gamen via de browser, alleeN als m’n pc al af en toe tijd heeft met het laden van bestanden die op mijn hardeschijf staan, hoe gaat het dan met het laden vanaf een server?
En over MAC adres identificatie: MAC adressen zijn na te maken… Maar die ECID of serienummers misschien niet??
@Arjan:
Ik sluit me aan bij jou, ondersteun gewoon eens flash of optimaliseer OpenGL / bouw daar nieuwe mogelijkheden in.
Wevkit zit in meer browsers dan je verwacht.
Dus het is niet Apple only
voor zover ik weet zit het in
opra
Firefox
safari’s
chrome
Neen! Ik denk niet dat Apple dit zal integreren, ze verdienen goud met de app store en dat willen ze zo houden ook, lijkt mij..
Neen! Voor zover ik weet gebruiken alleen Safari en Chrome WebKit, naast ongetwijfeld een paar kleine browser projecten.
– Opera gebruikt Presto
– Firefox gebruikt Gecko
– Konquerer gebruikt KHTML
Verder zou ik er niet teveel van verwachten.
Flash is overhead!!!
Apple kennende doen ze er alles aan om de AppStore overeind te houden. Het is een melkkoe, laten we eerlijk zijn. Dus ze zullen niet staan juichen.
En idd, wéér een standaard erbij. Developer’s nightmare. Ik dacht dat we de jaren ’80 voorbij waren.
Voor het bekijken van producten ideaal dus dit komt er zeker. Gamefunctionaliteit zie ik niet snel ingebouwd worden omdat daarmee de AppStore wordt ondermijnd.