De marktonderzoekers van Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) deed onderzoek naar redenen waarom mensen hun iPhone upgraden en kwam tot verrassende inzichten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 6 reacties
Mark
Ik vraag me wel af waar de grens tussen “verouderd” en “nieuwe functies” ligt. Hoe hebben respondenten verouderd geïnterpreteerd? Feit dat bepaalde nieuwe functies niet meer werken op huidig toestel kan door sommige mensen ook gezien worden als verouderd, terwijl anderen verouderd pas vinden als er geen updates meer voor komen.
Scherp opgemerkt, Mark.
Er is ook een groep die bij de introductie van het nieuwe model het vorige model al verouderd vinden en dus ieder jaar een nieuwe iPhone kopen.
Ik gebruik sinds 2009 een iPhone (toen 3G). Ik verving de oude iedere twee jaar (dus iPhone 4, iPhone 5, iPhone 6 en iPhone 7 gehad). Eerste reden: omdat de ontwikkeling zo snel ging dat iPhones ieder jaar iets nieuws te bieden hadden. Tweede reden: Ik kreeg een goed bedrag voor mijn twee jaar oude iPhone op Marktplaats. Mijn iPhone 7 heb ik vervangen voor een iPhone 11 en deze laatste voor een 14pro. Verbeteringen zijn voornamelijk te vinden in de camera en de processor. Mijn dochter kreeg een leeftijd dat ze een mobiel mocht, anders had ik de iPhone 11 pas aankomend jaar vervangen.
Ik gebruik sinds 2009 een iPhone (toen 3G). Ik verving de oude iedere twee jaar (dus iPhone 4, iPhone 5, iPhone 6 en iPhone 7 gehad). Eerste reden: omdat de ontwikkeling zo snel ging dat iPhones ieder jaar iets nieuws te bieden hadden. Tweede reden: Ik kreeg een goed bedrag voor mijn twee jaar oude iPhone op Marktplaats. Mijn iPhone 7 heb ik vervangen voor een iPhone 11 en deze laatste voor een 14pro. Verbeteringen zijn voornamelijk te vinden in de camera en de processor. Mijn dochter kreeg een leeftijd dat ze een mobiel mocht, anders had ik de iPhone 11 pas aankomend jaar vervangen.
Bedankt voor het delen van uw persoonlijke iPhone-geschiedenis. Alleen mis ik hierin een beetje de inhoudelijke reactie op het artikel.
Ik vraag me wel af waar de grens tussen “verouderd” en “nieuwe functies” ligt. Hoe hebben respondenten verouderd geïnterpreteerd? Feit dat bepaalde nieuwe functies niet meer werken op huidig toestel kan door sommige mensen ook gezien worden als verouderd, terwijl anderen verouderd pas vinden als er geen updates meer voor komen.
Scherp opgemerkt, Mark.
Er is ook een groep die bij de introductie van het nieuwe model het vorige model al verouderd vinden en dus ieder jaar een nieuwe iPhone kopen.
Nu voor de wifi 7 dus de 15pro gaat te koop
Ik gebruik sinds 2009 een iPhone (toen 3G). Ik verving de oude iedere twee jaar (dus iPhone 4, iPhone 5, iPhone 6 en iPhone 7 gehad). Eerste reden: omdat de ontwikkeling zo snel ging dat iPhones ieder jaar iets nieuws te bieden hadden. Tweede reden: Ik kreeg een goed bedrag voor mijn twee jaar oude iPhone op Marktplaats. Mijn iPhone 7 heb ik vervangen voor een iPhone 11 en deze laatste voor een 14pro. Verbeteringen zijn voornamelijk te vinden in de camera en de processor. Mijn dochter kreeg een leeftijd dat ze een mobiel mocht, anders had ik de iPhone 11 pas aankomend jaar vervangen.
Bedankt voor het delen van uw persoonlijke iPhone-geschiedenis. Alleen mis ik hierin een beetje de inhoudelijke reactie op het artikel.
Ah excuus. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen: Vroeger deed ik vaker upgrade voor nieuwe functies. Dat vind ik nu niet meer nodig.