Apple is gestart met een nieuwe ‘Shot on iPhone’-campagne die in 25 landen wereldwijd te zien zal zijn. Ze hebben hiervoor fotografen uitgenodigd om bij avondlicht foto’s te maken met de iPhone 7- en iPhone 7 Plus-camera. Van Shanghai tot Johannesburg: alle foto’s zijn onder uitdagende omstandigheden gemaakt.
One Night Shot on iPhone
De campagne is bedoeld om de kracht van de iPhone-camera te laten zien. Sommige fotografen gingen daarvoor wel heel ver. Zo reisde Reuben Wu vanuit Chicago naar het Indonesische eiland Java, om er 130 actieve vulcanen te fotograferen. Hij maakte zijn iPhone 7 vast aan een drone.
Fotograaf Ruairidh McGlynn reisde naar IJsland en moest daarvoor op een hondenslee rondtrekken om de nachtelijke foto’s te maken. Je gaat deze foto’s zien op reclameborden overal ter wereld. Bij eerdere edities van de ‘Shot on iPhone’-campagne liet Apple ook foto’s van amateurfotografen zien, maar het lijkt er nu op dat ze vooral professionals op pad hebben gestuurd.
Op de foto’s is een grote variatie aan beelden te zien, zoals donkere foto’s in de natuur, maar ook de drukke neonlichten van een grote stad. De iPhone 7 bevat beeldstabilisatie waardoor foto’s in het donker beter lukken. Ook kan de camera in het toestel meer licht opvangen. Met eerdere Shot on iPhone-campagnes heeft Apple reclameprijzen gewonnen, dus het is te verwachten dat ze er nog wel even mee doorgaan.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het laatste nieuws over Apple van iCulture
- EU wil dat de iPhone beter samenwerkt met smartwatches en hoofdtelefoons (19-12)
- iCulture peilt: wat is jouw favoriete nieuwe Apple-product van 2024? (17-12)
- Terugkijken: dit zijn alle Apple-events (en aankondigingsvideo's) van 2024 (10-12)
- Apple's kerstreclame van 2024 draait om AirPods Pro-gehoorfuncties (maar slaat een beetje door) (28-11)
- Apple's sportschoenemoji is nu ook gewoon te koop als echte schoen (en hij lijkt sprekend) (28-11)
Reacties: 9 reacties