Volgens een ontwikkelaar werkt het advertentieplatform iAd van Apple niet zo goed als AdMob. Ontwikkelaar David Smith van Cross Forward Consulting besteedde 1.251,75 dollar aan advertentiekosten bij iAd en dit leverde hem 84 downloads op: 14,90 dollar per download. En dat terwijl de applicatie Audiobooks nog geen dollar kost. Met een verlies van bijna veertien dollar per aankoop is dat geen goede investering. iAd is gebaseerd op CPC (prijs per klik). Als iemand een advertentie ziet en erop klikt, dan kost dit de adverteerder 25 dollarcent. In totaal klikten meer dan 5.000 mensen op de advertentie van de applicatie Audiobooks, maar slechts 84 mensen kochten de app. De prijs per conversie is dus torenhoog.
Smith maakte een duidelijke advertentie met daarin alle informatie die de potentiële koper nodig had. “Geen grafische advertentie, aangezien we niet per impressie betaalden. We wilden dat enkel geïnteresseerden op de advertentie klikten.”
Wanneer iemand op een iAd-advertentie klikt, dan krijgt diegene een gesimuleerde pagina van de App Store te zien. “Het zou mooier zijn als je als ontwikkelaar meer mogelijkheden hebt om de gebruiker te trekken, zoals met video’s, HTML5 mockups en demo’s.”
Voor AdMob betaalde Smith 75 dollar voor 145.093 impressies en 1.944 kliks. De prijs per klik bedroeg vier dollarcent: zes keer lager dan de prijs per klik voor een iAd-advertentie. Met AdMob is niet te meten hoeveel mensen daadwerkelijk een applicatie kopen. Dat kan alleen met iAd.
De conclusie van Smith: iAd is gestroomlijnder en makkelijker, maar AdMob is goedkoper en levert meer succes op. Is het echt vernieuwend wat de beste man beweert? Nee, maar ontwikkelaars die hun applicatie willen promoten hebben er zeker wat aan.
Via: Macworld
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Maar iad werkt dan ook nog niet overal op dit moment…
Inderdaad. Admob kan van over de hele wereld zijn, iAd enkel de VS. dus- Admob = 200+ landen. iAd = 1 land.
Is niet echt gek toch? AdMob is op veel meer dingen, t bedrijf maakt daardoor meer winst en kan de prijzen omlaag halen, of klopt er niks van wat ik nu zeg?
Of je verkoopt gewoon een app. Mij krijg je echt niet aan de applicaties met advertenties.
Hele kromme vergelijking idd: iAd is pas net begonnen en de VS nog niet uit.
@Frank van Manen:
Ik wil best een degelijke gratis app met ads erin, maar dan wel die iAds graag, die lelijke admob rommel koop ik idd liever af.
Hoe meer (gratis) apps met iAd hoe beter: de iAd advertenties zijn zo makkelijk weg te halen m.b.v. iAd Killer 😛
Wat ik me dan weer afvraag, wie clicken er op zulke advertenties? Even nagevraagd in mijn omgeving maar clicken op banners doet bijna niemand. En jullie?
Een gerichte reclame campagne met genoeg kliks. Alleen nauwelijks kopers. Dat kan dan ook wel eens aan de app liggen. Of aan de prijs voor de app.
Een stront redenering van hier tot Tokyo. Reclame maak je om je product/dienst onder de aandacht te brengen. Men beslist vervolgens zelf of het de aankoop ook waard is.
Misschien is audiobook gewoon niet interessant voor veel mensen die de iAd aanklikten. Zo zou dat niet zijn. iAds zijn nog nieuw, dus men kan er ook oo klikken uit interesse in het concept iAds.
Dit is een krankzinnig hoge prijsstelling voor iAds. De meeste applicaties kosten $0.99. Als je als ontwikkelaar al $0.25 per KLIK kwijt bent dan ga je hier veel meer mee verliezen dan dat je er kopers mee binnenhaalt. Zolang Apple die prijzen zo hoog houdt zou ik niemand adviseren om iAds toe te passen. Dit staat verder los van de kwaliteit van de app. In de praktijk halen zelfs de beste advertenties voor de beste apps nooit meer dan 10% van kliks als kopers binnen.
Admob moet gewoon met een update komen voor in-app reclame. Dus dat je de app niet verlaat als je op een ad klikt..
uhmm? hoe weet ie nou of het meer succes oplevert, als ie niet weet hoe hoog de conversie is? 😉
@Whacko: Met Admob kun je prima tracken hoe de conversie is – Admob biedt daar tools voor maar die moet je wel inbouwen. Geen idee waarom dat in dit geval niet gebeurd is.
Uiteindelijk is het verschil tussen 25 ct per klik en 4 ct per klik natuurlijk wel zo groot dat je dat niet snel goedmaakt met een iets hoger conversie. Die moet een factor 6 hoger zijn.