Ontwikkelaar heeft oplossing voor ontbrekende Visual Voicemail

Van de 16 miljoen iPhones die in omloop zijn, werkt een groot deel niet met Visual Voicemail. De Australische ontwikkelaar VVM Mobile heeft de oplossing.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Visual Voicemail was bij de lancering van de iPhone één van de killerapplicaties. Toch hebben veel mobiele operators het achterwege gelaten toen ze de iPhone gingen verkopen. Met Visual Voicemail kun je de binnengekomen voicemailberichten in willekeurige volgorde afspelen en kun je zien hoeveel berichten er klaarstaan zonder dat je eerst een nummer hoeft te bellen. Handig, maar het schijnt dat van de 16 miljoen iPhones die er nu in omloop zijn, de meeste het zonder Visual Voicemail moeten doen. Gewoon omdat de operator het niet nodig vond of er nog steeds mee bezig is.


De Australische ontwikkelaar VVM Global heeft nu een manier gevonden om Visual Voicemail werkend te krijgen op de iPhone, zonder dat de mobiele operator zelf iets hoeft te doen. Niet dat je er als eindgebruiker wat aan hebt, want VVM Global biedt de dienst aan operators als een managed service aan. Op alle iPhones is de Visual Voicemail-applicatie standaard al aanwezig en klaar voor gebruik. Alle binnenkomende voicemailberichten (ca. 25 kB per stuk) worden op de iPhone opgeslagen, zonder dat je een extra applicatie hoeft te installeren. Het werkt op alle iPhone-generaties.

Via: Telecomtv

Informatie

Laatst bijgewerkt
4 februari 2009 om 12:42
Categorie
iDevices

Reacties: 20 reacties

  1. Ik mis deze functie toch wel een beetje op mijn iPhone, Mobistar heeft nog steeds niks erover bekend gemaakt of deze functie daadwerkelijk nog gaat komen.. Laat ons hopen

  2. Mobistar ging dit volgens hun site begin 2009 lanceren en enkel voor de mensen die ingetekend zijn op een iPhone abonnement.

  3. allemaal goed en wel van die australische ontwikkelaar, maar mijn vraag is nu: hoe activeer je de visual voice mail? Er staat niks over in het artikel :-s

  4. Ik snap het niet zo echt. Moeten wij iets installeren zodat dit mogelijk word, of de operator (Vodafone in mijn geval)?

    De link naar het artikel is trouwens niet goed.

  5. Origineel geplaatst door neoflux
    Niet dat je er als eindgebruiker wat aan hebt, want

    @neoflux, Zie de regel in het artikel:
    “Niet dat je er als eindgebruiker wat aan hebt, want…”

    Helaas hebben we er dus niks aan. Tenminste wij kunnen niet bepalen of dat het mogelijk word.

  6. @neoflux: uit het artikel:

    Niet dat je er als eindgebruiker wat aan hebt, want VVM Global biedt de dienst aan operators als een managed service aan

    Ik denk dat je helemaal niets kan activeren?

  7. VVM Global is investigating launching its new Visual Voicemail service as a managed service in early 2009, with a progressive global rollout strategy. To help us determine which mobile operators should be our rollout priority and to express your interest, please feel free to complete the no obligation Pre-Registration form.

    Hum, kortom, ze wachten op operators om hier op te reageren, natuurlijk met als doel geld er aan te verdienen (contracten met operators). We hebben hier nu dus helemaal niets aan.

  8. zou een mooie ontwikkeling zijn als de operators dit gaan gebruiken. Bij T-mobile werkt het uitstekend!
    Mis het helaas nog wel op mijn vodafone nummer..

  9. Bij T-mobile kan het dan wel uitstekend werken, maar als je een paar dagen niets doet met je visual voicemail is het bericht wel “ineens” verdwenen, ook als je het niet hebt afgeluisterd dus 🙁

  10. Origineel geplaatst door ED
    Bij T-mobile kan het dan wel uitstekend werken, maar als je een paar dagen niets doet met je visual voicemail is het bericht wel “ineens” verdwenen, ook als je het niet hebt afgeluisterd dus

    Daar heb ik dus ook last van, na een tijdje verdwijnen de voicemails gewoon.

  11. Het wordt nu ook eens tijd dat Mobistar eens wat meer communiceert over die visual voicemail.

    Oorspronkelijk was het eind 2008. Nadien was het begin 2009. Nu is het februari en het is behoorlijk stil omtrent deze functie. Misschien willen ze het gewoon in de doofpot steken?

  12. Origineel geplaatst door ED
    Bij T-mobile kan het dan wel uitstekend werken, maar als je een paar dagen niets doet met je visual voicemail is het bericht wel “ineens” verdwenen, ook als je het niet hebt afgeluisterd dus

    Misschien moet je eens binnen een paar dagen je voicemails afluisteren, vinden de mensen die ze inspreken wel prettig 😛

    Vind het inderdaad jammer dat er geen langdurige opslagmogelijkheid is, maar het werkt uitstekent bij T-Mobile

  13. Sorry! Mijn fout! Heb het artikel verkeerd geïnterpreteerd!

  14. @ Ed/Denn,

    Dat is bij vrijwel alle providers zo.
    Je bericht is na 3 dagen verdwenen.
    Dit heeft dus niks met de iPhone of Visual Voicemail te maken. Bij elk abo van T-mobile, KPN, Vodafone etc is een voicemail bericht na 3 dagen verdwenen als je het niet hebt afgeluisterd.

  15. Da vind ik ook wel jammer dat het (nog) niet bij alle operators geactiveerd is…
    Eerst dacht ik dat de iPhone de voicemail automatisch downloadde, onafhankelijk van de operator

  16. Misschien toch een ‘workaround’ tegen het verdwijnen van berichten:
    Ik heb de gewoonte om afgeluisterde berichten te “deleten”, in mijn VisualVoicemail menu heb ik een item “deleted messages”, hier staan ook (gewiste) berichten in die ouder zijn als 3 dagen. Vanuit dit menu kun je de berichten stuk voor stuk selecteren, afluisteren, “un”deleten: dan worden ze teruggezet in je voicemail-menu (waaruit ze waarschijnlijk automatisch verdwijnen na drie dagen) en je kunt ook de hele lijst wissen met -Clear All-

  17. Visual Voicemail komt NIET bij mobistar. Dit is te kostelijk voor hun en het is al te oud, ze zijn bezig met de opvolgers hiervan.

  18. @Gugu: En die opvolgers zijn? 3D-voicemail? Hologram-voicemail?
    Misschien enige bron waarop je statement gebaseerd is, of ben je maar wat aan het lullen?

  19. Origineel geplaatst door Tommi
    En die opvolgers zijn? 3D-voicemail? Hologram-voicemail?
    Misschien enige bron waarop je statement gebaseerd is, of ben je maar wat aan het lullen?

    Wat denk jezelf? De commentaren die je soms hier leest zijn echt wel hilarisch. Plots heeft iedereen wel een vriend die werkt bij Apple en ze hebben de laatste nieuwe info alleen kunnen ze niets vertellen. Wel kunnen ze een beetje de nieuwsgierigheid aanwakkeren bij enkele die echt niet beter weten.
    Laat je niet verleiden door zulke posts. Het is spijtig dat sommige onvolwassen (misschien zijn ze het wel) deze geruchten en onwaarheden de wereld insturen.

  20. Blijkbaar vinden veel operators het moeilijk om in te richten – of hebben ze geen zin hierin te investeren (infrastructuur, beheer). Dan kan het wel helpen als ze dit gewoon als dienst kunnen kopen…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.