Reacties voor: Ontwikkelaar verhoogt prijs iPhone-game uit protest naar 40 dollar
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ben benieuwd hoeveel mensen het hebben gekocht voor $39,99, in het artikel spreken ze over een bedrag voor het goede doel haha
dat er uberhaupt iemand een game koopt voor 39,99 dollar dan ben je ook wel gek ook
voor een navigatie programma kan ik het begrijpen maar een spelletje van dat kaliber niet echt
Mooie actie, snap ook niet dat er zoveel mensen moeilijk doen om 2,5 euro voor een leuk spel. Mensen zijn denk ik verwend door de vele gratis content en de warez die zo makkelijk verkrijgbaar is.
De redenering van deze man klopt niet helemaal. Zo kan je wel leuk de prijzen van iphone naast die van de PSP mini zetten, maar als je kijkt naar de gemiddelde verkoopcijfers in relatie tot het aantal iphones of psp mini’s, hoe ziet het plaatje er dan uit? Ik ben nou eenmaal veel eerder geneigd om een spel voor een euro te kopen dan voor 6 euro.
Stel je voor dat de minister van financiën het geklaag over de belastingschalen/tarieven zo zat is, dat hij ‘voor straf’ de percentages tijdelijkverdubbeld.
Het is belachelijk dat mensen klagen over een prijs van nog geen 3 euro/dollar, maar het wat de ontwikkelaar hier gedaan heeft is helemaal ronduit belachelijk: de mensen die dus 40 dollar betaalden waren juist nÃet de klagers (obviously) maar zei hebben dus wel de schade moeten ondervinden. Echt mega stom. Verzin dan wat anders als je het geklaag zat bent, en laat het dan ook 30 dollar ofzo.
Terecht!!
@peter heb je het articel niet of slecht gelezen…De meerprijs was voor het goede doel dus “schade” hebben ze juist verholpen ipv opgelopen!
Ik ben het “geklaag” over de prijzen ook MEER dan beu. De klagers kopen een phone van pakweg 600€ maar een goede game van 2,39€ vinden ze teveel ???
Zou het misschien aan de geografische ligging van jullie land liegen(vraag ik me af?)
Ik denk dat het ook wel scheelt dat je de iPhone voor een appel en een ei krijgt bij een abonnement. Iedere kneus die dus een abonnement kan afsluiten heeft voor een paar euro een rete-mooie telefoon. Dan ben je niet snel geneigd om meer te betalen voor een spelletje op die telefoon dan je voor de telefoon zelf betaald hebt.
De vergeleken PSP was in de tijd dat ik ‘m kocht geloof ik nog zo’n 150 euro of iets in die richting. Dan lijkt een spelletje van 20 euro ineens niet zo duur als hetzelfde spelletje van 20 euro voor een telefoon waar ik maar 1 euro voor aan de postbode heb hoeven geven.
Wat is een PSP Mini?
“Alchemize is een game waarbij je… … en dan? Mis ik een alinea ofzo? 😉
Ik kan me wel vinden in het statement van de ontwikkelaar.
Het lijkt er soms wel op dat de meeste mensen zich lelijk vergissen over de opbrengensten van een redelijke app. Hierbij heb ik het niet over de toppers maar over middenmoot die nu eenmaal veel groter is. Het lijkt alsof de een grote groep iphone gebruikers alle applicaties het liefst gratis wil maar zonder daarbij rekening te houden met ontwikkelkosten. Ga maar eens voor jezelf uitrekenen hoeveel applicaties je moet verkopen van 0,79 (trek er ook even de 30% van apple af, de 15% belasting en de 40% die de nederlandse belasting er daarna nog op in gaat houden als je het uitkeert als salaris om er normaal van te kunnen leven.
Koen, je bent vergist je ook wel lelijk als je als ontwikkelaar een magere game uitbrengt en denkt daar normaal van te kunnen leven WTF?
Pipo neem vooral de text als letterlijk ipv de gedachte die ik probeer te verhelderen!
Zal ik het nog een keer verduidelijken? Waar het om gaat is dat je héél veel apps moeten hebben of 1 (of een paar) knallers wil je er van kunnen leven. Als jij 40 uur voor je baas werkt wil je daar toch ook voor betaald krijgen? Oftewel als een bedrijf of zelfstandige een app ontwikkelt wil hij op z’n minst zijn investeringskosten (besteden uren) er uit halen, maar uiteraard zou een beetje winst ook mooi meegenomen zijn. Met gratis apps lukt je dat sowieso niet. Waar het mij dus om gaat is dat leuk is dat gebruikers het liefst gratis apps of goedkope apps willen maar als je wil dat de iphone apps zich blijven ontwikkelen en ontwikkelaars straks niet afhaken omdat ze er verlies op draaien zul je toch de prijs moeten betalen die het waard is.
Opzich kan ik me wel vinden in deze ontwikkelaar. Dat mensen klagen heb je echter altijd.
Toch is het psp platform vergelijken met de iPhone ook weer niet helemaal terech. De games op de iPhone zijn leuk maar blijven tot nu toe toch wel “games op een telefoon” (op een paar kleine uitzonderingen na) en daarom vind ik persoonlijk €9,99 wel max voor een iPhone spel. De verwachting is lager, de kwaliteit ook dus dan de prijs ook lijkt me.
Als ik wil gamen koop ik wel een PS3 spel.
(neemt niet weg dat klagen over 2,39 echt iets is voor paupers)
Oh ironie, de commentaren geven de man al gelijk.
Ik wil graag van de gelegenheid gebruik maken om te klagen over de klagers die vinden dat mensen niet zoveel moeten klagen!
Ja heb het artikel d8 ik goed gelezen. De koper van de app betaalde toch 40 dollar? Dan hebben die kopers (de niet- klagers) toch ‘schade geleden? Zij hebben woekerprijzen betaald omdat de ontwikkelaar boos was.
Een game op de PSP is veel groter, mooier, zwaarder qua geheugen..
Meer opties en ga zo maar door..
Dus ja dan is het wat duurder.
En ja het blijft een telefoon spelletje..
Als ik sommige programma’s op iPhone zie, en je zoekt daar een vergelijkbare Windows Mobile programma bij (die geld kost), ben je bij iPhone altijd velen malen goedkoper uit. Ik ben tevreden met prijzen. En ik ga mijn apps ook niet gratis (of voor 99ct) weggeven als ik er weken mee bezig ben geweest
Het is geen schade als je het vrijwillig koopt.
Nou, het artikel op Gizmodo dat ik hierboven noem, legt juist uit dat je bij die dure games voor “echte” gamesplatformen lang niet altijd beter af bent. Games voor de PSP Mini hebben geen netwerk- en onlinefuncties, geen downloadable extra’s en geen ondersteuning voor externe accessoires.
Ik vind dat de ontwikkelaars wel zeuren!
Niemand verplicht ze om de games goedkoop de deur uit te doen, het is hun eigen keuze. Los daarvan is het 2009 (bijna 2010) en op de iPhone is dit nu eenmaal de trend.
Ze kunnen beter met de tijd en ontwikkelingen meegaan en niet zo miepen over de verkoopprijs. Als ze een goed product maken verkoopt het vanzelf wel in grote getallen en verdienen ze er net zo veel aan als dat het in kleine aantallen voor meer geld verkocht wordt.
NO WAY dat ik E 40 ga neertellen voor een game, ik vind 2 of 3 euro al meer dan zat. Vele te vaak gehad dat ene game tegen viel en dat gooi je je geld ook weg na 2 keer spelen.
Wake up ontwikkelaars, en deal met de situatie….
Aan de ene kant heeft de ontwikkelaar gelijk maar aan de andere kant ook weer niet. Door diverse bedrijven in de entertainment en gamesindustrie is er aardig wat gegraaid in de loop der tijd. Die hebben een nog ergere cultuur dan die van het bank en verzekeringswezen aan wie we nu de algehele malaise te danken hebben. Mensen hebben heel erg het gevoel dat ze van alle kanten uitgeknepen worden. Iets als 40 dollar voor een spel wordt veelal als veel en veel te duur bevonden, men geeft dan aan dat ze er liever 10 dollar voor betalen. Ontwikkelaars moeten daar rekening meehouden. Mensen zijn dat gegraai, gepik en genaai nu echt helemaal zat. Als je dan als ontwikkelaar een actie als deze onderneemt gooi je je frustratie er misschien wel uit maar heb je niet begrepen hoe de vork in de steel zit. Je kunt beter gaan afvragen waarom mensen brullen dat de prijs zo hoog is. Een reden die mensen vaak opgeven zit ‘m in dingen als de uitdaging en gameplay van het spel. Het moet leuk en makkelijk te spelen zijn. Indien dat het geval is zijn mensen ook bereid om de knip te trekken. Indien dat niet zo is gaan ze roepen dat de prijs te hoog is. Je zult als ontwikkelaar dus vooral goed moeten kijken naar wat mensen inhoudelijk van je spel vinden en ze vragen wat voor prijs zij redelijk vinden. Met die houding zet je de schreeuwerds ook voor het blok, want schreeuwen is 1 ding maar goed onderbouwde kritiek waar de ontwikkelaar wat aan heeft is iets heel anders.
Kortom, begrijpelijk dat de ontwikkelaar niet blij is en z’n frustratie uit maar wel ontzettend dom, onprofessioneel en kinderachtig omdat hij niet naar de bron van het probleem op zoek gaat en het oplost. Als je goodwill wil hebben en wilt zorgen dat mensen je app kopen is dit nou HET voorbeeld van hoe je het dus absoluut NIET moet spelen!
Een iphone game met een psp gaan vergelijken is appels met peren vergelijken.
Ik denk dat de klagers vooral schooljongens zijn die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben en het daarom in hun ogen altijd te duur vinden.
@alchemist:
een man?? Gonny is een vrouw hoor 😛
Je hebt blijkbaar het begin niet goed gelezen. Deze ontwikkelaar zeurde niet over de te lage prijs. Het waren juist de zgn. kopers die lagen te miepen over een prijs van 2,99.
En daar ergerde de ontwikkelaar zich aan.
Ben het helemaal met de ontwikkelaar eens!
Off-topic: Wat is een PSP Mini? De orginele PSP, de slim & lite, de “3000” of de PSP Go?
Ik gok de laatste, maar een Mini wordt niet onder die naam verkocht.
Ik wilde trouwens nog even iPhoneclub bedanken voor de dagelijkse leuke nieuwtjes! Zonder jullie had ik zelf dagelijks de sites van het Dev Team moeten checken om nog maar 1 voorbeeldje te noemen 😉
Nee dat zijn gewoon “mini” games die je sinds kort kan downloaden in de Playstation Store.
Ik ben het ook eens met de ontwikkelaar.
Laten we eerlijk zijn bij ieder iphoneclubartikel staan altijd die comments met “duur” en “belachelijke prijs”, etc.
Dat voegt toch helemaal niets toe aan het betreffende artikel. Wat interesseert het mij nu of een ander het te duur vindt! Dat wil ik helemaal niet lezen. Wat voor de één duur is, is voor de ander een goede prijs. Het ligt er maar aan wat je koopt, waar je het voor nodig hebt, hoeveel geld je hebt, hoeveel geld je ervoor over hebt, etc. Dat is altijd persoonlijk.
Het zegt vaak meer over de persoon die het schrijft dan over de app of het product.
Van mij mogen die comments verwijderd worden door de moderator.
Toch?
@Peet:
Je zou het lezen van dat soort comments ook gewoon kunnen overslaan 😉 Anders wordt het beheren van de comments een soort communistisch systeem, waar niemand uit eindelijk blij van wordt!
@Robin:
ja idd dat kan. Maar ik vind het lezen juist altijd prettig. Veel leden voegen echt iets toe aan zo’n artikel omdat ze er verstand van hebben. Daar kun je dan iets mee maar met “duur” kan ik niets, jij wel?
Ik bepaal zelf wel of ik iets duur vind. Dat beheren heeft m.i. niet zoveel met communisme te maken, maar eerder met gewoon het interessant houden van een artikel.
Maar goed ik respecteer je mening, dat is democratie 😉
Is het probleem dat de app-store 1000en [i] crappy-games[/i] bevat of is het probleem dat de games op andere consoles gewoon belachelijk duur zijn?
Blijf het ‘lage’ bedrag voor heel veel apps ook veel te duur vinden. Ik denk: blijf maar lekker irriteren aan het klagen van de mensen. Ik koop het niet als het zo duur is! En die 40 dollar actie interesseert me geen hol! Dus hoezo statement!?
Het is gewoon stom dat mensen niet bereid om een paar euro te betalen voor een spel wat echt veel meer waard is. De verklaring voor dit gezeur is omdat er heel veel Apps zijn die voor 0,79€ verkrijgbaar zijn, en die anderen lijken dan duur. ‘t is gewoon de downloadcultuur die hier in Nederland en andere landen heerst van mensen die alles gratis willen hebben. Ze downloaden hun muziek ook al illegaal, want ‘waarom zou je voor iets betalen als je het ook gratis kan krijgen?’, dus dit willen ze ook voor niets hebben. Ze vergeten dat er ook mensen aan die spelletjes werken en dat zij er ook aan moeten verdienen. En die PSP Minis zijn vaak ports van bestaande iPhone Apps, maar zien er dan nog wat beter uit. Ik snap niet dat mensen niet meer bereid zijn om voor hun ‘bezittingen te betalen. Zo duur is muziek tegenwoordig niet en games voor op de iPhone zijn vaak veel meer waard dan die paar euro’s. Ik heb dan ook zonder probleem 8 euro neergedokt voor Rolando 2, en zo’n spel stelt dan ook niet teleur. Met het argument, ‘ik heb zovaak gehad dat ik er niets aan vond’-argument kan je niet aankomen, dan moet je maar een beetje research doen van tevoren. Zoek een review op, lees wat informatie op het net of speel een lite versie wat langer.
Ik vind dat iedereen gewoon moet kopen wat hij wil, en niet klagen over de prijs.
Wees blij dat een spel voor de iphone rond de 3 euro kost inplaats van ongeveer 30 euro.
Ik snap echt niet dat mensen daarover klagen.