Reacties voor: Ontwikkelaars: ‘Apple’s appreview-proces is traag en onduidelijk’
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Dat merk ik ook inderdaad met de iCulture app. Al 3 maanden verder zowat
Dit is nieuws?
Boeiend jank niet zo, het werkt en het is al keer op keer bewezen dat deze gesloten manier van apps werkt!
Als developer ben je dienst verlenend wij als uitgebruikers bepalen de dienst en jij moet gewoon apps maken volgends procedure.
Een gulden middenweg zou zijn een geverifieerde App Store en een open App Store. Dan kan de gebruiker bewust kiezen om een ‘ongecontroleerde’ app te installeren. De open App Store kan dan net zoals de Google Play Store werken, daar staat een app/update binnen enkele uren in de Store.
@hofstede: er zijn andere landen op de wereld waar jij je veel beter thuis voelt. Zou eens gaan overwegen om daar naar toe te verhuizen.
Lijkt erop dat Apple vooral slachtoffer is van zijn eigen succes. Misschien toch nog maar eens extra mensen inhuren want lijkt voornamelijk een capaciteitsprobleem.
Herkenbaar…
Wij als developers willen graag apps maken volgens de procedures, maar als die procedures niet duidelijk zijn of als de ene keer een procedure wel goed is en een andere keer niet, dan is dat nogal lastig.
En die procedures zijn gewoon taalkundig prima, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb het in 2014 meegemaakt, dat een WK 2014 game/app afgekeurd werd vanwege het feit dat je in een game gepasseerd op het WK in Brazilië de letters “WK” niet mocht gebruiken icm 2014.
Enkele dagen later waren er nieuwe games/apps in de store, die wel de letters “WK” icm 2014 mochten gebruiken. En in 2012 is een app van mij gewoon zonder feedback afgekeurd.
Momenteel een app van mij ‘In Review’, kan op zich niet klagen over het Review Proces al lees ik af en toe verhalen van developers die maanden moeten wachten op een review. Tot op heden heb ik duidelijk antwoord gekregen en indien het antwoord niet duidelijk was ben ik via directe communicatie alsnog geholpen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat teams die deadlines hebben of met sprints werken, erg afhankelijk zijn van dit review proces. Als developer weet je dat je inmiddels rekening moet houden met +- een week review, handig zou zijn als Apple zelf aangeeft hoe lang ze denken nodig te hebben voor de review.
Ik herken mijzelf hier ook in. Sommige klanten vragen, terecht, na 10 werkdagen waar de update blijft. Helaas moet je dan verkondigen dat je er niks aan kan doen..